Τροχαίες παραβάσεις: Έρχεται ενιαίο point system για όλη την Ευρώπη

έλεγχος αστυνομίας

Κοινό point system για τις τροχαίες παραβάσεις που θα ισχύει σε όλη την Ε.Ε. ενδέχεται να φέρει μαζί της η αναθεώρηση της άδειας οδήγησης που εξετάζεται αυτή την περίοδο.

Προς εκτενή αναθεώρηση από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο οδεύει η οδηγία για την άδεια οδήγησης 2006/126/ΕΚ με τις αλλαγές να έχουν σαν στόχο να κάνουν ακόμη πιο ασφαλείς της μετακινήσεις και να επιτευχούν οι στόχοι της στρατηγικής «Vision Zero» της Ε.Ε. για μείωση των θανάτων από τροχαία ατυχήματα κατά 50% έως το 2030.

Η αυστηρότερη στάση και η μηδενική ανοχή απέναντι στην οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ και η ανανέωση της εκπαίδευσης των οδηγών σε θεωρητικό και πρακτικό επίπεδο, είναι δύο από τα βασικά πεδία προς αναθεώρηση της άδειας οδήγησης ώστε αυτά που μαθαίνει ο νέος οδηγός να έχουν επαφή με το σήμερα και να αποφέρουν ουσιαστικό όφελος στην ασφάλεια σε πραγματικές συνθήκες όπου και αν κινείται στην Ευρώπη.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας των Μεταφορών (European Transport Safety Council -ETSC) έχει ανακοινώσει τη δική του θέση αναφορικά με τις αλλαγές που σχεδιάζονται κάνοντας τις δικές του προτάσεις. Ανάμεσα σε αυτές τις προτάσεις είναι και μία που ξεχωρίζει και έχει να κάνει με την εναρμόνιση του point system στα κράτη-μέλη της Ε.Ε. αλλά και τη δημιουργία μιας διασυνδεδεμένης υπηρεσίας για την τήρηση αρχείου που θα είναι προσβάσιμο από όλες τις αρμόδιες αρχές.

Η εν λόγω πρόταση έρχεται ως επέκταση της ανταλλαγής πληροφοριών που γίνεται ήδη μεταξύ των κρατών-μελών σχετικά με τις τροχαίες παραβάσεις οδηγών που πραγματοποιούνται σε άλλη χώρα από εκείνη που έχουν εκδώσει την άδεια οδήγησης. Ανταλλαγή πληροφοριών που έχει σαν στόχο να διασφαλίσει την επιβολή του χρηματικού προστίμου στον οδηγό που διέπραξε την τροχαία παράβαση σε άλλη χώρα από εκείνη όπου διαμένει, αλλά και την εγκυρότητα της άδειας που έχει στα χέρια του.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με ένα κοινό και διασυνδεδεμένο point system που θα ενημερώνεται αυτόματα, ένας οδηγός θα μπορούσε να χάσει την άδεια οδήγησης του με μια παράβαση του ΚΟΚ οδηγώντας σε άλλη ευρωπαϊκή χώρα. Η ενδεχόμενη απώλεια της άδειας οδήγησης θα μπορούσε να λειτουργήσει αποτρεπτικά σύμφωνα με το ETSC και να μειώσει την πιθανότητα παραβατικής συμπεριφοράς ενός οδηγού που βρίσκεται σε άλλη χώρα και έτσι κατ' επέκταση να βελτιώσει τα επίπεδα ασφάλειας.

Σύμφωνα με μελέτες που έχουν πραγματοποιηθεί στο παρελθόν η εφαρμογή point system στις ποινές της άδειας οδήγησης έχει οδηγήσει σε μείωση των θανατηφόρων τροχαίων, σε συνδυασμό φυσικά με αυξημένη αστυνόμευση και επιβολή του γράμματος του νόμου.

Στην πρότασή του το ETSC αναφέρεται σε μια σταδιακή εφαρμογή με το κάθε κράτος-μέλος να υιοθετεί το δικό του σύστημα, με το κοινό point system να αποτελεί απώτερο σκοπό για το μέλλον. Το επόμενο βήμα είναι η ψηφιακή άδεια οδήγησης, η οποία στη χώρα μας θα είναι διαθέσιμη από τις 27 Ιουλίου και αναμένεται να λύσει τα χέρια των αστυνομικών αρχών κάθε χώρας της Ε.Ε., αν εφαρμοστεί το κοινό point system. Βρισκόμενη στο κινητό η εγκυρότητα της άδειας θα μπορεί εύκολα να ελεγχθεί (όπως και με το πιστοποιητικό εμβολιασμού για την Covid), ενώ έτσι ανοίγει και ο δρόμος για να καταχωρούνται αυτόματα οι βαθμοί ποινής στο σύστημα, το σύνολο των οποίων μπορεί να οδηγήσει ακόμη και στην επί τόπου αφαίρεσή της.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Βέβαια για να γίνει η παραπάνω πρόταση πραγματικότητα υπάρχει ακόμη πολύς δρόμος που πρέπει να διανυθεί ξεκινώντας από τη βελτίωση του συστήματος επικοινωνίας που υπάρχει ήδη μεταξύ των αρμόδιων αρχών σε κάθε χώρα της Ε.Ε.

Δείτε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ