Αυτό είναι το τρένο που θα ενώσει όλη την Ευρώπη -Με ταχύτητες έως 400 χλμ./ώρα θα φτάνει στην Αθήνα

Ένα πολύ φιλόδοξο σχέδιο για τη σύνδεση 39 σταθμών επί ευρωπαϊκού εδάφους παρουσίασε η «δεξαμενή σκέψης» 21st Europe, το οποίο θα συνδέει χώρες που βρίσκονται σε διαφορετικές άκρες της ηπείρου.
Το δίκτυο ονομάζεται Starline, ενώ το σχέδιο εμπνεύστηκε μία ευρωπαϊκή «δεξαμενή σκέψης» (think tank) που ονομάζεται 21st Europe και εδρεύει στην Κοπεγχάγη.
Το φιλόδοξο σχέδιο περιλαμβάνει 22.000 χιλιόμετρα σιδηροδρομικών γραμμών, που θα συνδέουν 39 σταθμούς σε ολόκληρη την ευρωπαϊκή ήπειρο, με ταχύτητες που θα κυμαίνονται μεταξύ 300 και 400 χλμ./ώρα.
BUY NOW
Συνδέοντας πόλεις όπως το Κίεβο, το Βουκουρέστι, η Σόφια, αλλά και η Αθήνα, η Starline στοχεύει να βάλει και την Ανατολική Ευρώπη στον χάρτη των υψηλών ταχυτήτων. Τα βαγόνια θα περιλαμβάνουν ζώνες ηρεμίας για συγκέντρωση, άνετα καθίσματα, καφετέριες και χώρους φιλικούς προς την οικογένεια.

Σύμφωνα με τον Kaave Pour, ιδρυτή της 21st Europe, «τα διασυνοριακά ταξίδια παραμένουν κατακερματισμένα, αργά και ακριβά». Το νέο σιδηροδρομικό δίκτυο θα μπορούσε να μειώσει τη ζήτηση στις αεροπορικές εταιρείες, προσφέροντας προσιτή αλλά και πιο περιβαλλοντικά βιώσιμη διασύνδεση μεταξύ των ευρωπαϊκών χωρών.
Μάλιστα ένας από τους βασικούς στόχους αυτού του σχεδίου είναι η Ευρώπη να πετύχει τους στόχους της όσον αφορά τον μηδενισμό των εκπομπών καυσαερίων ως το 2050, αφού αναμένεται να μειώσει τις πτήσεις μικρών αποστάσεων έως και κατά 80%.

Ο Kaave Pour εκτιμά ότι το σιδηροδρομικό σύστημα υψηλών ταχυτήτων θα δημιουργήσει εκατομμύρια θέσεις εργασίας στους τομείς των υποδομών και των υπηρεσιών. Μάλιστα πρόσθεσε ότι «οι σταθμοί της Starline θα είναι ενεργοί δημόσιοι χώροι, όχι απλώς σημεία διέλευσης, αφού θα ενσωματώνουν πολιτιστικά ιδρύματα, δημόσιες πλατείες και χώρους που θα αναδεικνύουν τους σταθμούς ως προορισμούς».
Τέλος δήλωσε ότι οι τιμές των εισιτηρίων θα πρέπει να είναι σημαντικά χαμηλότερες από τις αντίστοιχες των πτήσεων μικρών αποστάσεων αλλά και του υπάρχοντος σιδηροδρομικού δικτύου που ήδη συνδέουν τις ευρωπαϊκές πόλεις μεταξύ τους.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ