Η οδηγική συνήθεια που προκαλεί βλάβες - 7 στους 10 οδηγούς το κάνουν λάθος και το πληρώνουν ακριβά

Driving manual car 4

Βαθιά το χέρι στην τσέπη ενδέχεται να χρειαστεί να βάλει η συντριπτική πλειονότητα των οδηγών, μιας και υποπίπτει σε ένα σοβαρό λάθος κατά την οδήγηση.

Υπάρχουν κάποια λάθη κατά την οδήγηση που μπορεί να αποδειχθούν καταστροφικά, αποτελώντας αιτία πρόκλησης τροχαίων ατυχημάτων με σοβαρούς τραυματισμούς.

Υπάρχουν δε και αυτά που, μολονότι δεν ενέχουν κάποιον μεγάλο κίνδυνο να οδηγήσουν σε μια δυσάρεστη οδική κατάσταση, έχουν καταστροφική δράση για το αυτοκίνητό μας, προκαλώντας ιδιαίτερα κοστοβόρες βλάβες.

πάτημα συμπλέκτη
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στην τελευταία κατηγορία ανήκει και ο εσφαλμένος τρόπος τοποθέτησης των ποδιών στα πεντάλ του αυτοκινήτου όταν οδηγούμε. Πρόκειται για ένα λάθος στο οποίο υποπίπτει η συντριπτική πλειονότητα των οδηγών και ειδικά εκείνοι που μόλις έχουν πάρει στα χέρια τους το δίπλωμα οδήγησης.

πάτημα πεντάλ συμπλέκτη

Ας πάρουμε, όμως, τα πράγματα από την αρχή. Πολλοί από εκείνους που οδηγούν αυτοκίνητο με χειροκίνητο κιβώτιο, πατάνε συνεχώς το πεντάλ του συμπλέκτη, ενώ δεν χρειάζεται.

Το αριστερό πεντάλ πρέπει να το πατάμε μόνο όταν πραγματοποιούμε αλλαγή σχέσης στο κιβώτιο ταχυτήτων, και όχι όταν περιμένουμε να ανάψει πράσινο το φανάρι ή να μπει κάποιος στο αυτοκίνητο.

Όσο πιο συχνά πατάμε το πεντάλ του συμπλέκτη, τόσο περισσότερο, φθείρεται το το ρουλεμάν του συμπλέκτη το οποίο πιέζει άσκοπα το βολάν.

πάτημα πεντάλ συμπλέκτη
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε περίπτωση, μάλιστα, που είμαστε σταματημένοι κάτω από έναν φωτεινό σηματοδότη περιμένοντας την πράσινη ένδειξη, ελλοχεύει ο κίνδυνος να προκαλέσουμε ατύχημα. Αυτό διότι, αφήνοντας κάποια σχέση στο κιβώτιο ενώ είμαστε ακινητοποιημένοι, υφίσταται το σενάριο να γλιστρήσει το πόδι μας από τον συμπλέκτη και να σημειωθεί σύγκρουση με το όχημα που βρίσκεται μπροστά μας.

Όσο περιμένουμε, λοιπόν, να ανάψει το πράσινο φανάρι πρέπει να βγάζουμε την ταχύτητα που έχουμε στο κιβώτιο και να κρατάμε το αριστερό μας πόδι μακριά από το πεντάλ του συμπλέκτη. Για αυτό το λόγο άλλωστε υπάρχει το ειδικό στήριγμα του ποδιού που βρίσκεται εκ των αριστερών του συμπλέκτη.

Εξίσου καταστροφικό λάθος πολλών οδηγών είναι ότι δεν πατάνε μέχρι τέρμα το αριστερό πεντάλ, με αποτέλεσμα να φθείρουν τον δίσκο του συμπλέκτη και το ρουλεμάν, δίχως να το αντιλαμβάνονται.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ