Τι δεν πρέπει να κάνεις όταν πας το αυτοκίνητό σου για service

After Sales Service 1

Η επίσκεψη σε ένα συνεργείο για τη συντήρηση του αυτοκινήτου απαιτεί συγκεκριμένο κώδικα επικοινωνίας για να μην βρεθούμε προ δυσάρεστων εκπλήξεων.

Το συνεργείο είναι η κλινική του αυτοκινήτου, το μέρος όπου πραγματοποιείται η περιοδική του συντήρηση και επιδιορθώνονται τυχόν βλάβες που έχουν παρουσιαστεί.

Με την πάροδο του χρόνου η συντήρηση του αυτοκινήτου δημιουργεί συνήθως μακροχρόνιες σχέσεις εμπιστοσύνης μεταξύ του οδηγού και των ανθρώπων που εργάζονται σε ένα συνεργείο, οι οποίες εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό και από τον κώδικα επικοινωνίας που χρησιμοποιούμε όταν συνομιλούμε μαζί τους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αυτή η επικοινωνία πρέπει να γίνεται με συγκεκριμένο τρόπο αν γνωρίζουμε τον μηχανικό που έχουμε απέναντί μας και ακόμη περισσότερο αν δεν τον γνωρίζουμε, στην περίπτωση που επισκεπτόμαστε για πρώτη φορά ένα συνεργείο για service ή το κάνουμε έκτακτα λόγω ζημιάς που έχει προκύψει.

Η επίσκεψη στο συνεργείο απαιτεί και συγκεκριμένες φράσεις που δεν πρέπει να χρησιμοποιήσουμε ποτέ στους διαλόγους μας με τους μηχανικούς, για να μην τους προσβάλλουμε -αν πρόκειται για καλούς επαγγελματίες- και για να μην μας εκμεταλλευτούν -αν πρόκειται για… «πονηρούς» -υπάρχουν και σε αυτό το επάγγελμα, όπως και σε κάθε άλλο. Πάμε να δούμε μαζί τις πέντε πιο σημαντικές από αυτές.

«Θέλω να κάνω service στο αυτοκίνητο»

Αν και ακούγεται οξύμωρο ή παραπάνω φράση δεν πρέπει να χρησιμοποιηθεί κατά την επικοινωνία μας με τον μηχανικό. Είναι μια πολύ γενική δήλωση που μπορεί να κοστίσει ακριβά. Με αυτή τη φράση δίνετε την άδεια στον μηχανικό να πραγματοποιήσει ελέγχους που μπορεί να μην χρειάζονται εκείνη τη στιγμή ώστε να εξασφαλίσει ότι όλα λειτουργούν σωστά στο αυτοκίνητό σας και αυτό μπορεί να το κάνει και από επαγγελματικό ζήλο.

Γι΄ αυτό το λόγο πρέπει να πηγαίνετε στο συνεργείο «διαβασμένοι» και να έχετε ρίξει μια πολύ καλή ματιά στο βιβλίο service του αυτοκινήτου σας. Έτσι θα γνωρίζετε από πριν την συντήρηση που έχει γίνει μέχρι εκείνη τη στιγμή και τι χρειάζεται να ελεγχθεί και να αλλάξει σε αυτή την επίσκεψη. Αυτά είναι που πρέπει να ζητήσετε συγκεκριμένα από τον μηχανικό.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε αυτή την κατηγορία εμπίπτει και η φράση «Ό,τι νομίζετε εσείς», η οποία είναι εξίσου γενική και δίνει το πράσινο φως για αχρείαστους ελέγχους και τυχόν επισκευές. Να ζητήσετε λοιπόν συγκεκριμένα πράγματα, βάσει και το βιβλίου συντήρησης που έχετε στα χέρια σας, για τα οποία θα λάβετε επίσης επιβεβαίωση από τον μηχανικό.

«Δεν ξέρω τίποτα από αυτοκίνητα»

Ένα πράγμα που σίγουρα δεν πρέπει να αναφέρετε ποτέ στον μηχανικό που θα παραδώσετε το αυτοκίνητό σας είναι οι περιορισμένες η μηδενικές γνώσεις που μπορεί να έχετε γύρω από το αυτοκίνητο, παρόλο που θεωρείται σχεδόν δεδομένο από την πλευρά του μηχανικού. Ειδικά αυτή τη φράση δεν πρέπει να την χρησιμοποιήσετε αν επισκέπτεστε συνεργείο που δεν γνωρίζετε για να επισκευάσετε μια βλάβη που προέκυψε, για παράδειγμα, όταν είστε σε διακοπές.

«Κάντε αυτό που σας λέω, ξέρω τι λέω»

Στο αντίθετο άκρο βρίσκεται η παραπάνω φράση, η οποία είναι επίσης απαγορευτική. Χρησιμοποιείται λανθασμένα σε διαλόγους με μηχανικούς από πελάτες συνεργείου που ασχολούνται σε επιφανειακό επίπεδο με τη συντήρηση του αυτοκινήτου τους και νομίζουν ότι έτσι μειώνουν τις πιθανότητες να τους εκμεταλλευτούν.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δεν χρησιμοποιούμε λοιπόν αυτή τη φράση γιατί είναι ψευδής και προσβλητική και μπορεί να οδηγήσει ακόμη και έναν καλό επαγγελματία στο να κάνει μόνο αυτά που θα υποδείξετε εσείς. Αυτά που θα υποδείξετε μπορεί να μην είναι αρκετά και να αυξηθεί η πιθανότητα να παρουσιαστεί βλάβη στο μέλλον, αν πρόκειται για συντήρηση ή το αυτοκίνητο να είναι ακόμη και επικίνδυνο αν έχουμε να κάνουμε με επισκευή.

Λογικά ο καλός επαγγελματίας δεν θα δεχτεί να ακολουθήσει τις οδηγίες σας (ειδικά αν τίθεται θέμα επικινδυνότητας), οπότε αν γίνει αυτό που θέλετε τότε, χωρίς να το γνωρίζετε, βρίσκεστε στο έλεος του κακού επαγγελματία.

«Δεν ξέρω πώς έγινε αυτό»

Η ειλικρίνεια είναι πολύ σημαντική κατά την επικοινωνία σας με έναν μηχανικό, είτε έχουμε να κάνουμε με συντήρηση είτε έχει προκύψει κάποια βλάβη. Αν για παράδειγμα έχουμε αμελήσει τη συντήρηση του αυτοκινήτου μας και προέκυψε κάποια δυσλειτουργία πρέπει να αναφέρουμε τι είναι αυτό που δεν έχουμε κάνει και για πόσο καιρό το αμελούμε. Έτσι ο μηχανικός θα χρειαστεί να κάνει λιγότερα «βήματα» -κάτι που σημαίνει και λιγότερα χρήματα- για να φτάσει στη λύση και την επισκευή του αυτοκινήτου φροντίζοντας παράλληλα και για την εύρυθμη λειτουργία του μελλοντικά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Βάλτε ό,τι νομίζετε εσείς»

Η τελευταία φράση που σίγουρα δεν πρέπει να ξεστομίσετε ποτέ σε έναν μηχανικό αν σας ρωτήσει τι ανταλλακτικά θέλετε να χρησιμοποιήσει στο αυτοκίνητό σας για τη συντήρηση ή την επισκευή του.

Ένας μηχανικός μπορεί να χρησιμοποιήσει after market ανταλλακτικά στην επισκευή ή συντήρηση του αυτοκινήτου σας εφόσον αυτά πληρούν τις προδιαγραφές του κατασκευαστή. Οπότε αν ο μηχανικός ρωτήσει τότε αποφασίστε εσείς ποια ανταλλακτικά και εξαρτήματα θέλετε να χρησιμοποιήσει.

Το καλύτερο που έχετε να κάνετε είναι να δηλώσετε από πριν αν θέλετε γνήσια ή after market ανταλλακτικά. Φροντίστε επίσης να ενημερωθείτε για την εγγύηση που ακολουθεί το καθένα και για το αν τα ανταλλακτικά που θα χρησιμοποιηθούν πληρούν τις προδιαγραφές του κατασκευαστή.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ