BMW Head Banner

Αυτό είναι το νέο υποθαλάσσιο τούνελ στην καρδιά της Ευρώπης –Γιατί θα κοστίσει πάνω από 2 δισ. ευρώ

τούνελ

Ένα από τα μεγαλύτερα έργα υποδομής που έχουν προγραμματιστεί στην Ευρώπη τα τελευταία χρόνια βρίσκεται σε εξέλιξη και έχει ήδη προκαλέσει έντονο ενδιαφέρον, όχι μόνο για το μέγεθός του αλλά και για το τεράστιο κόστος κατασκευής του.

Πρόκειται για τη σήραγγα Fehmarnbelt, το έργο που θα ενώσει τη Γερμανία με τη Δανία, δημιουργώντας έναν από τους πλέον σημαντικούς διαδρόμους μεταφορών στην καρδιά της Ευρώπης.

Η σήραγγα θα κατασκευαστεί κάτω από τη Βαλτική Θάλασσα και θα συνδέει το γερμανικό νησί Fehmarn με το δανέζικο νησί Lolland, δημιουργώντας μια νέα, ταχύτερη και πιο αποτελεσματική σύνδεση μεταξύ των δύο χωρών.

τούνελ
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με συνολικό μήκος που θα φτάνει περίπου τα 18 χιλιόμετρα, η Fehmarnbelt θα αποτελέσει τη μεγαλύτερη και μακρύτερη εμβυθισμένη σήραγγα στον κόσμο. Το έργο προβλέπει τετράιχνη οδό ταχείας κυκλοφορίας και διπλή σιδηροδρομική γραμμή, μετατρέποντας τη διαδρομή σε έναν υπερσύγχρονο άξονα συνδυασμένων μεταφορών.

Σημειώνεται πως για τη σύνδεση με τη νήσο Fehmarn με την ενδοχώρα της Γερμανίας υπάρχει Γέφυρα, η οποία όμως κρίνεται πλέον ανεπαρκής για να αντεπεξέλθει στον όγκο της κυκλοφορίας, ειδικά αφότου ολοκληρωθεί η νέα σύνδεση με τη Δανία.

τούνελ

Για τον λόγο αυτό, οι αρχές προχώρησαν στη λύση της σήραγγας, μια ιδέα που είχε τεθεί στο τραπέζι ήδη από τη δεκαετία του 1960. Η γέφυρα θα διατηρηθεί στο μέλλον, αλλά ο ρόλος της θα περιοριστεί κυρίως στη διέλευση πεζών, ποδηλατών και αργοκίνητων οχημάτων.

Στη δανική πλευρά, τα έργα έχουν ήδη ξεκινήσει, αν και αντιμετωπίζουν καθυστερήσεις. Τον περασμένο Σεπτέμβριο η κατασκευαστική εταιρεία ανακοίνωσε ότι το ειδικό πλοίο “Ivy”, το οποίο έχει σχεδιαστεί ειδικά για την τοποθέτηση των τεράστιων στοιχείων της σήραγγας στην περιοχή, δεν ήταν έτοιμο στον αρχικό προγραμματισμό, προκαλώντας νέα χρονική μετάθεση στην εξέλιξη του έργου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
τούνελ

Το οικονομικό σκέλος είναι εξίσου εντυπωσιακό. Αρχικά, το κόστος για την αντικατάσταση της γέφυρας στο Fehmarnsund είχε εκτιμηθεί σε περίπου 714 εκατομμύρια ευρώ. Ωστόσο, οι νεότερες μελέτες έδειξαν ότι το τελικό κόστος του έργου θα ξεπεράσει τα 2 δισ. ευρώ.

Όπως εξήγησε εκπρόσωπος της εταιρείας Dege, που έχει αναλάβει την υλοποίηση, η μεγάλη αυτή αύξηση οφείλεται κυρίως στην άνοδο των τιμών πρώτων υλών, με το χάλυβα να αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα. Από το συνολικό κόστος, περίπου 54,5% αφορά την οδική διάβαση και το υπόλοιπο 45,5% τον σιδηρόδρομο.

τούνελ
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παρά τις δυσκολίες, η σημασία του έργου είναι τεράστια. Η σήραγγα Fehmarnbelt αναμένεται να μειώσει δραστικά τους χρόνους ταξιδιού ανάμεσα σε Γερμανία και Δανία, αλλά και να δημιουργήσει έναν στρατηγικό διάδρομο που θα συνδέει πιο αποτελεσματικά τη Σκανδιναβία με την κεντρική Ευρώπη.

Ωστόσο, οι τελευταίες ανακοινώσεις δείχνουν πως η ολοκλήρωσή του δεν θα γίνει πριν τα τέλη του 2032, με το υπάρχον χρονοδιάγραμμα να προβλέπει τουλάχιστον έξι χρόνια και πέντε μήνες επιπλέον καθυστερήσεων.

Δείτε το σχετικό βίντεο εδώ:

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ