citroen aposirsi

Τέλος τα 130 χλμ./ώρα στην Εθνική Οδό -Ποιο είναι το νέο όριο

Τέλος τα 130 χλμ./ώρα στην Εθνική Οδό

Στο επίκεντρο των θεσμικών οργάνων βρίσκεται εδώ και καιρό η αναδιαμόρφωση των κανονισμών για τα όρια ταχύτητας, με τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης να δείχνει τον δρόμο για το μέλλον.

Με την τεχνολογία των αυτοκινήτων να εξελίσσεται ραγδαία και τους αυτοκινητοδρόμους να γίνονται πιο σύγχρονοι από ποτέ, όλο και περισσότερες χώρες εξετάζουν την πιθανότητα αύξησης του ορίου σε ταχύτητες πάνω από τα 130 χλμ./ώρα, που αποτελεί το συνήθες όριο στην Ευρώπη.

Αυτή τη στιγμή, βέβαια, τα όρια ταχύτητας διαφέρουν από χώρα σε χώρα, καθώς δεν υπάρχει κάποιος πανευρωπαϊκός κανόνας. Συνήθως, στους αυτοκινητόδρομους υιοθετείται το όριο των 130 χλμ./ώρα, αφού καθορίζεται με βάση παράγοντες όπως η πυκνότητα της κυκλοφορίας, οι συνθήκες του οδοστρώματος και τα επίπεδα ασφάλειας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ταυτόχρονα, πολλές χώρες χρησιμοποιούν τακτικές προσαρμογής των ορίων, όπου επιτρέπουν υψηλότερες ταχύτητες σε ήπιες καιρικές συνθήκες και μειώνουν σημαντικά τα όρια σε δυσμενείς, όπως ομίχλη, βροχή ή χιόνι.

Κατά το τελευταίο χρονικό διάστημα, ωστόσο, παρατηρείται η εμφάνιση μιας νέας τάσης, που επιδιώκει την αύξηση των ορίων εκεί όπου οι υποδομές το επιτρέπουν, αξιοποιώντας τις πιο πρόσφατες και ριζοσπαστικές τεχνολογικές αλλαγές.

Τον δρόμο άνοιξε η Τσεχία, νομοθετώντας τη δυνατότητα αύξησης της μέγιστης επιτρεπόμενης ταχύτητας στα 150 χλμ./ώρα, με την πρώτη εφαρμογή σε τμήμα του αυτοκινητοδρόμου D3 να τίθεται σε ισχύ από το καλοκαίρι.

Την επόμενη μεγάλη αλλαγή στον τομέα φαίνεται πως φέρνει η αυξανόμενη χρήση συστημάτων τεχνητής νοημοσύνης, τα οποία προσαρμόζουν το όριο ταχύτητας σε πραγματικό χρόνο, λαμβάνοντας υπόψη τις συνθήκες του δρόμου και ενισχύοντας παράλληλα την ασφάλεια.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στην Ισπανία, για παράδειγμα, έχει ήδη τεθεί σε εφαρμογή ένα σύστημα διαχείρισης ταχύτητας που αξιοποιεί ΑΙ για τη ρύθμιση των ορίων στους αυτοκινητοδρόμους.

Συγκεκριμένα, στον αυτοκινητόδρομο AP-7, στο τμήμα μεταξύ Maçanet de la Selva και El Vendrell,μήκους περίπου 145 χιλιομέτρων, που προηγουμένως ίσχυε το εθνικό όριο των 120 χλμ./ώρα, πλέον εφαρμόζονται μεταβλητά όρια ταχύτητας, τα οποία μπορούν να φτάσουν έως και τα 150 χλμ./ώρα υπό ιδανικές συνθήκες.

Tα όρια μεταβάλλονται από ένα νέο σύστημα που χρησιμοποιεί Τεχνητή Νοημοσύνη για να αξιολογεί την πυκνότητα της κυκλοφορίας, τις καιρικές συνθήκες και την ώρα της ημέρας, ώστε να καθορίζει σε πραγματικό χρόνο το καταλληλότερο όριο ταχύτητας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πιο συγκεκριμένα, όταν η ορατότητα είναι καλή, η κίνηση μειωμένη και ο καιρός ευνοϊκός, το όριο αυξάνεται, ενώ αν οι συνθήκες επιδεινωθούν, το σύστημα μειώνει αυτόματα όρια, φτάνοντας ακόμη και μέχρι τα 60 χλμ./ώρα, με τους οδηγούς να ενημερώνονται μέσω των πινακίδων κατά μήκος του αυτοκινητόδρομου.

Ταυτόχρονα, και στην εθνική οδό ΑΡ-7 στην Ταρραγόνα της βορειοανατολικής Ισπανίας, οι αρχές χρησιμοποιούν ένα παρόμοιο σύστημα AI, όπου ο αλγόριθμος αναλύει τα κυκλοφοριακά δεδομένα μέσω καμερών και προσαρμόζει το όριο ταχύτητας, ανάλογα τις συνθήκες.

Και εδώ, ο αλγόριθμος Α.Ι. λαμβάνει διαρκώς υπόψη παράγοντες όπως η κυκλοφοριακή συμφόρηση, έκτακτα περιστατικά όπως η ακινητοποίηση ενός οχήματος, οι καιρικές συνθήκες και η ορατότητα των οδηγών. Όταν οι συνθήκες είναι ευνοϊκές, οι ηλεκτρονικές πινακίδες ενημερώνουν τους οδηγούς ότι το νέο όριο ταχύτητας είναι 150 χλμ./ώρα, ενώ σε περίπτωση που εντοπιστεί κάποιος κίνδυνος, το όριο επανέρχεται αυτόματα στα 120 χλμ./ώρα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σημειώνεται, βέβαια, πως η ιδέα με δεν είναι καινούρια, καθώς και άλλες χώρες της Ε.Ε. πειραματίζονται με υψηλότερα όρια ταχύτητας. Παρόμοια συστήματα λειτουργούν ήδη σε χώρες όπως το Ηνωμένο Βασίλειο, όπου τα μεταβλητά όρια ταχύτητας είναι συνηθισμένα στους αυτοκινητόδρομους ενώ χώρες όπως η Πολωνία και η Βουλγαρία έχουν ανεβάσει το όριο σε τμήματα των αυτοκινητοδρόμων τους στα 140 χλμ./ώρα.

Σε κάθε περίπτωση, υπάρχουν και φωνές που αντιτίθενται στις εξελίξεις αυτές, με χαρακτηριστικό παράδειγμα την Ελβετία, η οποία προγραμματίζει τη μείωση του ορίου ταχύτητας κατά τις ώρες αιχμής σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας, από τα 100 χλμ./ώρα στα 80.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ