eko rally acropolis

Αποκλειστικό: Πώς θα μπει τέλος στις κομπίνες ΦΠΑ στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ;

used-cars-truck1

Ειδικό Μητρώο εισαγωγέων-εμπόρων ετοιμάζει η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων με αυστηρές ποινές για τους παραβάτες.

Οριστικό τέλος με «ισόβιες» ποινές εξετάζει να επιβάλλει η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων στους εισαγωγείς μεταχειρισμένων αυτοκινήτων που πιάνονται από τις Αρχές να πραγματοποιούν κομπίνες με τον ΦΠΑ προκαλώντας αιμορραγία στα κρατικά έσοδα αλλά και αθέμιτο ανταγωνισμό στις νόμιμες επιχειρήσεις του κλάδου.

Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Carandmotor.gr η ΑΑΔΕ ετοιμάζει το ηλεκτρονικό Μητρώο Εισαγωγέων Μεταχειρισμένων Οχημάτων σε συνεργασία με τον Σύνδεσμο Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος ώστε να καταγραφούν όλοι οι Έμποροι που εισάγουν οχήματα από δεύτερο χέρι από άλλα κράτη μέλη.

Σε αυτό το ηλεκτρονικό Μητρώο θα περιλαμβάνονται όλοι οι επαγγελματίες του κλάδου που εκτελωνίζουν εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα χωρίς ΦΠΑ (καθεστώς 36Α).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μετά από ελέγχους που θα πραγματοποιεί η ΑΑΔΕ αν διαπιστωθεί ότι κάποιος από τους πιστοποιημένους εμπόρους που είναι στο Μητρώο πραγματοποιεί κομπίνες με τον ΦΠΑ αυτομάτως θα διαγράφεται από το Μητρώο και ο συγκεκριμένο έμπορος - εισαγωγέας μεταχειρισμένων αυτοκινήτων δεν θα μπορεί ποτέ ξανά να εισάγει οχήματα στην Ελλάδα χωρίς να πληρώνει τον ΦΠΑ στην χώρα μας!

Με αυτό τον τρόπο η ΑΑΔΕ εκτιμά ότι θα περιορίσει το πρόβλημα της φοροδιαφυγής που προκαλούν ορισμένοι έμποροι εισαγωγείς μεταχειρισμένων αυτοκινήτων μειώνοντας αισθητά τα κρατικά έσοδα από τον ΦΠΑ τα οποία στο σύνολο των καινούριων και εισαγόμενων μεταχειρισμένων ανέρχονται σε 600 εκατ. ευρώ και την ίδια στιγμή οι επιτήδειοι προκαλούν αθέμιτο ανταγωνισμό στις νόμιμες επιχειρήσεις του κλάδου καθώς τα οχήματα που εισάγουν τους έχουν κοστίσει πολύ φθηνότερα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος κ. Κωνσταντίνος Κυράτσος μιλώντας στο Carandmotor.gr για τις κομπίνες με τον ΦΠΑ στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα τόνισε ότι: «Το θέμα είναι Ευρωπαϊκό και όχι Ελληνικό. Θα πρέπει η ΕΕ να θεσπίσει κανονισμούς και όχι η Ελλάδα απαγορεύσεις! Εύκολα στην Ελλάδα το νόμιμο χαρακτηρίζεται παράνομο! Να γίνονται έλεγχοι αρκετοί αλλά να βλέπουμε ποιος παρανομεί, δλδ δεν μπορεί να παρανομεί ο αλλοδαπός και να την πληρώνει πάλι ο έμπορος. Το περιθώριο κέρδους υπάρχει σε όλα τα αγαθά εντός ΕΕ ακόμη και στα ρολόγια πχ. Όλες οι συναλλαγές μέσω τραπεζών για να υπάρχει διαφάνεια!»

Πως γίνεται η κομπίνα με τον ΦΠΑ

Πολλά έχουν ακουστεί και γραφτεί για εικονικά τιμολόγια, τριγωνικές πωλήσεις και μη απόδοση ΦΠΑ κατά τις εισαγωγές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων ωστόσο κανείς μέχρι σήμερα δεν έχει καταφέρει να σταματήσει την «αιμορραγία» στα κρατικά έσοδα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι επιτήδειοι έμποροι εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων εδώ και πολλά χρόνια έχουν ανακαλύψει πολλούς τρόπους ώστε να κερδίζουν περισσότερα χρήματα από τη μη απόδοση του ΦΠΑ αλλά και να δημιουργούν αθέμιτο ανταγωνισμό στους συναδέλφους τους οι οποίοι αποδίδουν κανονικά τους φόρους στο κράτος.

Οι εισαγωγές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων από άλλα κράτη-μέλη χωρίς σε δύο κατηγορίες.

Η πρώτη αφορά στα οχήματα που αποκτώνται από εμπόρους άλλων κρατών-μελών και πρέπει να καταβάλλεται ο ΦΠΑ στη χώρα προορισμού.

Η δεύτερη κατηγορία αφορά τα οχήματα που αποκτώνται από ιδιώτες άλλων κρατών – μελών στα οποία δεν επιβάλλεται ο ΦΠΑ και πάλι στην χώρα προορισμού.

Το πρώτο πρόβλημα που εντοπίζουν οι Αρχές αφορά στην πρώτη κατηγορία εισαγόμενων οχημάτων καθώς ο ΦΠΑ είναι διαφορετικός μεταξύ των κρατών – μελών. Δηλαδή στην Ελλάδα είναι 24%, στη Γερμανία 19%, στο Λουξεμβούργο 17%, κ.ά.

Με δεδομένο λοιπόν πως η Ελλάδα διαθέτει τον υψηλότερο συντελεστή ΦΠΑ σε όλη την ΕΕ είναι εύλογο πως κάποιοι θα σπεύσουν να εισάγουν μέσω κάποιου άλλου κράτους – μέλους τα οχήματά τους ώστε να γλιτώσουν από τον χαμηλότερο ΦΠΑ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δηλαδή αντί να εισάγουν απευθείας τα οχήματα από την Γερμανία στην Ελλάδα, περνούν από το Λουξεμβούργο όπου ο συντελεστής ΦΠΑ είναι 7% χαμηλότερος από τον αντίστοιχο της Ελλάδας οπότε έχουν ήδη κερδίσει το συγκεκριμένο ποσοστό.

Με αυτόν τον τρόπο οι επιτήδειοι έμποροι μειώνουν το κόστος του εισαγόμενου οχήματος και αυξάνει το περιθώριο κέρδους τους.

Το άλλο κόλπο που ακολουθούν οι επιτήδειοι αφορά σε μια «στάση» σε Βουλγάρικες κατά κύριο λόγο εταιρείες αμφιβόλου αξιοπιστίας και στις οποίες γίνεται έκδοση νέου τιμολογίου μετατρέποντας το αυτοκίνητο από κανονικό καθεστώς ΦΠΑ σε περιθωρίου κέρδους με νοθευμένο τιμολόγιο και κατόπιν εισάγεται στη χώρα μας. Με αυτόν τον τρόπο το ΦΠΑ χάνεται εξ ολοκλήρου και ο επιτήδειος έμπορος αισχροκερδεί τόσο εις βάρος του κράτους όσο και εις βάρος των υγιών επαγγελματιών του χώρου δημιουργώντας συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ