οmoda

Ο νέος αυτοκινητόδρομος που δίνεται σε κυκλοφορία αυτή την εβδομάδα -Αθήνα-Πύργος σε λιγότερο από 3 ώρες

Patra-Purgos

Με την ολοκλήρωση των τελευταίων 10 χιλιομέτρων, οι οδηγοί που κινούνται στη Δυτική Ελλάδα μπαίνουν σε μια νέα εποχή μετακινήσεων και ασφάλειας.

Ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα–Πύργος, ένα έργο που για χρόνια αποτελούσε ζητούμενο για τη Δυτική Ελλάδα, μπαίνει επιτέλους στην τελική του ευθεία. Σύμφωνα με τον Υπουργό Μεταφορών και Υποδομών Χρίστο Δήμα, το τελευταίο τμήμα του άξονα Μιντιλόγλι – Αλισσός θα δοθεί στην κυκλοφορία την Πέμπτη 4 Δεκεμβρίου, ολοκληρώνοντας έναν δρόμο που αλλάζει ριζικά τις μεταφορές, τη ροή της κίνησης και την ασφάλεια σε ολόκληρη την Πελοπόννησο. Έναν δρόμο που αναβαθμίζει το καθημερινό δρομολόγιο των κατοίκων και ενώνει απρόσκοπτα δύο μεγάλες πόλεις της περιοχής.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τα τελευταία αυτά 10 χιλιόμετρα του νέου αυτοκινητοδρόμου κλείνουν οριστικά την εκκρεμότητα του οδικού άξονα, φέρνοντας το έργο ένα βήμα πριν το 100%. Ταυτόχρονα τελειώνει η κατασκευή δυο κόμβων στο Μιντιλόγλι και τη ΒΙ.ΠΕ, η Κάτω Διάβαση στα Βραχναίικα, 2 μεγάλοι τοίχοι 2 μεγάλοι τοίχοι αντιστήριξης στα Τσουκαλαίικα, καθώς και τα κτήρια διοίκησης και διοδίων στα Καμίνια.

patra-pyrgos

Η ολοκλήρωση του Πάτρα–Πύργος αποτελεί ένα από τα πιο κομβικά οδικά έργα της τελευταίας δεκαετίας. Η νέα χάραξη αναμένεται να αναβαθμίσει καθολικά τη διασύνδεση της περιοχής, μειώνοντας τη διάρκεια της διαδρομής έως και 40 λεπτά και αυξάνοντας δραστικά τα επίπεδα οδικής ασφάλειας, ειδικά σε έναν δρόμο που μέχρι σήμερα αποτελούσε σημείο αναφοράς για τα προβλήματα που παρουσίαζε.

Με τα πρώτα 65 χιλιόμετρα να έχουν παραδοθεί ήδη από τον Ιούλιο, από τον Αλισσό έως τον Πύργο, το τελικό κομμάτι συμπληρώνει τον αυτοκινητόδρομο που συνδέει απρόσκοπτα την Πάτρα με τον Πύργο. Ο νέος δρόμος διαθέτει δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης, έχει ταχύτητα σχεδιασμού 120 χλμ./ώρα, ενώ ενσωματώνει οκτώ κόμβους, δεκάδες τεχνικά έργα και σύγχρονα συστήματα ασφάλειας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
patra-pyrgos

Πρακτικά, αυτό σημαίνει ότι το ταξίδι από την Αθήνα έως τον Πύργο θα πραγματοποιείται πλέον σε λιγότερο από τρεις ώρες, κάτι που αλλάζει όχι μόνο την καθημερινότητα των οδηγών, αλλά και τον τρόπο με τον οποίο κινούνται προϊόντα και υπηρεσίες στη Δυτική Πελοπόννησο. Στο έργο εντάσσονται δύο μετωπικοί σταθμοί διοδίων σε Κάτω Αχαΐα και Χανάκια, αλλά και δύο πλευρικοί σε Κάτω Αχαΐα και Αμαλιάδα, με τη χρέωση να γίνεται βάσει χιλιομετρικής απόστασης.

Το τεχνικό αποτύπωμα του άξονα δείχνει και την κλίμακά του. Περιλαμβάνει 27 άνω και 37 κάτω διαβάσεις, 150 οχετούς, καθώς και τοίχους αντιστήριξης συνολικού μήκους 7.250 μέτρων, υποδομές που διασφαλίζουν ότι ο δρόμος δεν είναι απλώς γρήγορος και άνετος, αλλά και ανθεκτικός.

patra-pyrgos
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σημαντική παράμετρος της λειτουργικής αναβάθμισης είναι οι δύο νέοι Σταθμοί Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών, σε Καράϊικα και Πύργο αντίστοιχα, και στις δύο κατευθύνσεις. Παράλληλα, υπάρχουν δύο σημεία εξυπηρέτησης πελατών στους σταθμούς διοδίων, ώστε οι οδηγοί να έχουν άμεση υποστήριξη. Στην καρδιά του έργου βρίσκεται και το εφεδρικό Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας στον Πύργο, το οποίο θα συνεργάζεται στενά με την Τροχαία Αυτοκινητοδρόμων για την παρακολούθηση της κίνησης και των συμβάντων σε πραγματικό χρόνο.

Στο σύνολό του το έργο περιλαμβάνει επίσης εκτεταμένες αντιπλημμυρικές παρεμβάσεις και έργα στο παράπλευρο οδικό δίκτυο, θωρακίζοντας ολόκληρη την περιοχή απέναντι σε ακραίες καιρικές συνθήκες και προσφέροντας νέες συνθήκες ασφάλειας και λειτουργικότητας στις τοπικές κοινωνίες.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ