208

Το τούνελ με τα διόδια των 73 ευρώ – Πού βρίσκεται και ποια οχήματα αφορά

διόδια

Το εξωφρενικό πόσο των 72,60 ευρώ καλούνται να δώσουν οι οδηγοί που θα περάσουν από την συγκεκριμένη σήραγγα - Για ποια αυτοκίνητα ισχύει 

Μπορεί τα διόδια στην Ελλάδα να αποτελούν ένα μεγάλο «αγκάθι» στον προγραμματισμό κάθε οδικού ταξιδιού στην επικράτεια, με το συνολικό κόστος να φτάνει σε ορισμένες περιπτώσεις αρκετές δεκάδες ευρώ, ωστόσο τίποτα δεν συγκρίνεται με το εξωφρενικό πόσο που καλούνται να πληρώσουν οι οδηγοί που περνούν από το συγκεκριμένο τούνελ στις Άλπεις.

Η τιμή διέλευσης από το τούνελ του Fréjus, έναν από τους σημαντικότερους οδικούς άξονες που συνδέουν τη Γαλλία με την Ιταλία μέσω της οροσειράς των Άλπεων, για τροχόσπιτο ή αυτοκινούμενο μπορεί να φτάσει τα 72,60 ευρώ για ένα απλό πέρασμα, προκαλώντας αγανάκτηση στους ταξιδιώτες που βλέπουν τα τέλη να εκτοξεύονται σε δυσανάλογα επίπεδα για μια διαδρομή μόλις 15 χιλιομέτρων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
διόδια

Συγκεκριμένα, η τιμή διέλευσης για οχήματα κατηγορίας 2  αγγίζει τα 60,50 ευρώ, στα οποία προστίθεται και ΦΠΑ 20%, ανεβάζοντας τη συνολική χρέωση στα 72,60 ευρώ. Το τούνελ, που λειτουργεί εδώ και δεκαετίες ως εναλλακτική διαδρομή στον ορεινό όγκο των Άλπεων, παραμένει στρατηγικής σημασίας, ωστόσο το κόστος διέλευσης έχει γίνει αντικείμενο έντονης δημόσιας συζήτησης, ιδίως την καλοκαιρινή περίοδο που η τουριστική κίνηση κορυφώνεται.

Σημειώνεται πως σύμφωνα με τα επίσημα τιμολόγια (Μάιος 2025) των διοδίων του
Fréjus, ένα επιβατικό αυτοκίνητο μέχρι 3,5 τόνους πληρώνει 54,80 ευρώ για απλή διέλευση και 68,40 ευρώ για μετ’ επιστροφής. Για τις μοτοσικλέτες, τα αντίστοιχα ποσά είναι 36,30 ευρώ και 45,60 ευρώ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το ζήτημα ήρθε ξανά στην επικαιρότητα ύστερα από ανάρτηση Ελβετού οδηγού ο όποιος πέρασε από την σήραγγα ως μέρος του ταξιδιού που πραγματοποιούσε προς την Ιταλία. Ο οδηγός κοινοποίησε τη χρέωση σε προσωπικό του λογαριασμό στα κοινωνικά μέσα, προκαλώντας πλήθος αντιδράσεων, με πολλούς χρήστες να χαρακτηρίζουν την τιμή «εξωφρενική» και να υποστηρίζουν ότι τέτοιου είδους χρεώσεις πλήττουν άμεσα την ελεύθερη μετακίνηση εντός της Ευρώπης, ιδίως όταν επιβάλλονται σε βασικές διόδους διεθνών μετακινήσεων.

Μάλιστα, η περίπτωση του τούνελ του Fréjus δεν αποτελεί εξαίρεση, καθώς το ζήτημα των υψηλών διοδίων στα τούνελ των Άλπεων απασχολεί έντονα τους κατοίκους της Κεντρικής Ευρώπης, δεδομένου ότι και σε παρόμοιου είδους σημεία, όπως στο τούνελ του Mont-Blanc και το Grand-Saint-Bernard, οι τιμές ξεπερνούν κατά πολύ το μέσο ευρωπαϊκό επίπεδο.

Για την επίλυση του θέματος, ορισμένοι προτείνουν μια ενιαία ευρωπαϊκή προσέγγιση στα διόδια και όχι ξεχωριστά καθεστώτα ανά χώρα, ενώ δεν λείπουν και οι φωνές που ζητούν την επιβολή αναλογικών χρεώσεων βάσει χρήσης και όχι τύπου οχήματος ή προορισμού.

διόδια
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο αντίλογος βέβαια είναι ότι οι σήραγγες στις Άλπεις απαιτούν υψηλό κόστος συντήρησης, λόγω του ιδιαίτερου γεωλογικού χαρακτήρα και των απαιτήσεων ασφαλείας, και για αυτό η τιμή διέλευσης είναι τόσο υψηλή. 

Σε κάθε περίπτωση, το κόστος του να περάσει κανείς από το συγκεκριμένο σημείο παραμένει εξωφρενικά υψηλό, καθώς ένας οδηγός οχήματος κατηγορίας 2 θα πρέπει να δώσει συνολικά 91,20 ευρώ για μια διαδρομή με επιστροφή.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ