Μεγάλη ημέρα για τη Θεσσαλονίκη: Ξεκινά ο «εναέριος» αυτοκινητόδρομος Flyover

flyover Θεσσαλονίκη

Ο πρωθυπουργός της χώρας, Κυριάκος Μητσοτάκης, έδωσε το «παρών» στην εκδήλωση υπογραφής της σύμβασης για την κατασκευή του Flyover στην Ανατολική Περιφερειακή Οδό Θεσσαλονίκης.

Ιστορική είναι η Δευτέρα 19 Δεκεμβρίου για τη Θεσσαλονίκη, μιας και υπογράφηκε η σύμβαση κατασκευής του Flyover, παρουσία του πρωθυπουργού της χώρας, Κυριάκου Μητσοτάκη.

Η υπογραφή της σύμβασης με το ανάδοχο σχήμα «ΑΒΑΞ-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ» σηματοδοτεί την κατασκευή ενός ιδιαίτερα σημαντικού έργου για την συμπρωτεύουσα, προϋπολογισμού 478 εκ. ευρώ, με τη μέθοδο ΣΔΙΤ.

Το έργο έχει χρόνο κατασκευής την 4ετία, κάτι που σημαίνει ότι ο Flyover θα παραδοθεί στην κυκλοφορία μέσα στο 2027, εφόσον δεν εμφανιστούν εμπόδια.

Κυρ. Μητσοτάκης: «Το πιο σημαντικό έργο που θα κατασκευάσουμε στη Θεσσαλονίκη τα επόμενα χρόνια»

«Το έργο το οποίο θα συμβασιοποιήσουμε σήμερα είναι καινοτόμο από πολλές πλευρές. Κατ’ αρχάς είναι τεχνικά καινοτόμο. Δεν έχουμε κατασκευάσει, ποτέ ξανά, στη χώρα έναν τέτοιο υπερυψωμένο, φιλικό προς το περιβάλλον, αυτοκινητόδρομο. Είναι, όμως, και χρηματοδοτικά καινοτόμο, καθώς είναι το πρώτο μεγάλο οδικό έργο το οποίο θα κατασκευαστεί με τη μορφή της σύμπραξης δημοσίου και ιδιωτικού τομέα, με πληρωμές διαθεσιμότητας αλλά και με υποχρέωση του αναδόχου να αναλάβει τη συντήρηση του έργου. Καλύπτουμε, δηλαδή, και το τμήμα της συντήρησης του αυτοκινητοδρόμου για τα επόμενα 26 χρόνια. Όπως είδατε, είναι ένα έργο το οποίο έχει πολύ ιδιαίτερα τεχνικά χαρακτηριστικά», τόνισε ο Πρωθυπουργός στην εκδήλωση για την υπογραφή της σύμβασης για την κατασκευή του Flyover στη Θεσσαλονίκη.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στο τέλος του επόμενου χρόνου, οι Θεσσαλονικείς θα έχουν και Μετρό και αρχαία

«Το Flyover είναι ένα από τα σημαντικά έργα τα οποία υλοποιούνται, όμως δεν είναι το μόνο. Για το Μετρό της Θεσσαλονίκης δεν χρειάζεται να πω πολλά πράγματα. Θέλω μόνο να σας μεταφέρω για ακόμα μια φορά πόσο παλέψαμε με κατεστημένες αντιλήψεις, με συμφέροντα τα οποία τελικά δεν ήθελαν -πιστεύω- να κατασκευαστεί το Μετρό με τον τρόπο με τον οποίο τελικά κατασκευάζεται. Από την πρώτη στιγμή είχα δεσμευτεί ότι η Θεσσαλονίκη μπορεί να αποκτήσει ένα υπερσύγχρονο Μετρό, με απόλυτο σεβασμό στον πολιτιστικό πλούτο ο οποίος ανακαλύφθηκε κατά την διάρκεια της κατασκευής του Μετρό. Τότε, στην αρχή, πολλοί δεν μας πίστεψαν. Πολλοί έβαλαν άλλα δικαστικά προσκόμματα. Αυτά όλα ξεπεράστηκαν. Και νομίζω ότι σήμερα οι Θεσσαλονικείς γνωρίζουν πια ότι στο τέλος του επόμενου χρόνου, το αργότερο στις αρχές του 2024, θα έχουν και Μετρό και αρχαία», ανέφερε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

«Έχουμε αποδείξει ότι η σχέση εμπιστοσύνης με τους πολίτες χτίζεται μόνο μέσα από την αξιοπιστία»

«Το έργο αυτό, το Flyover, σχεδιάστηκε, μελετήθηκε, συμβασιοποιήθηκε, θα ξεκινήσει να κατασκευάζεται από την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας. Και πιστεύω ότι η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας θα είναι και αυτή η οποία θα παραδώσει το έργο στους Θεσσαλονικείς όταν αυτό ολοκληρωθεί σε μια τετραετία από τώρα. Νομίζω ότι γνωρίζουν σήμερα οι πολίτες, ειδικά οι Θεσσαλονικείς και οι πολίτες της Βορείου Ελλάδος συνολικά, ότι η κυβέρνηση αυτή ανακοινώνει έργα μόνο εφόσον τα έχει μελετήσει και μόνο εφόσον έχει εξασφαλίσει χρηματοδότηση. Δεν έχουμε υποπέσει στον πειρασμό και δεν πρόκειται να το κάνουμε ούτε τώρα, καθώς μπαίνουμε πια σε προεκλογική χρονιά, να τάξουμε πράγματα τα οποία ξέρουμε ότι δεν μπορούν να γίνουν ή για τα οποία δεν είμαστε σίγουροι ότι μπορούν να γίνουν. Έχουμε αποδείξει ότι η σχέση εμπιστοσύνης μεταξύ πολιτών και κυβέρνησης και εξουσίας, είτε αυτή είναι κεντρική είτε είναι περιφερειακή είτε είναι δημοτική, χτίζεται μόνο μέσα από την αξιοπιστία, μέσα από τη συνέπεια λόγων και έργων», υπογράμμισε στην ομιλία του ο Πρωθυπουργός.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η ακτινογραφία του Flyover

Ο εναέριος αυτοκινητόδρομος, Flyover, επί της ανατολικής πλευράς της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης αποτελεί ένα από τα δύο στρατηγικής σημασίας έργα που αναμένεται να «ελαφρύνουν» την κυκλοφοριακή ασφυξία εντός της πόλης. Το έτερο έργο είναι το πολύπαθο Μετρό που θα παραδοθεί σε κυκλοφορία στο τέλος του 2023.

Ο Flyover θα είναι ένας «δρόμος πάνω από το δρόμο» που θα κατασκευαστεί στην ανατολική πλευρά της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης και ουσιαστικά θα είναι η μεγαλύτερη «εναέρια οδός» στην Ελλάδα.

Το έργο θα έχει συνολικό μήκος 13 χλμ. και θα περιλαμβάνει την κατασκευή μιας Υπερυψωμένης Ταχείας Λεωφόρου, μήκους περί τα 9,5 χλμ., τέσσερα εκ των οποίων θα είναι σε συνεχή γέφυρα - εξού και η ονομασία Flyover, καθώς στα μάτια του οδηγού που θα κινείται στον υφιστάμενο δρόμο θα φαίνεται σαν να «ίπταται» ένας ακόμα άξονας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η λεωφόρος, επίσης, θα έχει 9 ανισόπεδους κόμβους, 8 νέες γέφυρες και 3 νέες σήραγγες.

flyover θεσσαλονίκη

Με την ολοκλήρωση του έργου, η Θεσσαλονίκη θα έχει έναν ιδιαίτερα σύγχρονο οδικό άξονα υψηλών προδιαγραφών που θα επιτρέπει στους οδηγούς να παρακάμπτουν γρήγορα και με ασφάλεια τον αστικό ιστό. Ως εκ τούτου, θα μειωθεί θεαματικά ο όγκος των αυτοκινήτων εντός της πόλης, άρα και η κυκλοφοριακή ασφυξία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Επιπροσθέτρως, οι οδηγοί θα εξασφαλίσουν ευκολότερη πρόσβαση προς το αεροδρόμιο «Μακεδονία», τη νότια Θεσσαλονίκη και τη Χαλκιδική, με τα ταξίδια να πραγματοποιούνται ασφαλέστερα και γρηγορότερα.

Διαβάστε επίσης:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ