
Μέσα στην επομένη εβδομάδα θα ξεκινήσουν τα πρώτα δοκιμαστικά δρομολόγια– Πότε «ανοίγει» επίσημα ο σταθμός;
Μια από τις σημαντικότερες εξελίξεις για το μετρό της Θεσσαλονίκης είναι γεγονός, καθώς στην τελική ευθεία εισέρχεται πλέον η επέκταση προς την Καλαμαριά.
Οι πρώτες δοκιμές στη νέα υπόγεια γραμμή θα ξεκινήσουν την επόμενη Πέμπτη, όπως ανακοίνωσε ο αντιπρόεδρος της Κυβέρνησης και Υπ. Επικρατείας Κωστής Χατζηδάκης σηματοδοτώντας την αντίστροφη μέτρηση για την ολοκλήρωση του έργου.
BUY NOW
Κατά την επίσκεψή του στο εργοτάξιο μαζί με τον Υφυπουργό Υποδομών Νίκο Ταχιάο και τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Ελληνικό Μετρό Νίκο Κουρέτα, ο κ. Χατζηδάκης τόνισε ότι οι συρμοί μπαίνουν σταδιακά στο νέο τμήμα του δικτύου για τις αναγκαίες δοκιμές. Στόχος είναι το μετρό προς την Καλαμαριά να δοθεί σε πλήρη λειτουργία μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2026.

Ήδη έχουν παραδοθεί τέσσερις συρμοί από τους συνολικά 15 που θα καλύψουν τη νέα γραμμή. Οι τρεις βρίσκονται στο αμαξοστάσιο της Πυλαίας, ενώ ο τέταρτος έφτασε στο λιμάνι και θα μεταφερθεί σύντομα. Οι υπόλοιποι θα παραδοθούν σταδιακά μέχρι τον Φεβρουάριο του 2026. Όπως σημείωσε ο υφυπουργός, οι συρμοί είναι απαραίτητοι ώστε η βασική γραμμή να λειτουργήσει απρόσκοπτα και με τις προγραμματισμένες συχνότητες.
Παράλληλα, έχουν αρχίσει να τοποθετούνται τα πρώτα POS μηχανήματα για την αγορά εισιτηρίων, τα οποία υποστηρίζουν έξι γλώσσες, ώστε να διευκολύνουν τόσο τους κατοίκους όσο και τους επισκέπτες της πόλης. Σύμφωνα με τον προγραμματισμό, μέχρι το τέλος της επόμενης εβδομάδας θα έχουν τοποθετηθεί όλα τα μηχανήματα, ενόψει της δοκιμαστικής λειτουργίας.

Υπενθυμίζεται ότι η βασική γραμμή του μετρό Θεσσαλονίκης έχει μήκος 9,6 χιλιομέτρων και περιλαμβάνει 13 σταθμούς από τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό έως τη Νέα Ελβετία. Η νέα επέκταση προς Καλαμαριά προσθέτει ακόμη 4,77 χιλιόμετρα και πέντε σταθμούς: Νομαρχία, Καλαμαριά, Αρετσού, Νέα Κρήνη και Μίκρα. Με την ένταξή της στο δίκτυο, αναμένεται σημαντική αύξηση της επιβατικής κίνησης, με τις εκτιμήσεις να ανεβάζουν τον ημερήσιο αριθμό επιβατών από 90.000 σε περίπου 260.000.
Μάλιστα, σύμφωνα με το ΕΚΕΤΑ (Εθνικό Κέντρο Έρευνας & Τεχνολογικής Ανάπτυξης), το μετρό έχει ήδη μειώσει την κίνηση στην Θεσσαλονίκη κατά 15%.
Η διαδρομή από άκρη σε άκρη θα διαρκεί μόλις 17 λεπτά, με αρχική συχνότητα δρομολογίων στα 3,5 λεπτά και στόχο τα 90 δευτερόλεπτα μετά την ολοκλήρωση των επεκτάσεων και την ενίσχυση του στόλου. Σήμερα διαθέτει 18 αυτόματους συρμούς χωρίς οδηγό, πλήρως κλιματιζόμενους και εξοπλισμένους με συνοδό για την εξυπηρέτηση των επιβατών.