Τέλος οι τζαμπατζήδες στο Μετρό και τα λεωφορεία της Αθήνας -Τι συμβαίνει στη Θεσσαλονίκη

Με συγκεκριμένα μέτρα έχει παταχθεί κάθε προσπάθεια εισιτηριοδιαφυγής στα ΜΜΜ της πρωτεύουσας, σε αντίθεση με τη Θεσσαλονίκη όπου παραμένει το πρόβλημα κυρίως στους νεότερους επιβάτες.
Τεράστια είναι η απώλεια εσόδων που επιφέρει στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας το φαινόμενο της εισιτηριοδιαφυγής/λαθρεπιβίβασης. Επιβάτες εισέρχονται στα αστικά λεωφορεία τα τραμ και τα τρόλεϊ δίχως εισιτήριο, ενώ στο Μετρό «κολλάνε» στον προπορευόμενο συνεπή συνεπιβάτη που περνάει τις πύλες, αποφεύγοντας με αυτό τον τρόπο την έκδοση εισιτηρίου.
Η εισιτηριοδιαφυγή δεν έχει περάσει απαρατήρητη από τον φορέα διαχείρισης των αστικών συγκοινωνιών ο οποίος εφαρμόζει ένα συνολικό σχέδιο για την πάταξη του φαινομένου. Πρωταγωνιστικό ρόλο στην εν λόγω προσπάθεια έχει η ανασυγκρότηση του Σώματος Ελεγκτών Κομίστρου με την αριθμητική ενίσχυσή του, η διεύρυνση των ελέγχων σε όλο το δίκτυο Μετρό και Τραμ και τη δημιουργία ομάδων αποτροπής παράνομης διέλευσης από τις πύλες σε κεντρικούς σταθμούς.
BUY NOW

Ενδεικτικό είναι ότι το 2024 οι έλεγχοι κομίστρου σε Μετρό και Τραμ αυξήθηκαν κατά 43% και οι βεβαιωμένες παραβάσεις κατά 50% συγκριτικά με το 2023. Οι αυξημένοι έλεγχοι συμπαρέσυραν ανοδικά και τις εισπράξεις από πωλήσεις κομίστρου (+11,8% το 2024).
Το Σώμα Ελεγκτών Κομίστρου επιχειρεί πλέον με υπηρεσιακή ενδυμασία, κάνοντας εμφανή την παρουσία του στο δίκτυο του Μετρό και του Τραμ, ενώ η ΣΤΑΣΥ έχει στη διάθεσή της και αξιοποιεί σύγχρονα τεχνολογικά εργαλεία καταγραφής της παραβατικότητας, αξιοποιώντας τα δεδομένα αυτά για πιο στοχευμένους ελέγχους.
Στον περιορισμό της λαθρεπιβίβασης τόσο στο Μετρό όσο και στις υπόλοιπες αστικές συγκοινωνίες, συμπεριλαμβανομένων των αστικών λεωφορείων, εκτιμάται ότι συμβάλλει και το σύστημα ανέπαφων πληρωμών (tap&pay), μιας και καταργεί τη… δικαιολογία του «δεν βρήκα εισιτήριο». Αυτό διότι εισιτήριο είναι η ίδια η τραπεζική κάρτα, είτε σε φυσική είτε σε ψηφιακή μορφή (δηλ. ενσωματωμένη σε smartphone ή smartwatch).

Αρκετά σοβαρό είναι ακόμη το πρόβλημα που αντιμετωπίζει η Θεσσαλονίκη σε αυτό το τομέα, όπως αποκάλυψε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος. Όπως τόνισε σε πρόσφατες δηλώσεις του, το φαινόμενο της εισιτηριοδιαφυγής είναι πιο εκτεταμένο στη συμπρωτεύουσα, με πολλά περιστατικά να παρατηρούνται κυρίως από νέους επιβάτες.
Χαρακτηριστικό είναι το φαινόμενο όπου επιβάτες αφήνουν το εισιτήριό τους στις σκάλες εξόδου, ώστε να χρησιμοποιηθεί από άλλον. «Ξεπερνάμε τις 100.000 μετακινήσεις την ημέρα, αλλά αυτό δεν αποτυπώνεται στα έσοδα», δήλωσε. «Το εισιτήριο δεν είναι αστείο. Το πληρώνει ο φορολογούμενος. Δεν είναι εξυπνάδα, είναι ζημιά στο ίδιο το έργο», ανέφερε χαρακτηριστικά, αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο για τη λήψη πρόσθετων μέτρων και στη Βόρεια Ελλάδα.
Διαβάστε επίσης
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ