Η μεγάλη παράκαμψη της Αθήνας -Ξεπαγώνει ο δρόμος που θα σώσει τον Κηφισό

Ελευσίνα-Οινόφυτα

Η Παράκαμψη Αττικής, ο νέος οδικός άξονας Ελευσίνα – Οινόφυτα, επανέρχεται δυναμικά στο προσκήνιο, αποτελώντας ένα από τα πιο φιλόδοξα έργα υποδομής που σχεδιάζονται για την ευρύτερη περιοχή της πρωτεύουσας.

Το έργο έχει ως στόχο να αποσυμφορήσει τον Κηφισό, τον δρόμο που εδώ και δεκαετίες αποτελεί το επίκεντρο των κυκλοφοριακών προβλημάτων της Αθήνας, προσφέροντας μια εναλλακτική δίοδο για χιλιάδες οδηγούς και μεταφορές που σήμερα κινούνται μέσα από τον ήδη κορεσμένο αστικό ιστό.

Η κίνηση στον Κηφισό, άλλωστε, παραμένει διαχρονικά ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα για τους οδηγούς της Αττικής. Ως κεντρική αρτηρία που συνδέει τον Πειραιά, το κέντρο της Αθήνας και τα βόρεια προάστια με την εθνική οδό, είναι συνεχώς υπερφορτωμένος, ειδικά στις ώρες αιχμής, με αποτέλεσμα τεράστιες καθυστερήσεις, αυξημένο κίνδυνο τροχαίων και υψηλή περιβαλλοντική επιβάρυνση. Οι εναλλακτικές διαδρομές είναι ελάχιστες, γεγονός που καθιστά την κυκλοφοριακή συμφόρηση μόνιμο φαινόμενο, πλήττοντας την καθημερινότητα και την παραγωγικότητα της πόλης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Απέναντι σε αυτή την πραγματικότητα, η πολιτεία έχει θέσει το ζήτημα υψηλά στις προτεραιότητες της, εξετάζοντας πιθανές λύσεις. Μια από αυτές που οι αρμόδιοι κοιτάνε πολύ ένθερμα είναι η δημιουργία της Παράκαμψης Αττικής, τον οδικό άξονα Ελευσίνα–Οινόφυτα δηλαδή, που αναμένεται να μεταμορφώσει ριζικά τις μετακινήσεις στην πρωτεύουσα.

Σχετική ενημέρωση έδωσε πρόσφατα ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος, ο οποίος μίλησε στο συνέδριο Green Deal Greece 2025 του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, ανακοινώνοντας πως το Υπουργείο ετοιμάζει νομοθετική ρύθμιση που θα επιτρέψει την αξιολόγηση των Πρότυπων Προτάσεων που έχουν ήδη υποβληθεί από ενδιαφερόμενες κατασκευαστικές εταιρείες για την υλοποίηση του έργου.

Ο κ. Ταχιάος τόνισε ότι οι Πρότυπες Προτάσεις αποτελούν εργαλείο ώθησης και όχι μηχανισμό χρηματοδότησης, σημειώνοντας χαρακτηριστικά: «Είναι ένας τρόπος να πυροδοτήσεις την έναρξη ενός έργου. Δεν έχει να κάνει με τη χρηματοδότηση. Η βιωσιμότητα κάθε έργου εξαρτάται από το τεχνικοοικονομικό του μοντέλο».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε κάθε περίπτωση, η σημασία της πιθανής υλοποίησης του εν λόγω δρόμου είναι απολύτως ουσιαστική. Και αυτό γιατί το έργο προβλέπει τη δημιουργία ενός νέου αυτοκινητόδρομου μήκους περίπου 40 χιλιομέτρων, ο οποίος θα ξεκινά από τα Οινόφυτα και θα καταλήγει στον Άγιο Λουκά, όπου θα συνδέεται απευθείας με την Αττική Οδό.

Πρόκειται για έναν στρατηγικής σημασίας διάδρομο, καθώς θα λειτουργεί ως βόρεια παράκαμψη της Αθήνας, επιτρέποντας την εκτροπή μεγάλου μέρους της κυκλοφορίας, ιδίως των βαρέων οχημάτων, που σήμερα κινούνται μέσω του Κηφισού.

Η κατασκευή του θα έχει καθοριστική επίδραση στις μετακινήσεις άλλα και στις εμπορευματικές ροές. Τα φορτία που προέρχονται από το λιμάνι της Ελευσίνας θα μπορούν να κατευθύνονται πολύ ταχύτερα προς τη Βόρεια Ελλάδα, χωρίς να διέρχονται από το λεκανοπέδιο, αποσυμφορώντας έτσι το Θριάσιο Πεδίο και τη Δυτική Αττική.

Παράλληλα, η Λεωφόρος Κηφισού θα απαλλαγεί από μεγάλο ποσοστό βαρέων φορτηγών, επιτρέποντας την πιο ομαλή και ασφαλή κυκλοφορία των επιβατικών οχημάτων, κάτι που θα μεταφραστεί σε λιγότερη ταλαιπωρία για εκατοντάδες χιλιάδες οδηγούς που τη διασχίζουν καθημερινά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αξίζει να σημειωθεί πως το συγκεκριμένο έργο δεν είναι καινούργιο ως ιδέα, καθώς βρίσκεται στο χαρτοφυλάκιο της Πολιτείας εδώ και χρόνια. Ο αρχικός σχεδιασμός προέβλεπε τη δημιουργία του οδικού άξονα Ελευσίνα – Θήβα – Υλίκη, ο οποίος θα συνέδεε τη Βοιωτία με την Αττική Οδό, προσφέροντας μια εναλλακτική δίοδο για τη διαμπερή κυκλοφορία.

Ωστόσο, το σχέδιο αυτό είχε «παγώσει» λόγω ανησυχιών ότι θα μπορούσε να προκαλέσει οικονομικές αξιώσεις αποζημίωσης από παραχωρησιούχους άλλων αυτοκινητοδρόμων, των οποίων τα έσοδα από τα διόδια θα επηρεάζονταν αρνητικά.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ