
Σύμφωνα με το τουρκικό υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ο δρόμος θα «τραγουδάει» το «Τουρκικό Εμβατήριο» του Μότσαρτ.
Μια όχι και τόσο συνηθισμένη λύση επέλεξε η Τουρκία προκειμένου να μειώσει την ταχύτητα των διερχόμενων οχημάτων σε δρόμο του οδικού δικτύου της. Όπως ανακοινώθηκε την περασμένη Δευτέρα, εγκαινιάστηκε ο «Μελωδικός Δρόμος», ένα τμήμα αυτοκινητοδρόμου που έχει σχεδιαστεί ώστε να παίζει μια μελωδία καθώς τα οχήματα περνούν από πάνω του.
Σύμφωνα με τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Αμπντουλκαντίρ Ουραλόλου, το έργο αποτελεί μια μοναδική καινοτομία στις οδικές υποδομές, ενώ οι μελωδίες παράγονται μέσω ειδικά διαμορφωμένων αυλακώσεων στον δρόμο. Οι τελευταίες έχουν τοποθετηθεί σε ακριβείς αποστάσεις ώστε, όταν τα οχήματα περνούν από πάνω τους με σταθερή ταχύτητα –συνήθως περίπου 100 χλμ./ώρα– να δημιουργούνται δονήσεις και ήχοι που συνδυάζονται και παράγουν μια αναγνωρίσιμη μελωδία.
BUY NOW
«Οι οδηγοί μπορούν πλέον να ακούν καθαρά το «Τουρκικό Εμβατήριο» του Μότσαρτ, όταν κινούνται με συγκεκριμένη ταχύτητα», ανέφερε ο υπουργός.

Το έργο του μελωδικού δρόμου υλοποιήθηκε από τη Γενική Διεύθυνση Αυτοκινητοδρόμων υπό το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών και εφαρμόστηκε για πρώτη φορά σε επαρχία της πρωτεύουσας Άγκυρας. Όταν ο οδηγός διατηρεί σταθερή ταχύτητα, οι παραγόμενες δονήσεις και ήχοι συνδυάζονται και η επιθυμητή μελωδία γίνεται ακουστή».
Το πιλοτικό έργο ολοκληρώθηκε στο 21ο χιλιόμετρο του επαρχιακού δρόμου Nallıhan-Beypazarı, κοντά στο χωριό Eymir. Η τοποθεσία επιλέχθηκε προσεκτικά ώστε να μην επηρεάζει τις κοντινές φυσικές περιοχές, συμπεριλαμβανομένης της Ζώνης Ανάπτυξης Άγριας Ζωής Davutoğlan στο Nallıhan.
Σύμφωνα με τον Ουραλόλου, οι εργασίες ξεκίνησαν την προηγούμενη εβδομάδα και ολοκληρώθηκαν την Παρασκευή, ενώ αποκάλυψε ότι έχει ξεκινήσει ήδη και δεύτερο έργο μελωδικού δρόμου. Ειδικότερα, το Σάββατο ξεκίνησαν εργασίες για ένα νέο τμήμα στο 37ο χιλιόμετρο του αυτοκινητόδρομου Άγκυρας–Εσκισεχίρ, κοντά στην περιοχή Κερτέκ.
Σε χώρες όπου εφαρμόζονται παρόμοια έργα έχουν καταγραφεί παράπονα από τους κατοίκους για ηχορύπανση και επομένως στην Τουρκία επιλέχθηκε η υλοποίησή τους μακριά από κατοικημένες περιοχές.
To Υπουργείο Υποδομών και Υποδομών της Τουρκίας επισημαίνει ότι το σύστημα αποδίδει καλύτερα σε επίπεδους, λείους δρόμους, με ελάχιστες φθορές στην επιφάνεια και χαμηλή κυκλοφορία, ειδικά όπου δεν υπάρχει έντονη διέλευση βαρέων οχημάτων.
Πηγή φωτογραφίας: IHA Photo
Διαβάστε επίσης
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ