Τέλος τα diesel φορτηγά από τους δρόμους -Με τι θα αντικατασταθούν

φορτηγό στον δρόμο

Τα λοίσθια πνέουν όπως φαίνεται τα πετρελαιοκίνητα φορτηγα, μιας και οι κατασκευαστές είναι αναγκασμένοι να παράγουν πιο φιλικά προς το περιβάλλον οχήματα.

Τις τελευταίες δεκαετίες ζωής τους φαίνεται πως διανύουν τα diesel φορτηγά, μιας και η ΕΕ εντείνει τις προσπάθειές της για μείωση των ρύπων που εκπέμπονται από τις οδικές εμπορευματικές μεταφορές.

Ειδικότερα, την Τρίτη 17 Οκτωβρίου οι υπουργοί Περιβάλλοντος τέθηκαν υπέρ των στόχων της Κομισιόν σχετικά με την μείωση των εκπομπών CO2 στα φορτηγά, με τους κατασκευαστές να πρέπει να μειώσουν τις μέσες εκπομπές των οχημάτων τους κατά 45% το 2030, κατά 65% το 2035 και κατά 90% το 2040.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Κάτι τέτοιο, φυσικά, βάζει ταφόπλακα στα ντιζελοκίνητα φορτηγά, με τους κατασκευαστές τους να είναι πλέον αναγκασμένοι να στραφούν σε φιλικές προς το περιβάλλον τεχνολογίες κίνησης, όπως είναι η ηλεκτρική ενέργεια.

φορτηγά σε αυτοκινητόδρομο

Στον αντίποδα, η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Μεταφορών και Περιβάλλοντος, που συνήθως αναφέρεται ως Μεταφορές και Περιβάλλον (T&E) προέτρεψε το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο να χαλαρώσει τον στόχο του 2030, ώστε οι Ευρωπαίοι Κατασκευαστές φορτηγών να έχουν λίγο παραπάνω χρόνο προκειμένου να ανταγωνιστούν ξένους κατασκευαστές βαρέων οχημάτων που εισέρχονται στην ευρωπαϊκή αγορά.

«Η ΕΕ έχει κάνει ένα σημαντικό βήμα προς τα “πράσινα” φορτηγά. Υποστηρίζοντας τους στόχους της Κομισιόν, οι κυβερνήσεις έχουν θέσει κάποια ελάχιστα στάνταρ για την απανθρακοποίηση του κλάδου. Καλούμε, όμως, τους ευρωβουλευτές να κάνουν πιο ελαστικό τον στόχο του 2030. Οι κατασκευαστές φορτηγών χρειάζονται χρόνο προκειμένου να αντιμετωπίσουν την Tesla και τις κινεζικές εταιρείες», ανέφερε o Fedor Unterlohner, αξιωματούχος της Τ&Ε, η οποία χαιρέτισε την απόρριψη των των συνθετικών καυσίμων και των βιοκαυσίμων στον κλάδο των οδικών εμπορευματικών μεταφορών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
οδηγός φορτηγού

Σύμφωνα με την Τ&Ε, αυτά δεν μπορούν να απανθρακοποίησουν τον κλάδο καθώς είναι είτε μη βιώσιμα, είτε είναι απαραίτητα για άλλους τομείς, όπως οι αεροπορικές μεταφορές και η ναυτιλία.

Παράλληλα, εστίασε στο γεγονός ότι η χρήση των e-fuels θα αύξανε το συνολικό κόστος ιδιοκτησίας ενός φορτηγού έως και κατά 50%, ακόμα και όταν αυτά παράγονται με τον πιο οικονομικό τρόπο.

«Καλούμε το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο να πει “όχι” σε αυτά τα καύσιμα Φρανκενστάιν που αποτελούν μια απέλπιδα προσπάθεια των μεγάλων πετρελαϊκών εταιρειών να κρατήσουν ζωντανούς τους κινητήρες εσωτερικής καύσης».

Σημειώνεται ότι σύμφωνα με εκτιμήσεις, μέχρι το 2050 πάνω από τα μισά φορτηγά στους δρόμους αναμένεται να είναι ηλεκτρικά, ενώ δεν θα είναι λίγα εκείνα τα οχήματα που θα τροφοδοτούνται από υδρογόνο.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ