
Ένα πρωτότυπο Toyota Hilux με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου υποστηρίζει πλέον τις ομάδες εδάφους στο αεροδρόμιο Schiphol της ολλανδικής πρωτεύουσας - που έγινε έτσι το πρώτο στο κόσμο που εντάσσει στην καθημερινότητά του οχήματα υδρογόνου.
Η πρωτοβουλία του Schiphol αποτελεί μέρος της ευρύτερης στρατηγικής του για μηδενικές εκπομπές ρύπων έως το 2030. Πέρα από το Hilux, στο πρόγραμμα συμμετέχει και ένα ειδικά ανεπτυγμένο όχημα έλξης, ικανό να μετακινεί αεροσκάφη σε μεγάλες αποστάσεις πάνω στο δάπεδο του αεροδρομίου - αποδεικνύοντας τη χρησιμότητα του υδρογόνου σε διαφορετικές κατηγορίες βαρέων οχημάτων.

Οι δοκιμές επικεντρώνονται στην πρακτικότητα και την αποδοτικότητα των οχημάτων υδρογόνου, με στόχο να αξιολογηθεί η αυτονομία τους, η ευκολία ανεφοδιασμού και η λειτουργική τους ενσωμάτωση στο υπάρχον δίκτυο ανεφοδιασμού του αεροδρομίου.
BUY NOW
Το μεγάλο πλεονέκτημα των οχημάτων με κυψέλες καυσίμου είναι ο εξαιρετικά σύντομος χρόνος ανεφοδιασμού (μόλις λίγα λεπτά) σε συνδυασμό με τη μεγάλη αυτονομία λειτουργίας, ακόμα και σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες.

Όπως εξηγεί ο Jan Christaan Koenders, Διευθύνων Σύμβουλος της Toyota Ολλανδίας, «η Toyota έχει επιλέξει μια πολυδιάστατη προσέγγιση για τη μείωση των εκπομπών CO2, επενδύοντας όχι μόνο σε υβριδικά και αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, αλλά και σε τεχνολογίες υδρογόνου, ιδιαίτερα για επαγγελματικές εφαρμογές. Το πρόγραμμα του Schiphol εντάσσεται απόλυτα σε αυτή τη στρατηγική».
Το Hydrogen Hilux χρησιμοποιείται από την ομάδα Bird Control του αεροδρομίου, η οποία είναι υπεύθυνη για την παρακολούθηση των διαδρόμων και τη μελέτη της συμπεριφοράς των πουλιών ώστε να αποτρέπονται συγκρούσεις με αεροσκάφη. Το πρωτότυπο έχει δεχθεί ειδικές τροποποιήσεις και εξοπλισμό για τις ανάγκες αυτής της αποστολής.

Κάτω από το αμάξωμα η τεχνολογία προέρχεται από το Mirai, το πρώτο επιβατικό μοντέλο υδρογόνου της Toyota. Το Hilux διαθέτει τρεις δεξαμενές υδρογόνου συνολικής χωρητικότητας 7,8 κιλών, που του εξασφαλίζουν αυτονομία έως και 600 χιλιόμετρα.
Το σύστημα κυψελών καυσίμου, τοποθετημένο πάνω από τον εμπρός άξονα, αποτελείται από 330 κυψέλες πολυμερούς στερεάς μεμβράνης, ενώ ο πίσω άξονας κινείται από ηλεκτροκινητήρα 134 kW (182 ίππων) με ροπή 300 Nm.

Κατά τη λειτουργία του, το Toyota Hilux Hydrogen δεν εκπέμπει ρύπους, καθώς το μοναδικό παραπροϊόν της διαδικασίας είναι καθαρό νερό. Η μπαταρία ιόντων λιθίου βρίσκεται κάτω από την καρότσα, συμβάλλοντας στη σωστή κατανομή βάρους και διατηρώντας ανέπαφη την ευρυχωρία της καμπίνας.