Τέλος τα τροχαία ατυχήματα -Πώς λειτουργεί το νέο σύστημα που κέρδισε βραβείο 90.000 ευρώ

κάμερες στα φανάρια

Λύση στα τροχαία ατυχήματα στις διασταυρώσεις φαίνεται πως μπορεί να δώσει ένα υπό εξέλιξη σύστημα που αξιοποιεί την τεχνητή νοημοσύνη.

Καθοριστική συμβολή στην ενίσχυση της οδικής ασφάλειας μπορεί να έχει ένα καινοτόμο πρότζεκτ εξέλιξης ενός συστήματος τεχνητής νοημοσύνης (AI) από το Πανεπιστήμιο της Χαβάης.

Το έργο, με επικεφαλής τον καθηγητή του Τμήματος Πολιτικής, Περιβαλλοντικής και Μηχανικής Guohui Zhang, κέρδισε βραβείο 100.000 δολαριων (92.142 ευρώ) από το Υπουργείο Μεταφορών των ΗΠΑ (DOT), και αφορά σε ένα «έξυπνο» σύστημα πρόληψης τροχαίων ατυχημάτων σε διασταυρώσεις.

διασταύρωση στον δρόμο
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όπως αναφέρει το πανεπιστήμιο, το σύστημα του καθηγητή Zhang αξιοποιεί εξελιγμένες τεχνολογίες, όπως αισθητήρες, μηχανική μάθηση (machine learning), ασύρματες επικοινωνίες και “edge computing”, μια αρχιτεκτονική που επιτρέπει στα δεδομένα τα οποία παράγονται από συσκευές IoT να υποβάλλονται σε επεξεργασία πιο κοντά εκεί που δημιουργούνται, αντί να αποστέλλονται σε μεγάλες διαδρομές στα κέντρα δεδομένων ή στο cloud. 

Αυτό επιτρέπει την ανάλυση των σημαντικών δεδομένων σε σχεδόν πραγματικό χρόνο και στις συσκευές IoT  να αποστέλουν και να λαμβάνουν δεδομένα πολύ πιο γρήγορα και πιο αποτελεσματικά.

Η τεχνητή νοημοσύνη θα χρησιμοποιηθεί για τον εντοπισμό και την παρακολούθηση αντικειμένων, όπως είναι οι πεζοί και τα οχήματα, σε πραγματικό χρόνο. Στη συνέχεια το σύστημα θα είναι σε θέση να «διαβάζει» τις επικείμενες συγκρούσεις και να παράγει προειδοποιήσεις, ώστε να μη χάνονται ζωές στις διασταυρώσεις.

διασταύρωση στον δρόμο
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Επιπλέον, όπως αναφέρει το πανεπιστήμιο, η τεχνολογία μπορεί να έχει θετικά αποτελέσματα στη μείωση τόσο της κυκλοφοριακής συμφόρησης όσο και των εκπομπών ρύπων.

Το έργο του Zhang θα προχωρήσει τώρα στο επόμενο στάδιο, κατά το οποίο οι ομάδες αναμένεται να αναπτύξουν, να εκπαιδεύσουν και να βελτιώσουν αλγόριθμους για τον εντοπισμό, την τοπικοποίηση και την ταξινόμηση ευάλωτων χρηστών του δρόμου και οχημάτων χρησιμοποιώντας δεδομένα αισθητήρων. Τα τελευταία παρέχονται από τις ΗΠΑ, και συλλέγονται από μια ελεγχόμενη διασταύρωση που αποτελεί πεδίο ερευνών.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ