
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες σπεύδουν να καλύψουν την αυξανόμενη ζήτηση της Κίνας για plug-in υβριδικά με μεγάλη ηλεκτρική αυτονομία κίνησης.
Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες και οι ξένοι ανταγωνιστές λανσάρουν όλο και πιο προηγμένα plug-in υβριδικά μοντέλα με μεγάλη ηλεκτρική αυτονομία για να καλύψουν την αυξανόμενη ζήτηση στη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο.
Σε αντίθεση με πολλές άλλες μεγάλες αγορές, η Κίνα αντιμετωπίζει τα EV και τα plug-in υβριδικά ως έναν τομέα «νέων ενεργειακών οχημάτων» όπου οι μάρκες ανταγωνίζονται για να προσφέρουν στους καταναλωτές μια σειρά από ηλεκτροκίνητες επιλογές με μεγαλύτερες αυτονομίες οδήγησης.
BUY NOW

Στην έκθεση αυτοκινήτου της Σαγκάης αυτήν την εβδομάδα, για παράδειγμα, η μονάδα Zeekr της Geely παρουσίασε το 9X - ένα μεγάλο plug-in υβριδικό SUV που μπορεί να κινηθεί μόνο με ηλεκτρική ισχύ για 400 χλμ. χωρίς να λειτουργεί καθόλου ο βενζινοκινητήρας του. Αυτή η εμβέλεια είναι μεγαλύτερη από την τυπική αυτονομία αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων στις ΗΠΑ και πολλαπλάσια άλλων plug-in υβριδικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη.
Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν επίσης αναπτύξει μια ακμάζουσα καινοτομία στα λεγόμενα ηλεκτρικά οχήματα εκτεταμένης εμβέλειας (EREV), τα οποία διαθέτουν μικρούς βενζινοκινητήρες που χρησιμεύουν μόνο ως γεννήτρια για να επεκτείνουν την αυτονομία των μεγάλων μπαταριών τους.
Τόσο τα EREV όσο και τα plug-in υβριδικά αναπτύχθηκαν γρηγορότερα από τα αμιγώς EV στην αγορά της Κίνας πέρυσι, ωθώντας σε αυτές τις κατηγορίες τους καταναλωτές που θέλουν «καθαρά» οχήματα καταλαμβάνοντας το 50% των πωλήσεων των ηλεκτροκίνητων νέων αυτοκινήτων που πωλήθηκαν, σύμφωνα με στοιχεία της China Passenger Car Association.

Οι πωλήσεις της EREV αυξήθηκαν κατά 79% στα 1,2 εκατομμύρια οχήματα και τα plug-in υβριδικά αυξήθηκαν κατά 76% στα 3,4 εκατομμύρια, ενώ οι πωλήσεις EV αυξήθηκαν κατά 23% στα 6,3 εκατομμύρια μονάδες.
Τα πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα αναπτύχθηκαν ταχύτερα από τα EREV και plug-in υβριδικά αυτοκίνητα το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους και εξακολουθούν να ηγούνται του κλάδου νέας ενέργειας της Κίνας. Αλλά η άνθηση των plug-in υβριδικών στην Κίνα και παγκοσμίως έχει περισσότερες παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες να προσθέτουν βενζινοηλεκτρικά μοντέλα στη γκάμα τους, αφού προηγουμένως επικεντρώθηκαν αποκλειστικά στην επέκταση των προσφορών EV.
Η Volkswagen σχεδιάζει μια νέα πλατφόρμα οχημάτων για πλήρη EV και EREV στο πλαίσιο μιας προσπάθειας να αντιστρέψει τις επιβραδύνσεις των πωλήσεών της στην Κίνα, όπου όλες οι ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν δυσκολευτεί. Το μέλος του διοικητικού συμβουλίου της VW, Ralf Brandstaetter, δήλωσε ότι η ευελιξία του συστήματος μετάδοσης κίνησης είναι κρίσιμης σημασίας για την προσπάθεια της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας να «βρεί την λύση».
Η Mercedes-Benz, στρέφεται επίσης προς τα plug-in υβριδικά μοντέλα με τον Διευθύνων Σύμβουλος Ola Kaellenius να τα χαρακτηρίζει «σίγουρα τάση στην Κίνα» προβλέποντας ότι θα «συνυπήρχουν με αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.»

Μεταβατική τεχνολογία;
Ορισμένες αυτοκινητοβιομηχανίες, κυρίως η Tesla, έχουν απορρίψει τα υβριδικά ως μια μεταβατική τεχνολογία που εμποδίζει την ταχεία μετάβαση των ηλεκτρικών οχημάτων που απαιτείται για την επιβράδυνση της κλιματικής αλλαγής. Πολλοί Αμερικανοί και Ευρωπαίοι περιβαλλοντολόγοι έχουν υποστηρίξει αυτήν την άποψη.
Ορισμένοι κινέζοι κατασκευαστές EV είναι επίσης δύσπιστοι ότι τα υβριδικά θα αντέξουν, ιδιαίτερα στην Κίνα όπου η κυβέρνηση και η βιομηχανία έχουν δημιουργήσει ένα τεράστιο δίκτυο φόρτισης EV.
«Απλώς δεν έχει νόημα», είπε ο William Li, Διευθύνων Σύμβουλος του κατασκευαστή EV Nio.
Ωστόσο, πολλές κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες επιθυμούν να δώσουν στους αγοραστές ό,τι θέλουν εν μέσω ενός πολέμου τιμών που συνεχίζει να αμφισβητεί την κερδοφορία τους. Τα υβριδικά plug-in παρέχουν επίσης έναν τρόπο για να ξεπεράσουν τα εμπορικά εμπόδια στον κύριο στόχο επέκτασής τους στην Ευρώπη, η οποία έχει επιβάλει δασμούς στα κινεζικά EV και EREV.
Η μονάδα Geely Lynk & Co είχε ανακοινώσει τον Φεβρουάριο ότι θα λανσάρει ένα plug-in υβριδικό SUV, που θα ονομάζεται 08, τον Ιούνιο στην Ευρώπη με ηλεκτρική αυτονομία 200 χλμ.
Ο Felix Kuhnert, αναλυτής αυτοκινήτων στην εταιρεία συμβούλων PwC Γερμανίας, χαρακτήρισε τη βιομηχανία της Κίνας «τεχνολογικά λιγότερο δογματική» από ορισμένους παγκόσμιους ανταγωνιστές, ακολουθώντας την προσέγγιση ότι «αν ο πελάτης θέλει μεγαλύτερη αυτονομία στο ηλεκτρικό του αυτοκίνητο, τότε θα πρέπει να την αποκτήσει».
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ