Toyota Supra χωρίς οδηγό ντριφτάρει ασταμάτητα (Video)

Toyota Supra Drift

Οι μηχανικοί της Toyota κατάφεραν το πρώτο ντριφτάρισμα αυτόνομου αυτοκινήτου στην ιστορία - αλλά όχι μόνο για το θέαμα: εξελίσσουν μια τεχνολογία που μπορεί να αποδειχθεί ευεργετική για την οδική ασφάλεια.

Για να το πετύχουν, οι επιστήμονες του ινστιτούτου ερευνών της Toyota (TRI, Toyota Research Institute) χρειάστηκε να ξεπεράσουν πολλά εμπόδια - με κυριότερο τον προγραμματισμό των συστημάτων αυτόνομης οδήγησης για να επιτρέπουν το γλίστρημα του αυτοκινήτου υπεβαίνοντας τον αρχικό τους σκοπό, που είναι ο ακριβώς αντίθετος: ο πλήρης έλεγχος της πρόσφυσης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η ηλεκτρονική τεχνολογία που εξέλιξε η TRI για την επίτευξη του τελευταίου ονομάζεται Nonlinear Model Predictive Control, και πίσω από αυτήν κρύβεται κάτι πολύ σημαντικότερο από την απλή παραγωγή ενός video ντιρφταρίσματος (που μπορείτε να δείτε παρακάτω) με εντυπωσιακά πλάνα και σύννεφα καπνού από το σπινάρισμα των πίσω ελαστικών.

Η εν λόγω τεχνολογία της Toyota ξεπερνά τα ηλεκτρονικά συστήματα διατήρησης της πρόσφυσης, και επιδρά στο αυτοκίνητο ακριβώς όταν η πρόσφυση έχει χαθεί. Για παράδειγμα, σε οδόστρωμα πολύ ολισθηρό από τη βροχή, το χιόνι ή τον πάγο ή την λαμπερή παλιά ηλιοκαμμένη ελληνική άσφαλτο.

Είναι προφανές ότι κανένα ηλεκτρονικό σύστημα δεν μπορεί να αποτρέψει πλήρως την απώλεια της πρόσφυσης - και τότε είναι που επιδρά το σύστημα NMPC: με όλες τις πληροφορίες που διαθέτει το λογισμικό του για να αντιμετωπίζει κάθε ξεχωριστή κατάσταση απώλειας του ελέγχου του αυτοκινήτου, προσφέροντας βοήθεια στον οδηγό τη στιγμή που τη χρειάζεται περισσότερο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η TRI βρίσκεται στο στάδιο επεξεργασίας και εγκατάστασης όλων αυτών των πληροφοριών στο Nonlinear Model Predictive Control, και στο πλαίσιο αυτής της διεργασίας σχεδίασε μια ειδικά διαμορφωμένη διαδρομή στην στην αμερικανική πίστα Thunderhill Raceway, όπου και ξεκίνησε τις δοκιμές ελέγχου του αυτοκινήτου κατόπιν της απώλειας πρόσφυσης.

Το αυτοκίνητο που χρησιμοποίησε ήταν μια Toyota Supra ειδικά τροποποιημένη στις προδιαγραφές εκείνων της Formula Drift, της οποίας το τιμόνι, το γκάζι, ο συμπλέκτης, τα φρένα και η σειριακή αλλαγή σχέσεων ελέγχονται από ηλεκτρονικό υπολογιστή. Το λογισμικό τα ελέγχει όλα προβλέποντας την πορεία του αυτοκινήτου ανά 5 εκατοστά του δευτερολέπτου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Σκοπός της TRI είναι να χρησιμοποιήσουμε προηγμένες τεχνολογίες που συμπληρώνουν και υποστηρίζουν τον άνθρωπο, και δεν τον αντικαθιστούν. Μέσω αυτού του προγράμματος επεκτείνουμε το έυρος στο οποίο ένα αυτοκίνητο θεωρείται ελεγχόμενο, με στόχο να δώσουμε στους καθημερινούς οδηγούς τις ενστικτώδεις αντιδράσεις ενός επαγγελματία οδηγού αγώνων, ώστε να μπορεί να ελέγχει τις πιο δύσκολες έκτακτες καταστάσεις και να κρατά τους ανθρώπους ασφαλείς στο δρόμο» είπε ο Avinash Balachandran, διευθυντής του τμήματος ανθρωποκεντρικής οδηγικής έρευνας της TRI.

Ο επαγγελματίας οδηγός στην προκειμένη περίπτωση είναι ο θρύλος των drift Ken Gushi. Πέραν αυτού, για την εξέλιξη του προγράμματος η TRI συνεργάζεται και με το Πανεπιστήμιο του Stanford, καθώς και με τον οίκο βελτιώσεων GReddy.

Ο Jonathan Goh, ερευνητής της TRI, εξήγησε: «Σε έναν ολισθηρό ή βρεγμένο δρόμο, ένας οδηγός αγώνων μπορεί να επιλέξει το ντριφτάρισμα του αυτοκινήτου σε μία στροφή, αλλά οι περισσότεροι από εμάς δεν είμαστε οδηγοί αγώνων. Για το λόγο αυτό η TRI προγραμματίζει τα αυτοκίνητα για να ανιχνεύουν τα εμπόδια, και να ντριφτάρουν αυτόματα γύρω από αυτά, στην πίστα».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ