Το νέο υποθαλάσσιο τούνελ που θα αλλάξει την κεντρική Ευρώπη (video)

Fehmarnbelt 1

Χάρη στην κατασκευή του νέου τούνελ, οι ταξιδιώτες μεταξύ Γερμανίας και Δανίας θα μπορούν να μετακινούνται πολύ ταχύτερα και χωρίς πλοίο.

Οι εργασίες κατασκευής στη σήραγγα Fehmarnbelt μήκους 18 χιλιομέτρων μεταξύ του γερμανικού νησιού Fehmarn και του δανέζικου νησιού Lolland, ξεκίνησαν τον Νοέμβριο του 2021 με την κλασική τελετή θεμελίωσης.

Οι εργασίες, οι οποίες στο μεταξύ είχαν σταματήσει από τη γερμανική πλευρά, επανεκκίνησαν μετά από απόφαση του Ομοσπονδιακού Διοικητικού Δικαστηρίου στις 14 Δεκεμβρίου 2022. Το τελευταίο ασχολήθηκε με το πώς μπορούν να προστατευτούν οι ύφαλοι στην ακτή Fehmarn.

Fehmarnbelt 2
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το έργο αφορά μία οδική και σιδηροδρομική σήραγγα μήκους 18 χιλιομέτρων που κατασκευάζεται μεταξύ του γερμανικού λιμένα Puttgarden στο Fehmarn και του δανέζικου λιμανιού Rodby στο Lolland, καθώς και μια νέα, περίπου 1,5 χιλιομέτρου, σήραγγα στη γερμανική πλευρά. Και οι δύο κατασκευές πρόκειται να φιλοξενήσουν έναν αυτοκινητόδρομο τεσσάρων λωρίδων και δύο σιδηροδρομικές γραμμές.

Στόχος είναι η σύνδεση με αυτοκινητόδρομο μεταξύ Αμβούργου και Κοπεγχάγης, συνολικού μήκους περίπου 330 χιλιομέτρων, ενώ παράλληλα θα καταργηθεί η αναγκαία και χρονοβόρα διαδικασία χρήσης των φέρι μποτ.

Το νέο έργο θα δοθεί στην κυκλοφορία το 2029 και αναμένεται να κοστίσει περίπου 7,4 δισεκατομμύρια ευρώ. Ολόκληρη η σήραγγα – κόστους περίπου 6,6 δισεκατομμυρίων ευρώ – χρηματοδοτείται αποκλειστικά από τη Δανία, η οποία έχει επίσης το δικαίωμα να εισπράξει τα έσοδα από τα διόδια μετά την ολοκλήρωσή της. Η Γερμανία θα επενδύσει περίπου 800 εκατομμύρια ευρώ για τη σύνδεση της σήραγγας με το γερμανικό δίκτυο αυτοκινητοδρόμων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ