Ξεκινά ο δρόμος που θα ενώσει την Ελλάδα με την Αλβανία σε χρόνο ρεκόρ -Ποτέ αρχίζουν οι εργασίες

Θα έχει μήκος 70 χιλιομέτρων και θα αποτελέσει μέρος της διαδρόμης «Μπλε Διάδρομος» που θα εκτείνεται κατά μήκος των ακτών της Αδριατικής και του Ιονίου πελάγους.
Ο οδικός άξονας «Ιωάννινα – Κακαβιά», που θα ενώσει την Ήπειρο με τα σύνορα και θα αποτελέσει κομμάτι του «Μπλε Διαδρόμου», μπαίνει πλέον σε τροχιά υλοποίησης.
Σύμφωνα με τις τελευταίες δηλώσεις του Γενικού Γραμματέα Υποδομών Δημήτρη Αναγνώπουλου, οι πρώτες χωματουργικές εργασίες αναμένεται να ξεκινήσουν προς το τέλος του 2025, ενώ το έργο έχει χρονικό ορίζοντα ολοκλήρωσης σε περίπου 4,5 χρόνια, δηλαδή λίγο πριν το τέλος του 2029.
BUY NOW

Η νέα οδική αρτηρία μήκους 69,5 χλμ. θα λειτουργήσει ως ο δυτικός κάθετος άξονας της Εγνατίας Οδού και αποτελεί τμήμα του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών (Orient East Med). Η σημασία του είναι στρατηγική, καθώς θα εντάξει την Ήπειρο στον «Μπλε Διάδρομο», ένα δίκτυο 1.500 χλμ. που θα εκτείνεται από την Τεργέστη της Ιταλίας μέχρι την Καλαμάτα.
Ήδη από τον Μάρτιο έχει εκταμιευθεί η πρώτη δόση ύψους 10,58 εκατ. ευρώ για τις αρχικές εγκαταστάσεις, τις προμήθειες υλικών και μηχανημάτων, καθώς και για άλλα απαραίτητα έξοδα εκκίνησης. Με την εξασφάλιση αυτής της χρηματοδότησης, το έργο δείχνει πλέον να έχει περάσει οριστικά στη φάση υλοποίησης, με την κατασκευή του να χωρίζεται σε δύο βασικά υποτμήματα.
Υποτμήμα 1: Ιωάννινα – Καλπάκι. Με αρχή το τέλος της σύμβασης παραχώρησης (Χ.Θ. 4+800) και πέρας το τέλος του AK Καλπακίου (Χ.Θ. 51+237,37) και συνολικό μήκος 46,4 χλμ νέας χάραξης. Στο υποτμήμα περιλαμβάνονται 6 Ανισόπεδοι Κόμβοι, εκ των οποίων ο ΑΚ Κ3 Πασσαρώνος (Χ.Θ. 21+940 – Χ.Θ. 23+441) μήκους 1,47 χλμ., αποτελεί την Προαίρεση 1.
Υποτμήμα 2: Καλπάκι – Κακαβιά. Με αρχή το πέρας του ΑΚ Καλπακίου (Χ.Θ. 51+237,37) και πέρας τον μεθοριακό σταθμό Κακαβιάς (Χ.Θ. 74+349,66) και συνολικό μήκος 23,11 χλμ, προβλέπεται η αναβάθμιση της υφιστάμενης οδού, που αποτελεί την Προαίρεση 2.

Ο νέος οδικός άξονας θα σηματοδοτήσει την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας, την εξοικονόμηση χρόνου, την αντιμετώπιση προβλημάτων προσβασιμότητας και συνδεσιμότητας των γεωγραφικά απομονωμένων και δυσπρόσιτων περιοχών της ευρύτερης Π.Ε. Ιωαννίνων και τη διευκόλυνση της πρόσβασης στην Αλβανία και άλλες χώρες των νοτιοδυτικών Βαλκανίων.