Πώς η Volvo θωρακίζει τα SUV της με αλεξίσφαιρη προστασία - Σε ποια μοντέλα προσφέρεται (Video)

Πώς η σουηδική μάρκα μεταμορφώνει δύο δημοφιλή SUV της σε οχήματα προηγμένης ασφάλειας
Το όνομα της Volvo είναι βαθιά συνδεδεμένο με την έννοια της ασφάλειας στην αυτοκίνηση. Πολλά από τα προηγμένα συστήματα που σήμερα θεωρούνται στάνταρ στον κλάδο της παθητικής και ενεργητικής ασφάλειας γεννήθηκαν από τις καινοτομίες των μηχανικών της σουηδικής εταιρείας. Η δέσμευση αυτή για την ασφάλεια επεκτείνεται σήμερα και σε έναν λιγότερο σύνηθες αλλά ιδιαίτερα κρίσιμο τομέα: την αντιβαλλιστική προστασία.
Η υπηρεσία αλεξίσφαιρης προστασίας της Volvo ξεκίνησε το 2020 με το XC90 και πλέον έχει διευρυνθεί και στο XC60. Πρόκειται για μία ξεχωριστή υπηρεσία που απευθύνεται σε όσους χρήζουν υψηλών επιπέδων προσωπικής ασφάλειας – και το κάνει χωρίς να θυσιάζει τη λειτουργικότητα και την εργονομία των μοντέλων.
BUY NOW
Στο παραπάνω βίντεο που ανέρτησε η Volvo, η σουηδική μάρκα εξηγεί τη διαδικασία, η οποία ξεκινά από τα κανονικά μοντέλα που μόλις έχουν εξέλθει από τη γραμμή παραγωγής. Τα οχήματα αποσυναρμολογούνται και σκανάρονται με λεπτομέρεια από ειδικούς τεχνικούς, ώστε να δημιουργηθούν τα απαραίτητα θωρακισμένα εξαρτήματα. Το αμάξωμα ενισχύεται με υψηλής αντοχής ανοξείδωτο χάλυβα, κυρίως γύρω από κρίσιμα σημεία όπως οι μεντεσέδες και τα πλαίσια των θυρών.
Η οροφή και η καμπίνα επενδύονται με βαλλιστικές ίνες αραμίδης, ενώ όλα τα παράθυρα αντικαθίστανται από πολυστρωματικά αλεξίσφαιρα τζάμια. Παρά τον εκτενή εξοπλισμό ασφαλείας, η Volvo διαβεβαιώνει ότι τα οχήματα διατηρούν πλήρως τα τεχνολογικά προηγμένα συστήματα υποβοήθησης, όπως το Adaptive Cruise Control, την υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας και το αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης.
Τα θωρακισμένα μοντέλα της Volvo φέρουν την πιστοποίηση NIJ IIIA, ένα πρότυπο αναγνωρισμένο σε Ευρώπη, Αμερική και Ηνωμένο Βασίλειο. Η πιστοποίηση αυτή διασφαλίζει την προστασία από συγκεκριμένα είδη πυρομαχικών και επίπεδα βαλλιστικής απειλής.

Παρά τις τροποποιήσεις, η Volvo δίνει έμφαση στο γεγονός ότι η άνεση και η εργονομία παραμένουν σε επίπεδο συμβατικού μοντέλου. Το εσωτερικό δεν παρουσιάζει διαφορές, ενώ η μόνη ουσιαστική παραχώρηση είναι ότι τα πίσω παράθυρα δεν ανοίγουν και το συνολικό βάρος του οχήματος έχει αυξηθεί αισθητά.
Ενδιαφέρον παρουσιάζει η φημολογία που θέλει και την plug-in hybrid έκδοση του XC90 να αποκτά επίσης αντιβαλλιστική προστασία. Με συνολική ισχύ που φτάνει τους 455 ίππους, το πολυτελές SUV διαθέτει την απαραίτητη ισχύ για να διαχειριστεί το πρόσθετο βάρος. Ωστόσο, όπως είναι φυσικό, η αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία των περίπου 50 χιλιομέτρων που προσφέρει το υβριδικό σύστημα ενδέχεται να μειωθεί σημαντικά.

Η τιμή απόκτησης ενός αλεξίσφαιρου μοντέλου Volvo εξαρτάται από το επίπεδο προστασίας και τον επιπλέον εξοπλισμό που επιλέγει κάθε αγοραστής. Προς το παρόν, δεν υπάρχουν επίσημες ανακοινώσεις σχετικά με το τελικό κόστος των θωρακισμένων εκδόσεων.
Τέλος, αν και στο παρελθόν η Volvo είχε συνεργαστεί με εξειδικευμένο Γερμανό κατασκευαστή για τις τροποποιήσεις, δεν είναι σαφές αν πλέον διαχειρίζεται ολόκληρη τη διαδικασία αυτόνομα.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ