Ξεκίνησε η παραγωγή της νέας Skoda Fabia

Skoda Fabia IV

Η τέταρτη γενιά του τσέχικου supermini ξεκίνησε να παράγεται στο κεντρικό εργοστάσιο της Skoda, το οποίο τροποποιήθηκε για χάρη της με επένδυση 110 εκατομμυρίων Ευρώ.

Μετά από περισσότερες από 4,5 εκατομμύρια πωλήσεις της δημοφιλούς Fabia, από την πρώτη γενιά του 1999 μέχρι σήμερα, η τέταρτη εκδοχή της συνοδεύεται από αρκετά φιλόδοξους εμπορικούς στόχους της Skoda - όπως δείχνει η ευρεία επένδυση τροποποίησης της γραμμής παραγωγής του εργοστασίου στη Μλάντα Μπόλεσλαβ.

Καίριας σημασίας για αυτούς τους στόχους είναι ότι η νέα Fabia βασίζεται για πρώτη φορά στη νέα πλατφόρμα MQB-A0 του ομίλου Volkswagen, η οποία επιτρέπει τη σημαντική διεύρυνση των εσωτερικών της χώρων και την τοποθέτηση -μεταξύ άλλων- των νέας τεχνολογίας ηλεκτρονικών συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ως αποτέλεσμα του νέου δαπέδου και της διεύρυνσης των χώρων -όπως αυτή είναι ξεκάθαρα ορατή και στο νέο SEAT Ibiza του ομίλου- η νέα Fabia για πρώτη φορά ξεπερνά σε μήκος τα 4 μέτρα (4,108 μ., για την ακρίβεια) και προσφέρει τους ευρύτερους χώρους από ποτέ για τους επιβάτες, αλλά και αυξημένο κατά 50 λίτρα χώρο αποσκευών συνολικά 380 λίτρων.

Από μηχανικής άποψης, αποκτά το αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων DSG (πέραν του μηχανικού 6 ταχυτήτων) και τη νέα γενιά των κινητήρων EVO του ομίλου - με πέντε διαφορετικές εκδόσεις βενζίνης. Ο στόχος της μείωσης κατανάλωσης και ρύπων, ωστόσο, δεν επιτυγχάνεται μόνο από τους κινητήρες, αλλά και από την εξαιρετική αεροδυναμική - με συντελεστή οπισθέλκουσας Cd 0,28 που αποτελεί ρεκόρ για την κατηγορία των supermini.

Η γραμμή παραγωγής της Fabia στο εργοστάσιο της Μπλάντα Μπόλεσλαβ χρησιμοποιείται επίσης και για την κατασκευή των Scala και Kamiq. Πολλά από τα περίπλοκα βήματα παραγωγής, που θα ήταν πολύ απαιτητικά -από άποψη φυσικής κατάστασης- για τους εργαζόμενους, τώρα γίνονται από ρομποτικές μηχανές.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Κατά συνέπεια, μετά το πέρασμα του πρώτου αντιτύπου της Fabia από τις πύλες του εργοστασίου τη Δευτέρα 12/7, μοιάζουν ρεαλιστικές οι ελπίδες της Skoda να συνεχίσει και η νέα γενιά του αυτοκινήτου την επιτυχία των προκατόχων του: η πρώτη γενιά του 1999 πούλησε 1,7 εκατομμύρια αντίτυπα, η δεύτερη του 2007 το ίδιο, και η τρίτη του 2014 έχει φτάσει τις συνολικές Fabia που έχουν παραδοθεί σε όλο τον πλανήτη στα 4,5 εκατομμύρια.

Θυμίζουμε ότι η νέα Skoda Fabia αναμένεται να ξεκινήσει τις πωλήσεις της στην Ελλάδα στα τέλη του έτους (διαβάστε εδώ περισσότερα), σε τιμές που θα είναι αρκετά ανταγωνιστικές.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ