Θαλάσσια κοιτάσματα μαμούθ δίνουν τη λύση στο μέλλον των αυτοκινήτων -Τι θα γίνει

Sea mine

Σημαντικό ρόλο στη διάδοση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και την εύρεση των απαραίτητων πρώτων υλών για την κατασκευή των μπαταριών τους αναμένεται να έχουν οι ωκεανοί.

Η εκμετάλλευση των υποθαλάσσιων μεταλλοφόρων πεδίων, τα οποία ονομάζονται πεδία πολυμεταλλικών κονδύλων, έχει μπει στο στόχαστρο των βιομηχανιών αυτοκινήτου σε όλο τον κόσμο, στην μετάβαση από τα ορυκτά καύσιμα στην ηλεκτρική ενέργεια.

Τα τελευταία χρόνια όλο και περισσότερες έρευνες αποκαλύπτουν τεράστια κοιτάσματα πολύτιμων μετάλλων που βρίσκονται στον βυθό των ωκεανών, με τις εταιρείες που θέλουν να τα εκμεταλλευτούν να έχουν επιδοθεί σε μια κούρσα για την εξέλιξη των κατάλληλων μηχανημάτων ώστε να μπορέσουν να τα φέρουν στην επιφάνεια από βάθη που ξεπερνούν τα 2,5 με 3 χιλιόμετρα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε μέγεθος μικρής μπάλας τα εν λόγω πετρώματα κείτονται στον βυθό, μερικές χιλιάδες μέτρα κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας. Η σύσταση αυτών των πετρωμάτων, είναι πολλαπλάσια σε χρήσιμα μέταλλα (όπως το νικέλιο και το κοβάλτιο) για την κατασκευή μπαταριών αυτοκινήτου, σε σχέση με τα ορυκτά που συλλέγονται με την μέθοδο της εξόρυξης στη στεριά. Επίσης τα ίδια τα πεδία είναι σημαντικά μεγαλύτερα σε ποσότητες σε σχέση με αυτά που βρίσκονται στο έδαφος.

Για να γίνει το παραπάνω καλύτερα αντιληπτό, υπολογίζεται ότι τα διαθέσιμα αποθέματα νικελίου που βρίσκονται κάτω από την επιφάνεια της γης φτάνουν συνολικά στους 95 εκατ. τόνους. Εκείνα που βρίσκονται στον βυθό, σε μία μόνο ζώνη του Ειρηνικού Ωκεανού, η οποία φτάνει σε έκταση τα 2,7 εκατομμύρια τετραγωνικά χιλιόμετρα φτάνουν περίπου στους 274 εκατ. τόνους.

Ορυκτά κοιτάσματα θάλασσα
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παράλληλα αυτά τα πετρώματα δεν περιέχουν τοξικά στοιχεία, ενώ η εκμετάλλευση των συγκεκριμένων υποθαλάσσιων μεταλλοφόρων πεδίων μειώνει σημαντικά και τους εκπεμπόμενους ρύπους στην ατμόσφαιρα, έναντι της παραδοσιακής εξόρυξης και ένας από τους λόγους γι' αυτό είναι ότι δεν χρειάζεται να σκαφτεί το έδαφος.

Αυτή τη στιγμή η βιομηχανία εξόρυξης αναπτύσσει τεχνολογίες που επιτρέπουν την εξόρυξη των πόρων του θαλάσσιου πυθμένα, για εμπορικούς σκοπούς, σε μεγάλα βάθη. Το ίδιο διάστημα διεξάγονται και έρευνες με σκοπό να καθοριστεί ο περιβαλλοντικός αντίκτυπος που θα μπορούσε να έχει αυτή η ενέργεια στο οικοσύστημα των ωκεανών ειδικά αν εφαρμοστεί σε τόσο μεγάλη κλίμακα.

Μέχρι τώρα ο περιβαλλοντικός αντίκτυπος από την εκμετάλλευση αυτών των πεδίων είναι εν πολλοίς άγνωστος και αυτό αποτελεί έναν από τους λόγους που κάποιες από τις εταιρείες, που έχουν ήδη εξελίξει σε εξοπλισμό σε ικανοποιητικό βαθμό, δεν έχουν προχωρήσει στην εκμετάλλευσή τους.

Την παραπάνω ενέργεια την υποστηρίζουν και κατασκευαστές αυτοκινήτου, όπως η Volvo, η VW και η BMW που έχουν δεσμευτεί να μην προμηθεύονται τα μέταλλα που χρειάζονται από τα υποθαλάσσια πεδία μέχρι να ξεκαθαριστούν οι όποιες συνέπειες προκαλεί αυτή η ενέργεια στο περιβάλλον.

Δείτε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ