
Στο Ερανιστικό νομοσχέδιο του ΥΠΥΜΕ περιλαμβάνονται αλλαγές στο Μητρώο Εισαγόμενων Μεταχειρισμένων Οχημάτων.
Μεγάλες αλλαγές στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα περιλαμβάνει το Ερανιστικό νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών το οποίο αναμένεται να ψηφιστεί εντός του Οκτωβρίου.
Η μεγαλύτερη αλλαγή που θα περιλαμβάνει το νομοσχέδιο, σύμφωνα με πληροφορίες του Carandmotor.gr, αφορά στο Μητρώο Εισαγόμενων Μεταχειρισμένων Οχημάτων (ΜΕΜΟ) το οποίο θα είναι πλέον απαιτητό προς της έκδοσης των πινακίδων κυκλοφορίας. Επίσης ένα επιπλέον θέμα που εδώ και καιρό απασχολεί τους εισαγωγείς μεταχειρισμένων αυτοκινήτων και φορτηγών έχει να κάνει με την βεβαίωση δεκάδων χιλιάδων προστίμων.
BUY NOW

Το σχέδιο νόμου θα περιλαμβάνει την υποχρεωτική ανάρτηση των εγγράφων όλων των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του ΜΕΜΟ πριν την έκδοση των πινακίδων κυκλοφορίας με αποτέλεσμα να καταργηθούν τα πρόστιμα για εκπρόθεσμη κατάθεση των πιστοποιητικών.
Αυτό αποτελεί ένα πάγιο αίτημα του Συνδέσμου Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος (ΣΕΕΑΕ) ώστε να σταματήσουν να βεβαιώνονται πρόστιμα για εκπρόθεσμη κατάθεση των εγγράφων στην ηλεκτρονική πλατφόρμα και να λειτουργήσει καλύτερα η αγορά.

Ο πρόεδρος του ΣΕΕΑΕ κ. Κωνσταντίνος Κυράτσος μιλώντας στο Carandmotor.gr επισήμανε μεταξύ άλλων ότι: «Το ΜΕΜΟ από την πρώτη ημέρα εφαρμογής του αποτελεί ένα "αγκάθι" για όλους τους εισαγωγείς μεταχειρισμένων αυτοκινήτων καθώς θα πρέπει να αναρτήσουν στην ηλεκτρονική πλατφόρμα έγγραφα τα οποία ήδη κατέχει το ελληνικό κράτος από τον εκτελωνισμό του οχήματος! Ωστόσο πέραν των προβλημάτων που προκαλεί η ανάρτηση των εγγράφων αλλά και του επιπλέον κόστους που επιφέρει η έκδοσή τους από τις εγχώριες εισαγωγικές εταιρείες έρχονται και τα πρόστιμα που έχουν βεβαιωθεί σε χιλιάδες εισαγωγείς κυρίως για καθυστέρηση της ανάρτησης των εγγράφων.
Από την πρώτη στιγμή εφαρμογής του ΜΕΜΟ ο ΣΕΕΑΕ πρότεινε στο ΥΜΕ, προς αποφυγή των μετέπειτα προβλημάτων, η καταχώρηση των εγγράφων στο ΜΕΜΟ να γίνεται πριν την έκδοση των πινακίδων. Επίσης ο ΣΕΕΑΕ σε συνάντηση που είχε με στελέχη του ΥΠΥΜΕ κατέθεσε τα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί από τις καθυστερήσεις έκδοσης των Πιστοποιητικών οπότε και τα εν λόγω πρόστιμα θα πρέπει να ακυρωθούν όπως επίσης και ασήμαντα λάθη όπως αναγραμματισμοί ή συμπλήρωση λάθος στοιχείων.»

Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Carandmotor.gr μέχρι σήμερα έχουν διαπιστωθεί πάνω από 40.000 πρόστιμα σε εισαγωγείς μεταχειρισμένων αυτοκινήτων με αποτέλεσμα το σύστημα να έχει «χτυπήσει» πάνω από το 1 στα 3 εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα!
Στα παραπάνω θα πρέπει να συνυπολογίσουμε ότι ακόμη δεν έχουν ελεγχθεί τα φορτηγά, λεωφορεία και επαγγελματικά οχήματα οπότε σύντομα αναμένεται ο αριθμός των προστίμων να αυξηθεί.
Πιο συγκεκριμένα έχουν διαπιστωθεί πάνω από 40.000 πρόστιμα εκ των οποίων το 25% αφορά σε ανακριβείς δηλώσεις ή σε εκπρόθεσμη καταχώρηση και το υπόλοιπο 75% σε μη καταχώρηση. Τα πρόστιμα που έχουν επιβληθεί σύμφωνα με πληροφορίες του Carandmotor.gr κυμαίνονται από 500 έως 2.000 ευρώ!

Ωστόσο το μεγάλο πρόβλημα εντοπίζεται στην έλλειψη ανθρώπινου δυναμικού ώστε να ολοκληρωθεί η βεβαίωση και είσπραξη των προστίμων καθώς θα πρέπει μόλις 3 υπάλληλοι του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών να ελέγχουν, να βρουν, να καλέσουν σε απολογία τους παραβάτες και τελικά να προχωρήσει η βεβαίωση των προστίμων για τους εισαγωγείς μεταχειρισμένων αυτοκινήτων.
Όπως είναι εύκολο να αντιληφθεί κανείς η παραπάνω διαδικασία σε 40.000 πρόστιμα για να ολοκληρωθεί από 3 άτομα χρειάζονται χρόνια για να ολοκληρωθεί και βέβαια σε χιλιάδες περιπτώσεις τα πρόστιμα μπορεί εύκολα να ακυρωθούν.
Να υπενθυμίσουμε πως κάθε χρόνο εισάγονται στην Ελλάδα περίπου 100.000 μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, δίκυκλα και φορτηγά με ανοδικές τάσεις κάθε χρόνο.