208

Τι συμβαίνει με τις «γουρούνες»; Είναι επικίνδυνες ή «θύματα» συμφερόντων;

Γουρούνες

Αν ο οδηγός είναι μεθυσμένος ή κινείται στα όρια, ό,τι τύπο οχήματος και να οδηγεί θα προκαλέσει τροχαίο ατύχημα!

Κάθε καλοκαίρι οι «γουρούνες» έχουν την τιμητική τους στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης και διάφοροι «ειδικοί» καταθέτουν την άποψή τους.

Η αιτία ανάδειξης των διάσημων τετράτροχων οχημάτων είναι κάποιο τροχαίο ατύχημα που προκαλείται σε τουριστικό προορισμό.

Ωστόσο η δυσφήμιση των «γουρούνων» έχει βαθύτερα αίτια που ελάχιστοι αναδεικνύουν ο καθένας βέβαια για τους δικούς του λόγους!

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τι συμβαίνει πραγματικά στην αγορά των «γουρούνων»

Η αγορά των γουρούνων έγινε διάσημη καθώς τα τετράτροχα οχήματα οδηγούνται με άδεια οδήγησης αυτοκινήτου και όχι με δίπλωμα μοτοσυκλέτας. Αυτομάτως λοιπόν τα τετράτροχα οχήματα που οδηγούνται με άδεια οδήγησης αυτοκινήτου αποκτήθηκαν από τις εταιρείες ενοικιάσεων οχημάτων καθώς τα προτιμούσαν οι τουρίστες όχι μόνο επειδή οδηγούνταν με άδεια οδήγησης αυτοκινήτου αλλά και εξαιτίας της χαμηλότερης τιμής ενοικίασης που είχαν όπως επίσης και απο το γεγονός ότι είναι βολικές στην ανεύρεση θέσης στάθμευσης ιδίως στους νησιωτικούς τουριστικούς προορισμούς.

Επίσης τα συγκεκριμένα οχήματα όπως και τα μπάγκυ που είναι στην ίδια κατηγορία, είναι από τα πλέον κατάλληλα οχήματα για τα νησιά με κακό οδικό δίκτυο αλλά και με απομακρυσμένες παραλίες. Είναι εξαιρετικά δημοφιλή σε όλους τους Νησιωτικούς Ευρωπαϊκούς προορισμούς.

Να τονίσουμε ότι τα ATV (γουρούνες) όσο και τα SSV (μπάγκυ) έχουν Ευρωπαϊκές εγκρίσεις τύπου L7E και οδηγούνται σε όλες τις χώρες της ΕΕ με δίπλωμα αυτοκινήτου σε όλο το οδικό δίκτυο.

Ωστόσο υπάρχουν κάποια θέματα που τα συναρμόδια υπουργεία Μεταφορών και Τουρισμού θα πρέπει να επιλύσουν ώστε να μπει ένα τέλος σε όλη αυτή την παραφιλολογία που έχει αναπτυχθεί γύρω από τις γουρούνες.

Αρχικά εξαιτίας του κορωνοϊού αλλά και της οικονομικής κρίσης η τότε πολιτική ηγεσία των συναρμόδιων Υπουργείων είχε σωστά αποφασίσει την παράταση «ζωής» των ενοικιαζόμενων δίκυκλων και τετράκυκλων από τα 7 στα 10 χρόνια και των αυτοκινήτων από 10 στα 12 χρόνια.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Έκτοτε ωστόσο έχουν περάσει πολλά χρόνια χωρίς να έχει αλλάξει αυτό με αποτέλεσμα να έχουν μείνει στους εν ενεργεία στόλους και κάποια παλαιά οχήματα με αντίστοιχα παλαιά συστήματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας.

Περισσότεροι έλεγχοι

Από το 2018 και μετά οι τεχνολογίες και τα συστήματα έχουν αλλάξει αρκετά καθιστώντας φυσικά τα οχήματα ασφαλέστερα. Θα πρέπει η ηλικία των αυτοκινήτων αλλά και των δικύκλωντετράκυκλων να επανέλθει στα προ covid επίπεδα.

Τέλος ένα πολύ σοβαρό θέμα που πρέπει να επιλυθεί από τα συναρμόδια Υπουργεία έχει να κάνει με τους ελέγχους από τις αρμόδιες υπηρεσίες αλλά της Τροχαίας ώστε να τηρούνται οι όροι και προϋποθέσεις των οχημάτων και οι οδηγοί τους να μην κινούνται χωρίς κράνος ή έχοντας καταναλώσει μεγάλες ποσότητες αλκοόλ.

Όπως και τα υπόλοιπα οχήματα όπως αυτοκίνητα, μοτοσυκλέτες, μοτοποδήλατα ή ακόμη και πατίνια αν οδηγούνται από άτομα που έχουν καταναλώσει μεγάλες ποσότητες αλκοόλ είναι πολύ πιθανό ότι μπορεί να αποβεί μοιραίο τόσο για ζωή τους όσο και για των υπόλοιπων οδηγών ή πεζών που κινούνται πέριξ αυτών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το γεγονός ότι κάθε χρόνο κάποιος ασυνείδητος οδηγός έχοντας καταναλώσει ή όχι αλκοόλ κινείται στο όριο με κάποια «γουρούνα» με αποτέλεσμα να τραυματιστεί σοβαρά ή ακόμη και να χάσει τη ζωή του δεν αποτελεί λόγο απαγόρευσης κυκλοφορίας των συγκεκριμένων οχημάτων καθώς αν υιοθετηθεί κάτι τέτοιο τότε αυτομάτως θα πρέπει να απαγορευτεί και η κυκλοφορία και άλλων τύπων οχημάτων με τα οποία προκαλούνται ατυχήματα ή δυστυχήματα!

Άλλωστε πόσα τροχαία ατυχήματα με δίκυκλα ή αυτοκίνητα που τα οδηγούν τουρίστες σε δημοφιλείς προορισμούς γίνονται θέματα σε Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης; Η απάντηση είναι ελάχιστα ή σχεδόν κανένα ενώ αντίθετα τα ΜΜΕ αναμένουν το πρώτο ατύχημα που θα συμβεί με «γουρούνα» για να το αναδείξουν.

Αν μάλιστα κοιτάξει κανείς το ημερήσιο δελτίο καταγραφής ατυχημάτων σε νησιά θα διαπιστώσει ότι η συντριπτική πλειοψηφία των τροχαίων αφορά δίκυκλα και αυτοκίνητα και σε καμία περίπτωση «γουρούνες»!

Αλλά θα επαναλάβουμε ότι αν ο οδηγός είναι μεθυσμένος τότε το όχημα με το οποίο κινείται σε καμία περίπτωση δεν φταίει για το τροχαίο ατύχημα που πιθανόν να προκληθεί...

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ανταγωνισμός

Ποιος όμως είναι ο λόγος για τον οποίο κάποια ΜΜΕ και «ειδικοί» έχουν ταχθεί ενάντια στην κυκλοφορία των «γουρούνων»; Ο λόγος δεν είναι άλλο από την χαμηλή τιμή ενοικίασης αλλά και από το γεγονός πως οι γουρούνες ενοικιάζονται με δίπλωμα οδήγησης αυτοκινήτου!

Οπότε ο κάθε τουρίστας που επισκέπτεται κάποιο νησί βλέπει ως άκρως δελεαστική την ενοικίαση «γουρούνας» καθώς πιστεύει ότι οδηγείται εύκολα, είναι ασφαλέστερη από δίκυκλο είναι φθηνή και ευέλικτη και βέβαια ενοικιάζεται με δίπλωμα αυτοκινήτου.

Όλα τα παραπάνω είναι αρκετά για να ενοικιάσει κανείς μια «γουρούνα» αντί για αυτοκίνητο με αποτέλεσμα οι πολλές εταιρείες ενοικιάσεων αυτοκινήτων σε δημοφιλείς προορισμούς να έχουν αποκτήσει έναν ισχυρό αντίπαλο!

Το θέμα είναι πως τόσο οι γουρούνες όσο και τα δίκυκλα αλλά και τα αυτοκίνητα μπορούν να συνυπάρξουν στον κλάδο ενοικίασης σε δημοφιλής τουριστικά μέρη αν υπάρξουν κανόνες υγιούς ανταγωνισμού και όχι αθέμιτου.

Ένα επίσης σοβαρό θέμα που αφορά όλα τα ενοικιαζόμενα οχήματα και όχι μόνο τις γουρούνες είναι η έλλειψη ελέγχων για την νομιμότητα των οχημάτων από τον ΕΟΤ. Όπως σε κάθε κλάδο έτσι και στις ενοικιάσεις οχημάτων υπάρχουν καλοί και κακοί επαγγελματίες. Πρέπει να υπάρχουν αυστηροί έλεγχοι στην ηλικία των οχημάτων για να μην ενοικιάζονται δίκυκλα 15 ετών και αυτοκίνητα 18 ετών όπως ήδη το Carandmotor.gr έχει αποκαλύψει.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Από την άλλη μεριά βέβαια οι γουρούνες όπως και τα υπόλοιπα δίκυκλα ή αυτοκίνητα κινούνται νόμιμα σε όλη την ΕΕ και οι ιδιοκτήτες τους έχουν πληρώσει Τέλος Ταξινόμησης, ΦΠΑ, ασφάλεια και τα οχήματα πληρούν όλες τις προϋποθέσεις νόμιμης κυκλοφορίας. Αν κάποιος τολμήσει να το αλλάξει αυτό η Ελλάδα κινδυνεύει να βρεθεί για ακόμη μία φορά στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο αφού θα έχει καταστρατηγήσει τη θεμελιώδη αρχή για ελεύθερη μετακίνηση ενώ την ίδια στιγμή θα οδηγήσει σε λουκέτο πάνω από 2.000 επιχειρήσεις οι οποίες απασχολούν 20.000 υπαλλήλους και έχουν επενδύσει στην αγορά των γνωστών γουρούνων.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ