Ζημίες-μαμούθ για αυτοκινητοβιομηχανία -Ποια μάρκα έχασε σχεδόν 1 δισ. ευρώ μέσα σε 3 μήνες

Με τις ομοσπονδιακές επιδοτήσεις να λήγουν τον Σεπτέμβριο και τους δασμούς να αυξάνονται, η Rivian καλείται να καλύψει τεράστια κενά στις πωλήσεις της.
Μπορεί στην Ευρώπη η ηλεκτροκίνηση να έχει μπει για τα καλά στη ζωή των πολιτών, όμως στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού η κατάσταση δεν είναι εξίσου ρόδινη.
Με τον Ντόναλντ Τραμπ να έχει εκφράσει σχεδόν ξεκάθαρα την αντίθεσή του στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και να προχωρά σε κινήσεις που δεν ευνοούν τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο συγκεκριμένο τομέα, οι συνθήκες γίνονται ασφυκτικές, φέρνοντας τες στα «σχοινιά» της χρεοκοπίας.
BUY NOW

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η Rivian, με τον διευθύνοντα σύμβουλο RJ Scaringe να αποδίδει τις ζημίες που κατέγραψε το δεύτερο τρίμηνο του έτους στις πολιτικές που θεσπίστηκαν κατά τη διακυβέρνηση Τραμπ. Όπως τόνισε, οι αυξημένοι δασμοί και οι περικοπές στις ομοσπονδιακές επιδοτήσεις για τα ηλεκτρικά οχήματα έχουν άμεσο αντίκτυπο στην πορεία της εταιρείας.
«Το πολιτικό περιβάλλον παραμένει πολύπλοκο και μεταβάλλεται ταχύτατα. Οι αλλαγές στις φορολογικές επιδοτήσεις, στις ρυθμιστικές πολιτικές, στην εμπορική πολιτική και στους δασμούς εξακολουθούν να επηρεάζουν τα αποτελέσματα και τις ταμειακές μας ροές», δήλωσε χαρακτηριστικά.

Η αμερικανική εταιρεία ηλεκτρικών αυτοκινήτων ανακοίνωσε καθαρές ζημίες ύψους 1,1 δισ. δολαρίων (περίπου 950 εκατ. Ευρώ) για την 2ο τρίμηνο του 2025, παρά το γεγονός ότι τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 13%, αγγίζοντας τα 1,3 δισ. δολάρια.
Αν και είναι βελτιωμένο σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, όταν οι ζημίες έφταναν τα 1,5 δισ. δολάρια (περίπου 1,29 δισ. Ευρώ), το ποσό παραμένει ιδιαίτερα υψηλό.
Παρά το δυσμενές αυτό περιβάλλον, η Rivian εξακολουθεί να στοχεύει στην παραγωγή και πώληση 40.000 – 46.000 οχημάτων μέσα στο 2025, κάτι που απαιτεί σημαντική επιτάχυνση των πωλήσεων στο δεύτερο εξάμηνο. Μέχρι στιγμής έχουν διατεθεί περίπου 19.000 μονάδες, γεγονός που σημαίνει ότι πρέπει να πουληθούν πάνω από 21.000 ακόμη για να επιτευχθεί ο στόχος.

Πάντως η πρόκληση γίνεται ακόμη μεγαλύτερη, καθώς η κρατική επιδότηση των 7.500 δολαρίων για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου στις ΗΠΑ λήγει στα τέλη Σεπτεμβρίου.
Παράλληλα, η Rivian αναθεώρησε προς τα κάτω την πρόβλεψη για τα έσοδα από την πώληση «πιστωτικών δικαιωμάτων εκπομπών ρύπων», μια σημαντική πηγή χρημάτων για τους κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων, από 300 εκατ. δολάρια (περίπου 259 εκατ. ευρώ) σε 160 εκατ. δολάρια (περίπου 138 εκατ. ευρώ), γεγονός που περιορίζει ακόμη περισσότερο τις προοπτικές κερδοφορίας της για φέτος.