Κατασκευάζεται η υποθαλάσσια σήραγγα-μαμούθ των 16 χιλιομέτρων –Πού γίνεται το έργο των 3,5 δισ. ευρώ

Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες για ένα από τα πιο φιλόδοξα και εντυπωσιακά τεχνικά έργα παγκοσμίως.
Πρόκειται για την σήραγγα Jintang, ένα έργο που έχει ξεκινήσει ήδη από το Μάιο του 2024 και αποτελεί ουσιαστικά μια υποθαλάσσια σιδηροδρομική υποδομή υψηλών ταχυτήτων, που θα επιτρέπει τη διέλευση τρένων με ταχύτητες έως και 240 χλμ./ώρα, μειώνοντας δραστικά τους χρόνους μετακίνησης ανάμεσα στις πόλεις Ningbo και Zhoushan, στην επαρχία Zhejiang της Κίνας.
Η συνολική επένδυση αναμένεται να ξεπεράσει τα 3,5 δισ. ευρώ, ενώ ο σχεδιασμός προβλέπει την ολοκλήρωση του έργου έως το 2028. Η σήραγγα, μήκους περίπου 16 χιλιομέτρων, θα περνά κάτω από τη θάλασσα και θα αποτελέσει την τρίτη μεγαλύτερη υποθαλάσσια σήραγγα στον κόσμο, μετά τη σήραγγα της Μάγχης και τη σήραγγα Seikan στην Ιαπωνία.
BUY NOW
Μία από τις πλέον κρίσιμες φάσεις του έργου ξεκίνησε τον Οκτώβριο του 2024, όταν τέθηκε σε λειτουργία το τεράστιο μηχάνημα διάτρησης Dinghai TBM. Η σήραγγα άρχισε τις ανασκαφές στα 42 μέτρα κάτω από τη στάθμη της θάλασσας, στην περιοχή της Zhoushan, με το τελικό βάθος του έργου να φτάνει τα 78 μέτρα από την επιφάνεια.

Το γεωλογικό υπόβαθρο της περιοχής χαρακτηρίζεται από μεγάλη πολυπλοκότητα, γεγονός που οδήγησε σε αναπροσαρμογές στον εξοπλισμό. Συγκεκριμένα, η διάτρηση απαιτεί μετάβαση σε 28 διαφορετικά γεωλογικά στρώματα, κάτι που θέτει σημαντικές προκλήσεις για τη σταθερότητα και την ακρίβεια των εργασιών.
Τον Μάιο του 2025 τέθηκε σε λειτουργία και δεύτερο μηχάνημα, το Yongzhou TBM, που ξεκίνησε την εκσκαφή από την πλευρά της Ningbo, φτάνοντας σε βάθος 64 μέτρων κάτω από το έδαφος, ενώ έχει ήδη εισέλθει στο υποθαλάσσιο τμήμα της περιοχής ήδη από τον περασμένο Μάϊο.Το σχέδιο προβλέπει ότι τα δύο μηχανήματα θα συναντηθούν υποθαλάσσια, ολοκληρώνοντας την κύρια διάνοιξη της σήραγγας.
Η πρόοδος μέχρι στιγμής χαρακτηρίζεται ομαλή, παρά τις υψηλές υδροστατικές πιέσεις και τις γεωλογικές προκλήσεις.

Σήμερα, η σύνδεση των περιοχών Zhoushan και Ningbo γίνεται κυρίως μέσω ακτοπλοϊκών γραμμών, οι οποίες συχνά επηρεάζονται από ακραία καιρικά φαινόμενα, όπως τυφώνες, φαινόμενα αρκετά συνηθισμένα για την περιοχή. Με την ολοκλήρωση της σήραγγας, ο χρόνος ταξιδιού θα μειωθεί από 3,5 ώρες σε μόλις 77 λεπτά, δίνοντας νέα πνοή στις μεταφορές.
Η νέα σιδηροδρομική σήραγγα θα είναι η τρίτη μεγαλύτερη υποθαλάσσια σήραγγα στον κόσμο όσον αφορά το μήκος του τμήματος που βρίσκεται κάτω από τη θάλασσα.
Συγκριτικά, η Σήραγγα της Μάγχης, που ενώνει τη Γαλλία με την Αγγλία, διαθέτει υποθαλάσσιο τμήμα μήκους 37,9 χλμ., ενώ η σήραγγα Seikan στην Ιαπωνία, που ενώνει τα νησιά Honshu και Hokkaido, έχει υποθαλάσσιο μήκος 23,3 χλμ. και φτάνει σε βάθος 240 μέτρων κάτω από τη θάλασσα.
Διαβάστε επίσης: