Η Toyota δίνει ψήφο εμπιστοσύνης στους diesel κινητήρες

Σήμα Toyota

Η κινητήρες εσωτερικής καύσης βλέπουν σταδιακά την πόρτα της εξόδου στη Γηραιά Ήπειρο, ωστόσο η Toyota θεωρεί ότι απέχουμε ακόμη πολλές 10ετίες μέχρι την εξαφάνισή τους.

Όπως έχει δηλώσει πολλές φορές στο παρελθόν και το αφεντικό του ιαπωνικού κολοσσού, Akio Toyoda, η Toyota πιστεύει ότι το μονοπάτι προς την ανθρακική ουδετερότητα και της μείωσης που έχει ο αντίκτυπος της ανθρώπινης δραστηριότητας στο περιβάλλον εξαρτάται από την ενεργειακή «κατάσταση» που βρίσκεται κάθε χώρα ξεχωριστά, σε συνδυασμό με τα βήματα προόδου που έχει κάνει στον συγκεκριμένο τομέα.

Ως παγκόσμια εταιρεία και παράλληλα ο μεγαλύτερος κατασκευαστής αυτοκινήτου στον κόσμο, η Toyota θέλει να συνεχίσει να προσφέρει αυτοκίνητα που ανταποκρίνονται όχι μόνο στις ανάγκες των πολλών αλλά και στο εισόδημά τους, τη στιγμή που αυτά τα αυτοκίνητα θα ρυπαίνουν ολοένα και λιγότερο το περιβάλλον έχοντας κάτω από τα καπό τους κινητήρες εσωτερικής καύσης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Για τον παραπάνω λόγο οι Ιάπωνες διατηρούν τη στρατηγική των πολλαπλών προσεγγίσεων αναφορικά με τα συστήματα κίνησης που παράγουν, με το βλέμμα στο μέλλον αλλά και το τώρα.

Οι Ιάπωνες πιστεύουν ότι ο θερμικός κινητήρας θα συνεχίσει να ζει και να βασιλεύει τις επόμενες δεκαετίες με το μέγιστο μερίδιο των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων στις παγκόσμιες πωλήσεις να φτάνει στο 30%.

Σύμφωνα με την Toyοta, το υπόλοιπο 70% στις παγκόσμιες πωλήσεις αυτοκινήτου θα αποτελείται από υβριδικά, plug-in υβριδικά και μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης που καταναλώνουν υδρογόνο.

Αν και δεν έχει πάρει επίσημη θέση προς το παρόν η Toyota δεν φαίνεται να κλείνει την πόρτα ούτε στους diesel αλλά ούτε και στα συνθετικά καύσιμα. Οι Ιάπωνες έχουν γνωστοποιήσει ότι εξελίσσουν μία νέα γενιά κινητήρων εσωτερικής καύσης και δηλώσεις στελέχους της ιαπωνικής εταιρείας στην Αυστραλία δείχνουν ότι δε αποκλείουν και ένα μοτέρ που θα καταναλώνει diesel, έστω και συνθετικό.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ειδικότερα ,σε δηλώσεις του σε εγχώριο περιοδικό αυτοκινήτου, ο Sean Hanley, αντιπρόεδρος της Toyota Αυστραλίας, δήλωσε ότι σε αντίθεση με την εντύπωση που έχει δημιουργηθεί στο κοινό, ο diesel κινητήρας όχι μόνο δεν έχει πεθάνει αλλά θα συνεχίσει να υπάρχει και τις επόμενες δεκαετίες, ειδικά στα βαρύτερα οχήματα.

Αυτό που θα πρέπει να γίνει σύμφωνα με τον Hanley είναι να προσαρμοστεί ο diesel κινητήρας ώστε να μειώσει τις εκπομπές ρύπων μέσω του εξηλεκτρισμού του -υβριδικές και PHEV παραλλαγές- ενώ δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στο συνθετικό diesel, το οποίο θα μπορούσε να αποτελέσει μέρος της λύσης.

Ένας ακόμη τύπος diesel που έχει αρχίσει να κάνει την εμφάνισή του και σε χώρες της Ευρώπης είναι το HVO100 (Hydrotreated Vegetable Oil 100).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πρόκειται για ένα καύσιμο που παράγεται από ανανεώσιμες πρώτες ύλες από τη βιομηχανία τροφίμων (ζωικά ή φυτικά λίπη που έχουν υποστεί επεξεργασία με υδρογόνο) και ονομάζεται γι' αυτόν τον λόγο και «πράσινο diesel».

Το παραφινικό diesel έχει δύο μεγάλα πλεονεκτήματα. Το πρώτο από αυτά είναι η συμβατότητά του με όλους τους υπάρχοντες πετρελαιοκινητήρες και δεν απαιτεί καμία τροποποίηση των αυτοκινήτων ή της υποδομής διανομής.

Το δεύτερο είναι ότι βοηθά στο να μειωθούν οι εκπομπές των αερίων θερμοκηπίου έως και 90% κατά τη διάρκεια του κύκλου ζωής των καυσίμων σε σύγκριση με το ορυκτό diesel.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ