Τι αποφάσισε η ΕΕ για τους οδηγούς λεωφορείων;

bus-driver1

Συμφωνία Συμβουλίου και Κοινοβουλίου για τη βελτίωση των συνθηκών εργασίας.

Η Προεδρία του Συμβουλίου και οι διαπραγματευτές του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου κατέληξαν σε προσωρινή συμφωνία επί της πρότασης για αναθεώρηση των κανόνων του 2006 σχετικά με τον χρόνο οδήγησης και τις περιόδους ανάπαυσης στον κλάδο των έκτακτων μεταφορών επιβατών, με στόχο να βελτιωθούν η οδική ασφάλεια και οι συνθήκες εργασίας των οδηγών που εκτελούν έκτακτες μεταφορές με λεωφορεία και πούλμαν στην Ευρώπη.

Ο υπουργός Κινητικότητας του Βελγίου κ. Georges Gilkinet τόνισε ότι: «Είμαστε υπερήφανοι που καταλήξαμε τόσο γρήγορα σε συμφωνία με το Κοινοβούλιο σχετικά με αυτόν τον σημαντικό φάκελο. Οι νέοι κανόνες για τα ελάχιστα διαλείμματα και τις περιόδους ανάπαυσης θα εξασφαλίσουν καλύτερες συνθήκες εργασίας για τους οδηγούς λεωφορείων και εγγυώνται καλύτερες υπηρεσίες στον τομέα των τουριστικών ταξιδιών σε ολόκληρη την Ευρώπη.»

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Κύριοι στόχοι του αναθεωρημένου κανονισμού

Η αναθεωρημένη νομοθεσία συνίσταται σε στοχευμένες τροποποιήσεις του κανονισμού του 2006 με στόχο την εισαγωγή μιας ορισμένης σαφώς καθορισμένης ευελιξίας, κατά παρέκκλιση και κατά τη διακριτική ευχέρεια του οδηγού, στις διατάξεις σχετικά με τα διαλείμματα και τις περιόδους ανάπαυσης για τους επαγγελματίες οδηγούς που εκτελούν έκτακτες μεταφορές επιβατών, όπως οι οδηγοί τουριστικών λεωφορείων.

Ως εκ τούτου, με τον αναθεωρημένο κανονισμό επιδιώκεται η καλύτερη προσαρμογή του τομέα αυτού στον ειδικό ρυθμό εργασίας που τον χαρακτηρίζει και στην εξασφάλιση καλύτερων υπηρεσιών για τους επιβάτες. Ωστόσο, δεν μεταβάλλονται με κανέναν τρόπο οι μέγιστοι χρόνοι οδήγησης ή οι ελάχιστες περίοδοι ανάπαυσης για τους εν λόγω επαγγελματίες οδηγούς.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Βασικά στοιχεία της προσωρινής συμφωνίας

Στην προσωρινή συμφωνία διατηρούνται τα κύρια στοιχεία της πρότασης της Επιτροπής. Ωστόσο, οι συννομοθέτες τροποποίησαν ορισμένες πτυχές της πρότασης, οι οποίες αφορούν κυρίως το πεδίο εφαρμογής συγκεκριμένων κανόνων που αφορούν την ανάπαυση, ως εξής:

-Ευελιξία όσον αφορά τον τρόπο διαίρεσης της απαιτούμενης ελάχιστης περιόδου ανάπαυσης των 45 λεπτών σε δύο διαλείμματα κατανεμημένα σε περίοδο οδήγησης 4,5 ωρών

-Ευελιξία για αναβολή της περιόδου ημερήσιας ανάπαυσης κατά 1 ώρα, υπό τον όρο ότι ο συνολικός σωρευτικός χρόνος οδήγησης της ημέρας εκείνης δεν έχει υπερβεί τις 7 ώρες, και ότι η επιλογή αυτή ασκείται μία φορά σε ταξίδι διάρκειας τουλάχιστον 6 ημερών ή δύο φορές σε ταξίδι διάρκειας τουλάχιστον 8 ημερών

-Ευελιξία για την αναβολή της περιόδου εβδομαδιαίας ανάπαυσης για έως και 12 συναπτά εικοσιτετράωρα που ακολουθούν προηγούμενη κανονική περίοδο εβδομαδιαίας ανάπαυσης

-Η τελευταία επιλογή, η οποία χρησιμοποιείται ήδη στις διεθνείς γραμμές, θα μπορούσε πλέον να εφαρμόζεται και στις εγχώριες γραμμές

Επιπλέον, τα πρότυπα οδικής ασφάλειας διασφαλίζονται και βελτιώνονται με τον αναθεωρημένο κανονισμό μέσω της ενίσχυσης του πλαισίου ελέγχου. Συμφωνήθηκε επίσης μια πορεία προς φιλικά προς τον χρήστη ψηφιακά έντυπα που διευκολύνουν τον έλεγχο. Πιο συγκεκριμένα:

-Όσον αφορά τις διατάξεις περί ελέγχου, η προσωρινή συμφωνία προβλέπει ένα ενιαίο φύλλο πορείας επί του οχήματος ως απαιτούμενο έγγραφο για τη χρήση των παρεκκλίσεων, το οποίο θα αντικατασταθεί από ψηφιακό έντυπο μετά την ολοκλήρωση σχετικής μελέτης της Επιτροπής.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

-Τα έγγραφα που διατηρούνται επί του οχήματος καλύπτουν και προηγούμενα ταξίδια κατά τη διάρκεια ορισμένης περιόδου, για τα οποία πρέπει να μεταφέρονται αντίγραφα επί του οχήματος, σε έντυπη ή ηλεκτρονική μορφή.

πορεία προς την ψηφιοποίηση υποστηρίζεται περαιτέρω από την ανάγκη να τροποποιηθούν οι προδιαγραφές για τους ταχογράφους το αργότερο 18 μήνες μετά την έναρξη ισχύος του κανονισμού, ώστε να είναι δυνατή η ανάγνωση του είδους της μεταφοράς επιβατών από το μηχάνημα και να μην απαιτείται η διατήρηση επί του οχήματος εγγράφων για προηγούμενα ταξίδια όταν θα χρησιμοποιείται ο ταχογράφος.

-Ο αναθεωρημένος κανονισμός διευκρινίζει ότι οι παραβάσεις των κανόνων για τους ταχογράφους που διαπράττονται στην επικράτεια άλλου κράτους μέλους μπορούν να διώκονται στο κράτος μέλος που διαπιστώνει την παράβαση.

Προς έγκριση το συντομότερο δυνατόν

Σε συνέχεια της σημερινής προσωρινής συμφωνίας, οι τεχνικές εργασίες θα συνεχιστούν με σκοπό την υποβολή συμβιβαστικού κειμένου του αναθεωρημένου κανονισμού και στα δύο θεσμικά όργανα προς έγκριση κατά τις προσεχείς εβδομάδες. Από την πλευρά του Συμβουλίου, η βελγική Προεδρία προτίθεται να υποβάλει το κείμενο στους αντιπροσώπους των κρατών μελών (ΕΜΑ) προς έγκριση το συντομότερο δυνατόν. Στη συνέχεια, το κείμενο θα υποβληθεί σε εξεταστεί από τους γλωσσομαθείς νομικούς, προτού εγκριθεί επίσημα από τους συννομοθέτες, δημοσιευτεί στην Επίσημη Εφημερίδα της ΕΕ και τεθεί σε ισχύ.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ