Το υλικό που έχουμε όλοι σπίτι μας και θα αξίζει όσο και ο χρυσός -Ποιο είναι

Μαγνήτης

Ως τον «μαύρο χρυσό» της νέας, «ηλεκτρικής» εποχής περιγράφεται ένα υλικό που έχουμε όλοι σπίτι μας, χωρίς ωστόσο να γνωρίζουμε την πραγματική του αξία.

Μέσα σε παλιά κινητά, φορτιστές και χειριστήρια που είναι ξεχασμένα σε συρτάρια και αποθήκες, αλλά και σε πλήθος ηλεκτρικών συσκευών, υπάρχουν υλικά που σήμερα ουσιαστικά κρατούν δέσμιο ολόκληρο τον πλανήτη.

Πρόκειται για τις σπάνιες γαίες, και συγκεκριμένα για τους μαγνήτες που προκύπτουν από αυτές, ένα άκρως απαραίτητο στοιχείο για την κατασκευή ηλεκτρικών αυτοκινήτων, smartphones και σχεδόν όλων των ηλεκτρονικών συσκευών, με την αξία τους να έχει κυριολεκτικά εκτοξευθεί.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Κίνα ελέγχει πάνω από το 90% της παγκόσμιας παραγωγής σπάνιων γαιών, γεγονός που την καθιστά κυρίαρχη και ικανή να προκαλέσει ένα παγκόσμιο "black out". Έχοντας ήδη επιβάλει περιορισμούς στις εξαγωγές και με τις καθυστερήσεις στην έκδοση αδειών να είναι μεγάλες, αυτοκινητοβιομηχανίες και προμηθευτές προειδοποιούν ότι χωρίς πρόσβαση στους συγκεκριμένους μαγνήτες, η παραγωγή κινδυνεύει μειωθεί ή ακόμα και να διακοπεί.

Σύμφωνα με ρεπορτάζ του Reuters, στις ΗΠΑ, η Alliance for Automotive Innovation (AAI) και η Motor & Equipment Manufacturers Association (MEMA) απέστειλαν κοινή επιστολή στην κυβέρνηση Τραμπ στις 9 Μαΐου, εκφράζοντας τις ανησυχίες τους για τη διαθεσιμότητα των σπάνιων μαγνητών.

Όμως, η κατάσταση παραμένει μέχρι σήμερα στάσιμη, με τους CEO των δύο οργανισμών να δηλώνουν έντονα ανήσυχοι, καθώς οι εξαγωγές από την Κίνα μειώθηκαν κατά το ήμισυ τον Απρίλιο λόγω μιας ασαφούς αίτησης άδειας, η οποία, σύμφωνα με τους ειδικούς, απαιτεί «εκατοντάδες σελίδες εγγράφων».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αξίζει να σημειωθεί ότι η AAI εκπροσωπεί κολοσσούς της αυτοκινητοβιομηχανίας όπως οι BMW, Ford, General Motors, Honda, Hyundai, Stellantis, Toyota και Volkswagen, ενώ η MEMA αντιπροσωπεύει πάνω από 1.000 μέλη, κυρίως προμηθευτές εξαρτημάτων πρώτης τοποθέτησης και aftermarket.

Αν και ορυχεία σπάνιων γαιών υπάρχουν και σε άλλες χώρες, πολλά από αυτά εξαρτώνται από την Κίνα για την επεξεργασία των εξορυγμένων υλικών. Παράλληλα, ακόμη κι αν οι εταιρείες ανακύκλωσης ηλεκτρονικών συσκευών προσπαθούν να αυξήσουν την παραγωγή ώστε να καλύψουν τη ζήτηση σε μαγνήτες, θα χρειαστούν χρόνια για να φτάσουν τα απαραίτητα μεγέθη.

Οι σπάνιοι αυτοί μαγνήτες είναι απαραίτητοι για βασικά εξαρτήματα όπως μοτέρ υαλοκαθαριστήρων, αισθητήρες ABS, αυτόματα κιβώτια, φώτα και συστήματα ασφάλειας, ενώ καθώς η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση επιταχύνεται, η ζήτηση για αυτούς εκτοξεύεται. Δεν είναι τυχαίο που πλέον αποκαλούνται ο «μαύρος χρυσός» της εποχής μας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όλα δείχνουν πως η ζήτηση θα ξεπεράσει την προσφορά και αυτό σημαίνει ότι η αξία τους θα συνεχίσει να ανεβαίνει, μετατρέποντας ένα τόσο οικείο υλικό σε ίσως το πολυτιμότερο της επόμενης δεκαετίας.

Διαβάστε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ