Volvo: Τα plug-in υβριδικά εκτεταμένης αυτονομίας είναι έτοιμα για την Ευρώπη

Håkan Samuelsson

Η Volvo φαίνεται να επαναχαράσσει τη στρατηγική της ως προς την ηλεκτροκίνηση στην Ευρώπη, εξετάζοντας το ενδεχόμενο να φέρει στην αγορά της Γηραιάς Ηπείρου μοντέλα plug-in υβριδικών μεγάλης αυτονομίας.

Την αφορμή έδωσε το ολοκαίνουργιο Volvo XC70, το οποίο παρουσιάστηκε αρχικά για την αγορά της Κίνας, αλλά ήδη συζητείται η πιθανή διάθεσή του και στην Ευρώπη.

Μιλώντας στο συνέδριο Future of the Car της Financial Times, ο Διευθύνων Σύμβουλος της σουηδικής εταιρείας, Håkan Samuelsson, εξήγησε πως υπάρχουν περιοχές στην Ευρώπη, κυρίως στη νοτιοανατολική πλευρά της, όπου η ανάπτυξη του δικτύου φόρτισης καθυστερεί, σε αντίθεση με τις χώρες του βορρά.

Volvo XC70
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο, εκτιμά πως ένα plug-in υβριδικό με ηλεκτρική αυτονομία που ξεπερνά τα 200 χιλιόμετρα αποτελεί μια ρεαλιστική και φιλική προς το περιβάλλον λύση, ικανή να καλύψει τις καθημερινές μετακινήσεις σχεδόν αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια.

Το Volvo XC70 βασίζεται σε νέα αρχιτεκτονική μεγάλης εμβέλειας (Scalable Modular Architecture - SMA), εξελίχθηκε στην Κίνα σε συνεργασία με τη μητρική Geely και τοποθετείται σχεδιαστικά ανάμεσα στα XC60 και XC90. Με ηλεκτρική αυτονομία που φτάνει έως τα 200 χλμ. και είναι υπερδιπλάσια αυτής του υπάρχοντος XC60 PHEV, φιλοδοξεί να αποτελέσει το ιδανικό “μεταβατικό” όχημα για όσους δεν είναι ακόμη έτοιμοι να περάσουν πλήρως στην ηλεκτροκίνηση.

Volvo XC70

Παρόλο που ο Samuelsson δεν επιβεβαίωσε συγκεκριμένες αγορές ή χρονοδιάγραμμα, ξεκαθάρισε ότι τα υβριδικά μεγάλης αυτονομίας μπορούν να λειτουργήσουν ως “ηλεκτρικά αυτοκίνητα με εφεδρικό κινητήρα”, πραγματοποιώντας το μεγαλύτερο μέρος των μετακινήσεων χωρίς τη χρήση καυσίμου. “Είναι μια πρακτική λύση γέφυρας, μέχρι οι πελάτες να νιώσουν άνετα με την πλήρη ηλεκτροκίνηση”, τόνισε χαρακτηριστικά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το νέο XC70 σηματοδοτεί επίσης την επιστροφή της ιστορικής ονομασίας που είχε αποσυρθεί το 2016, όταν και σταμάτησε η διάθεση της έκδοσης Cross Country του V70.

Στην Κίνα, αναμένεται να ανταποκριθεί στη ραγδαία αυξανόμενη ζήτηση για PHEV μεγάλης αυτονομίας, ενώ η Volvo επιβεβαιώνει ότι θα εξετάσει την παγκόσμια διάθεσή του, ανάλογα με την ανταπόκριση του κοινού και τις ανάγκες των τοπικών αγορών. Πάντως η σουηδική εταιρεία δηλώνει ότι δεν αλλάζουν τα σχέδια της σε σχέση με την πλήρη ηλεκτροποίηση των μοντέλων της.

Volvo XC70

Αξίζει να σημειωθεί πως και άλλες εταιρείες του ομίλου Geely, όπως η Lotus και η LEVC, στρέφονται επίσης σε λύσεις υβριδικών με αυξημένη ηλεκτρική εμβέλεια, ανταποκρινόμενες στις πραγματικές συνθήκες χρήσης και στις καθυστερήσεις ανάπτυξης υποδομών φόρτισης.

Παράλληλα, και η Volkswagen κινείται προς την ίδια κατεύθυνση, παρουσιάζοντας το ID. Era REx concept για την κινεζική αγορά, επιβεβαιώνοντας ότι τα συστήματα range-extender ενδέχεται να αποκτήσουν ρόλο και στην Ευρώπη. Όπως δείχνει η τάση, τα plug-in υβριδικά μεγάλης αυτονομίας ετοιμάζονται να διαδραματίσουν καθοριστικό ρόλο στη μεταβατική περίοδο προς την πλήρη ηλεκτροκίνηση.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ