Τελειώνει η βενζίνη και το πετρέλαιο; -Οι ειδικοί αποκαλύπτουν

πρατήρια υγρών καυσίμων Ισπανία

Εκτός λογικής είναι σύμφωνα με τον ΙΕΑ οι αλόγιστες επενδύσεις στα ορυκτά καύσιμα, μιας και ο κόσμος θα «κυριαρχηθεί» από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Κορύφωση της παγκόσμιας ζήτησης για ορυκτά καύσιμα έως το 2030 προβλέπει ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (ΙΕΑ), λόγω του συνεχώς αυξανόμενου αριθμού κυκλοφορούντων ηλεκτρικών αυτοκινήτων και της επιβράδυνσης της οικονομίας της Κίνας.

Σύμφωνα, λοιπόν, με τον ΙΕΑ, είναι εκτός λογική οποιαδήποτε αύξηση των επενδύσεων στον τομέα των ορυκτών καυσίμων, μια άποψη που έρχεται σε αντίθεση με αυτή του ΟΠΕΚ ο οποίος προβλέπει ότι η ζήτηση για ορυκτά καύσιμα θα συνεχιστεί πολύ μετά το 2030, ζητώντας επενδύσεις τρισεκατομμυρίων στον πετρελαϊκό κλάδο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όπως αναφέρει το Reuters, στις ετήσιες Παγκόσμιες Ενεργειακές Προοπτικές της (World Energy Outlook) που δημοσιεύθηκαν την Τρίτη, ο ΙΕΑ επισημαίνει ότι η κορύφωση στη ζήτηση πετρελαίου, φυσικού αερίου και άνθρακα, είναι ορατή για την τρέχουσα δεκαετία, κάτι που απορρέει από τις τρέχουσες κυβερνητικές πολιτικές.

«Η μετάβαση στην ηλεκτρική ενέργεια συντελείται σε παγκόσμιο επίπεδο και είναι ασταμάτητη. Πλέον δεν είναι ζήτημα του «αν, αλλά του «πόσο σύντομα». Και όσο πιο σύντομα επιτευχθεί αυτό, τόσο καλύτερα για όλους μας, ανέφερε ο Εκτελεστικός Διευθυντής του ΙΕΑ, Fatih Birol.

fatih birol
Fatih Birol

«Οι κυβερνήσεις, οι εταιρείες και οι επενδυτές πρέπει να στηρίξουν τη μετάβαση στην καθαρή ενέργεια αντί να την εμποδίζουν», συμπλήρωσε χαρακτηριστικά.

Ο μεταβαλλόμενος ρόλος της Κίνας και η ηλεκτροκίνηση

Ο ΙΕΑ εκτιμά ότι μέχρι το 2030, ο αριθμός των ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε παγκόσμιο επίπεδο θα είναι 10 φορές μεγαλύτερος απ’ ότι σήμερα και ανέφερε ότι οι πολιτικές που υποστηρίζουν την καθαρή ενέργεια σε βασικές αγορές υπονομεύουν τη μελλοντική ζήτηση ορυκτών καυσίμων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Για παράδειγμα, εκτιμάται ότι το 2030 στις ΗΠΑ, στο σύνολο των ταξινομήσεων καινούργιων ΙΧ τα αμιγώς ηλεκτρικά θα αντιπροσωπεύουν το 50%, δηλαδή 12% πάνω από τις προηγούμενες προβλέψεις, ως αποτέλεσμα του Νόμου για τη Μείωση του Πληθωρισμού.

φόρτιση ηλεκτρικού αυτοκινήτου

Ο ΙΕΑ βλέπει, ακόμα, να αλλάζει ο ρόλος της Κίνας ως κύρια πηγή αύξησης της ενεργειακής ζήτησης.

Ενώ η Κίνα την τελευταία δεκαετία αντιπροσώπευε σχεδόν τα 2/3 της αύξησης της παγκόσμιας χρήσης πετρελαίου, η δυναμική πίσω από την οικονομική της ανάπτυξη υποχωρεί και η χώρα είναι μια «δύναμη για καθαρή ενέργεια», ανέφερε η έκθεση, προσθέτοντας ότι το 2022 πάνω από τις μισές πωλήσεις ηλεκτρικών ΙΧ σε παγκόσμιο επίπεδο σημειώθηκαν στην Κίνα.

Ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας προσθέτει ότι το κλειδί για μια ομαλή μετάβαση είναι η κλιμάκωση των επενδύσεων σε όλες τις πτυχές ενός συστήματος καθαρής ενέργειας, παρά σε ορυκτά καύσιμα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Το τέλος της εποχής ανάπτυξης για τα ορυκτά καύσιμα δεν σημαίνει τέλος στις επενδύσεις σε αυτά, αλλά καθιστά παράλογη οποιαδήποτε αύξηση των δαπανών σε αυτό τον κλάδο», αναφέρει η έκθεση της IEA.

Όλα τα δεδομένα δείχνουν ότι η ανθρωπότητα βρίσκεται πολύ κοντά σε ένα μεγάλο ιστορικό γεγονός, με τη προσφορά σε ορυκτά καύσιμα, συμπεριλαμβανομένου του diesel και της βενζίνης, τα επόμενα χρόνια να υπερκαλύπτει ζήτηση για αυτά, η οποία αναμένεται να μειωθεί από εδώ και πέρα.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ