Τoyota: Οι Ιάπωνες ετοιμάζουν το τιμόνι που θα αλλάζει διάμετρο

τιμόνι toyota

Η Toyota κατέθεσε στο αμερικανικό γραφείο πατεντών μια νέα τεχνολογία, που αλλάζει αυτόματα το μέγεθος του τιμονιού αναλόγως των συνθηκών κίνησης ή επικείμενων κινδύνων.

Το τιμόνι και εν γένει το σύστημα διεύθυνσης είναι ένας τομέας στον οποίο οι κατασκευαστές επενδύουν όλο και περισσότερο τον τελευταίο καιρό, κυρίως διότι είναι «ανεξερεύνητος». Μια σειρά από ιδέες έχουν δει το φως της δημοσιότητας και η τελευταία, της Toyota, έχει να κάνει με την αυτόματη αλλαγή της διαμέτρου του τιμονιού για τις εκάστοτε συνθήκες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η αίσθηση του τιμονιού είναι κομβικής σημασίας για τον έλεγχο της συμπεριφοράς και των αντιδράσεων του αυτοκινήτου από τον οδηγό. Το λογισμικό της Toyota που συνοδεύει αυτή την ευρεσιτεχνία της είναι σε θέση να αντιλαμβάνεται σε ποιες περιπτώσεις ο έλεγχος του αυτοκινήτου, ή πότε οι διορθωτικές κινήσεις ανάκτησής του σε περίπτωση που αυτός χαθεί, απαιτούν την αίσθηση ενός μεγαλύτερης ή μικρότερης διαμέτρου τιμονιού.

Ένα παράδειγμα: σε περίπτωση που το αυτοκινήτο παρεκκλίνει της κατεύθυνσής του, είναι συχνό το φαινόμενο ο οδηγός να αντιδράσει στρίβοντας το τιμόνι περισσότερο από όσο χρειάζεται - και να κάνει τα πράγματα χειρότερα. Αντιλαμβανόμενο τις συνθήκες αυτές, το αυτόματο σύστημα κρίνει ότι για το σκοπό αυτό θα πρέπει να μεγαλώσει τη διάμετρο του τιμονιού, ώστε η απότομη κίνηση του οδηγού να μην είναι υπερβολική.

Δεν είναι ακόμα σαφές αν η αλλαγή της διαμέτρου του τιμονιού μπορεί να εξυπηρετήσει και ιδιαίτερους σκοπούς της οδήγησης -όπως, για παράδειγμα, την πολύ αμεσότερη πληροφόρηση που θα έδινε ένα μικρής διαμέτρου τιμόνι κατά τη διάρκεια της γρήγορης οδήγησης- ή αν απλά αφορά σε κατάστάσεις αντιμετώπισης έκτακτων αναγκών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πάντως, στην πατέντα που κατέθεσε η Toyota στο γραφείο ευρεσυτεχνιών των ΗΠΑ δίνει αρκετά παραδείγματα εφαρμογής της τεχνολογίας. Ένα από αυτά δείχνει την αύξηση της διαμέτρου του τιμονιού σε περιπτώσεις επικίνδυνης αλλαγής λωρίδας, και ένα άλλο στην περίπτωση που το αυτοκίνητο κινείται στην αντίθετη φορά του δρόμου.

Η ιαπωνική εταιρεία, συμφωνα με πληροφορίες, φιλοδοξεί να χρησιμοποιήσει αυτή τη νέα τεχνολογία του συστήματος διεύθυνσης στις νέες γενιές των αυτοκινήτων παραγωγής της. Μάλιστα, το νέο της τιμόνι μπορεί να συνδυαστεί με τη λειτουργία όλων των ηλεκτρονικών συστημάτων υποβοήθησης, της σουίτας Toyota Safety Sense, μέσω των αισθητήρων, καμερών και των λογισμικών συλλογής και ανάλυσης δεδομένων.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ