Τι μισούμε περισσότερο στα αυτοκίνητα – Οι νέες τεχνολογίες που κανείς δεν θέλει

Παρά την αλματώδη εξέλιξη που έχει σημειωθεί τα τελευταία χρόνια στον χώρο της αυτοκίνησης και της τεχνολογίας, πολλοί οδηγοί συνεχίζουν να αναπολούν την απλότητα και τον ρομαντισμό του παραδοσιακού αυτοκινήτου.
Η σημερινή τάση θέλει τους κατασκευαστές να παρουσιάζουν ολοένα και πιο καινοτόμα μοντέλα, με έμφαση στις ανέσεις και την προσθήκη προηγμένων τεχνολογικών λύσεων. Από συστήματα υποβοήθησης που ενισχύουν την ασφάλεια, έως μεγάλες κεντρικές οθόνες αφής με πολλαπλές λειτουργίες, η καμπίνα έχει εξελιχθεί από το κλασσικό «σαλόνι» του αυτοκίνητου, σε ένα high-tech περιβάλλον που προσφέρει αλληλεπίδραση και αυξημένες δυνατότητες.
Και αν και αυτό σίγουρά έχει θετικό αντίκτυπο στους καταναλωτές, υπάρχουν και αρκετές φώνες που δεν συμφώνουν με τις νέες αυτές τάσεις.
BUY NOW
Ο αντίλογος είναι πως λειτουργίες που για δεκαετίες θεωρούνταν δεδομένες και απλές, ξαφνικά αλλάξαν ριζικά, με πολλούς να τις χαρακτηρίζουν λιγότερο πρακτικές σε σχέση με το παρελθόν.

Σύμφωνα με μεγάλη μερίδα οδηγών, μάλιστα, αρκετές από αυτές τις «μοντέρνες» επιλογές πολλές φορές καταλήγουν να δυσκολεύουν την καθημερινότητα αντί να την διευκολύνουν.
Ένα από τα πλέον χαρακτηριστικά παράδειγματα είναι η αλλαγή που έφερε το χειρισμός του κλιματισμού μέσα από την οθόνη του infotainment, αντί των παραδοσιακών φυσικών διακοπτών.
Παρά την προσπάθεια απλοποίησης από ορισμένες εταιρείες, η διαδικασία παραμένει πιο περίπλοκη και δυσχρηστη από τα κλασικά κουμπιά, ειδικά όταν ο οδηγός βρίσκεται εν κινήσει και χρειάζεται μια άμεση, γρήγορη κίνηση για να πάρει το αποτελέσμα που θέλει χωρίς να πάρει τα μάτια του από τον δρόμο.

Φυσικά, ανάλογα παράπονα εκφράζονται και για το σύστημα ήχου, καθώς οι περισσότεροι οδηγοί θέλουν να αλλάζουν σταθμό ή να ρυθμίζουν την ένταση με έναν απλό περιστροφικό διακόπτη και όχι αναζητώντας επιλογές σε υπομενού ή αναζητώντας για δευτερόλεπτα τη σωστή σελίδα της οθόνης.
Σε αυτο το πλαίσιο, μάλιστα, αρκετοί κατασκευαστές (όπως για παράδειγμα η Volkswagen) έχουν ήδη ανακοινώσει ότι για τα μοντέλα του μέλλοντος σκοπεύουν να επιστρέψουν σε πιο παραδοσιακά χειριστήρια για τις βασικές λειτουργίες.
Πολλοί οδηγοί εκφράζουν επίσης έντονη δυσαρέσκεια για την υπερβολική παρέμβαση των συστημάτων υποβοήθησης. Αν και αναμφίβολα έχουν συμβάλει στην αύξηση της οδικής ασφάλειας, υπάρχουν και τα σενάρια κατά τα οποία υπολειτουργούν καταλήγοντας εν τέλει στο να δημιουργούν επικίνδυνες καταστάσεις.

Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις, για παράδειγμα, όπου το αυτοκίνητο φρενάρει απότομα κατά την όπισθεν, ακόμη κι αν υπάρχει επαρκής απόσταση από το πλησιέστερο εμπόδιο, ή όπου εμφανίζονται συνεχείς ψευδείς ή ανακριβείς ειδοποιήσεις που αγχώνουν τον οδηγό.
Στα πιο συχνά παράπονα των οδηγών προστίθεται και η δυσκολία στην εξατομίκευση, αφού πολλοί κατασκευαστές παρέχουν επιλογή για ρύθμιση λεπτομερειών, όπως την απόκριση του κινητήρα, την ένταση ειδοποιήσεων ή το επίπεδο υποβοήθησης, αλλά σε αρκετά μοντέλα οι επιλογές αυτές δεν αποθηκεύονται και απαιτείται επαναφορά τους σε κάθε εκκίνηση.
Ακόμα και όταν υπάρχουν επιλογές για την εξατομίκευση του προφίλ χρήστη, οι ρυθμίσεις μπορεί να μην παραμένουν αποθηκευμένες, κάτι που έρχεται σε αντίθεση με τη λογική ύπαρξής τους.

Τέλος, η συζήτηση φτάνει μέχρι και στις μοδάτες αναδυόμενες χειρολαβές που υιοθετούν ολοένα και περισσότερα μοντέλα, κυρίως ηλεκτρικά και υβριδικά. Παρά το εντυπωσιακό και φουτουριστικό τους ύφος, έρευνες έχουν δείξει ότι σε περίπτωση ατυχήματος ενδέχεται να «κολλήσουν» και να παγιδεύσουν τους επιβάτες, γεγονός που προκαλεί εύλογες ανησυχίες.
Δεν είναι τυχαίο ότι η Κίνα έχει ήδη ανακοινώσει την σταδιακή τους απόσυρση, προτείνοντας υβριδικές λύσεις με εφεδρικό μηχανικό μηχανισμό, ενώ και η Tesla φαίνεται να ακολουθεί αντίστοιχη κατεύθυνση.