Range Rover

Πότε πληρώνεις πρόστιμο για τα φλας στο αυτοκίνητο - Τι αναφέρει ο νέος ΚΟΚ

xrhsh-flas

Μπορεί η χρήση φλας να είναι ο μοναδικός τρόπος για να δείξει ο οδηγός την πρόθεσή του ότι θα κάνει ελιγμό, όμως αρκετοί δεν τα χρησιμοποιούν, με τον ΚΟΚ να είναι ξεκάθαρος.

Όσο κι αν φαίνεται αυτονόητο, το φλας παραμένει ένα από τα πιο υποτιμημένα εργαλεία στην οδήγηση. Είναι το μόνο μέσο που έχει ο οδηγός για να επικοινωνήσει στους υπόλοιπους τι σκοπεύει να κάνει, είτε πρόκειται να στρίψει είτε να αλλάξει λωρίδα. Παρ’ όλα αυτά, καθημερινά βλέπουμε αυτοκίνητα να κινούνται χωρίς καμία ένδειξη, με το μοχλό του φλας να έχει πιάσει «αράχνες», καθώς ο οδηγός θεωρεί ότι «οι άλλοι θα καταλάβουν».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η σωστή χρήση φλας δεν είναι απλώς τυπική υποχρέωση, αλλά στοιχείο οδικού savoir vivre. Δείχνει σεβασμό προς τους υπόλοιπους χρήστες του δρόμου και προλαμβάνει καταστάσεις που μπορούν να οδηγήσουν σε ατυχήματα. Δεν είναι τυχαίο ότι σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες η μη χρήση φλας αντιμετωπίζεται ως σοβαρή παράβαση, γιατί αφορά την επικοινωνία και την ασφάλεια.

flas autokintou

Σύμφωνα με τον νέο ΚΟΚ, άρθρο 25, η παράβαση για μη χρήση φλας κατατάσσεται στην κατηγορία Ε1-Β, με το πρόστιμο να ανέρχεται σε 30 ευρώ και αφαίρεση της άδειας κυκλοφορίας για 10 ημέρες.

Ειδική αναφορά γίνεται για την περίπτωση οδηγού που επιχειρεί συνεχείς ή διακεκομμένους ελιγμούς στην οδό με τρόπο που εγκυμονεί κίνδυνο για τους υπόλοιπους. Σε αυτή την περίπτωση η παράβαση ανεβαίνει κατηγορία (Ε3-Β), με τις αρμόδιες αρχές να μπορούν να επιβάλουν πρόστιμο 350 ευρώ, συνοδευόμενο από αφαίρεση της άδειας οδήγησης και των στοιχείων κυκλοφορίας του οχήματος για τριάντα ημέρες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μάλιστα, αν ο οδηγός πραγματοποιήσει προσπέραση σε άλλο όχημα χωρίς να έχει ανάψει τα φλας, κινδυνεύει με επιπλέον πρόστιμο 150 ευρώ και αφαίρεση της άδειας οδήγησης για είκοσι ημέρες (κατηγορία Ε2-Β), σύμφωνα με την παράγραφο 1 του άρθρου 21 του νέου ΚΟΚ.

flas autokintou

Τέλος, όπως αναφέρεται στο άρθρο 75 του ΚΟΚ, όλα τα αυτοκίνητα, τα τρίτροχα, οι μοτοσικλέτες, τα μοτοποδήλατα και τα ρυμουλκούμενα πρέπει να διαθέτουν ζυγό αριθμό σταθερών δεικτών κατεύθυνσης με κίτρινα φώτα που αναβοσβήνουν, ορατά ημέρα και νύχτα από τους χρήστες της οδού. Η συχνότητα αναβοσβήματος πρέπει να είναι 90 παλμοί το λεπτό, με ανοχή 30 παλμούς. Σε περίπτωση που οι δείκτες δεν λειτουργούν σωστά ή λείπουν, η παράβαση κατατάσσεται στην κατηγορία Ε2-Α, με το πρόστιμο να ανέρχεται σε 150 ευρώ.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ