Αυτή είναι η πρώτη ευρωπαϊκή πρωτεύουσα που διώχνει τα αυτοκίνητα από τους δρόμους της -Οι αντιδράσεις

Η συγκεκριμένη ευρωπαϊκή μεγαλούπολη εντείνει τα μέτρα της για την πράσινη κινητικότητα, ακολουθώντας μια διαφορετική και πιο ριζοσπαστική προσέγγιση.
Στο πλαίσιο της διαρκούς προσπάθειας εκσυγχρονισμού των μετακινήσεων και της μετάβασης σε μια πιο πράσινη και βιώσιμη εποχή κινητικότητας, όλο και περισσότερες ευρωπαϊκές πόλεις υιοθετούν μέτρα που στοχεύουν στη δραστική μείωση της παρουσίας των αυτοκινήτων στους δρόμους.
Παρά τις έντονες αντιδράσεις που συχνά εκφράζουν οι ιδιοκτήτες Ι.Χ., οι οποίοι βλέπουν τις επενδύσεις τους να απαξιώνονται, η κατεύθυνση φαίνεται αμετάκλητη.
BUY NOW

Ήδη, ολοένα και περισσότερες μεγαλουποπόλεις υιοθετούν περιοριστικά μέτρα για τα αυτοκίνητα, όπως ζώνες χαμηλών ρύπων και επενδύσεις σε εναλλακτικές μορφές μετακίνησης, από τα μέσα μαζικής μεταφοράς μέχρι το ποδήλατο.
Μια πόλη, ωστόσο, φαίνεται πως είναι διατεθειμένη να το πάει ένα βήμα παραπάνω, ακολουθώντας μια πολύ πιο ριζοσπαστική προσέγγιση.
Ο λόγος περί της Στοκχόλμης, αφού η σουηδική πρωτεύουσα αποφάσισε να απαγορεύσει πλήρως την κυκλοφορία οχημάτων σε συγκεκριμένους δρόμους κατά τη διάρκεια της καλοκαιρινής περιόδου, στο πλαίσιο ενός ευρύτερου σχεδίου που υλοποιείται σε συνεργασία με το Υπουργείο Μεταφορών και αποσκοπεί στο να αποδείξει στους κατοίκους της ότι η χρήση των αυτοκίνητων δεν είναι όσο απαραίτητη όσο θεωρούν.

Παράλληλα με την απαγόρευση, η Σουηδία αυξάνει σημαντικά το κόστος στάθμευσης στους συγκεκριμένους δρόμους, με τις χρεώσεις να φτάνουν τα 140 ευρώ τον μήνα, κάνοντας ακόμη πιο ασύμφορη τη χρήση του αυτοκινήτου στο κέντρο.
Η στρατηγική αυτή έρχεται να συμπληρώσει ένα πλέγμα επενδύσεων των τελευταίων ετών σε δημόσιες συγκοινωνίες και υποδομές ποδηλατοδρόμων, που έχουν οδηγήσει σε αύξηση 34,8% της αστικής ποδηλασίας από το 2015 και μείωση της χρήση αυτοκινήτου κατά 11,7% κατά την ίδια χρονική περιόδο.

Η τάση αποτυπώνεται και στα ποσοστά ιδιοκτησίας Ι.Χ.. Στην Στοκχόλμη, τα αυτοκίνητα έχουν μειωθεί κατά 5,3% από το 2017, με 355 αυτοκίνητα ανά 1.000 κατοίκους, έναντι 491 στην υπόλοιπη χώρα.
Τα στοιχεία αυτά, που βρίσκονται στο χαμηλότερο επίπεδο από το 2000, θεωρούνται από τις αρχές ως μια «μικρή αλλά ουσιαστική» επιτυχία.