Τέλος τα φανάρια από την Αθήνα – Πώς τα νέα έργα αλλάζουν τις μετακινήσεις μας

Σήραγγα Ηλιουπολεως

«Γυμνοί» από φανάρια θα είναι οι νέοι οδικοί άξονες της Αθήνας, διαδραματίζοντας καθοριστικό ρόλο στη μείωση των χρόνων μετακινήσεων και τη διευκόλυνση των οδηγών.

Σε ένα τεράστιο εργοτάξιο μετατρέπεται η Αθήνα, με φόντο την αποσύμφόρηση των βασικών οδικών αρτηριών της και τη μείωση του χρόνου των μετακινήσεων.

Σημαίνοντα ρόλο στην εξομάλυνση του κυκλοφοριακού στην πρωτεύουσα αναμένεται να διαδραματίσουν κάποιοι νέοι οδικοί άξονες, στους οποίους δεν θα υπάρχουν φωτεινοί σηματοδότες, άρα και πολύωρες καθυστερήσεις.

Σήραγγα Ηλιουπόλεως

«Γυμνή» από φανάρια θα είναι και η Σήραγγα Ηλιουπόλεως, ένα έργο που εντάσσεται στις επεκτάσεις της Αττικής Οδού και συγκεκριμένα την επέκταση της Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού προς το Ελληνικό.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το κόστος του ανέρχεται σε 400 εκατ. ευρώ και την εκπόνηση των μελετών έχει αναλάβει η Lamda Development, όπως ανέφερε εχθές, ο Διευθύνων Σύμβουλος, Οδυσσέας Αθανασίου, προς επιβεβαίωση των εξαγγελιών του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή. Στόχος είναι οι μελέτες να ολοκληρωθούν εντός του 2023 και η σήραγγα να είναι έτοιμη έως και τις αρχές του 2027, λίγους μήνες, δηλαδή, μετά την ολοκλήρωση του Ελληνικού (2026).

Σήραγγα Ηλιουπόλεως φανάρια

Σήμερα, η οδική σύνδεση των νοτίων προαστίων και του παραλιακού μετώπου της Αττικής με την Αττική Οδό πραγματοποιείται μέσω της Λ. Αλίμου -Κατεχάκης η οποία αποτελεί συνέχεια της Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού εντός των Δήμων Ηλιούπολης και Αργυρούπολης και του τελευταίου τμήματος της Λ. Βουλιαγμένης.

Ωστόσο, η κυκλοφορία των οχημάτων διεξάγεται σε συνθήκες «ασφυξίας», με αποτέλεσμα να καταγράφονται σημαντικές καθυστερήσεις και μεγάλη περιβαλλοντική επιβάρυνση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Λύση αναμένεται να δώσει η Σήραγγα Ηλιουπόλεως που θα ξεκινά από τα στρατόπεδα «Σακκέτα» και θα καταλήγει στη Λ. Βουλιαγμένης (περιοχή σταθμού μετρό Ηλιούπολης). Σύμφωνα, μάλιστα, με τους μέχρι τώρα σχεδιασμούς, η σήραγγα των 3 χλμ. θα έχει 3 λωρίδες ανά ρεύμα κυκλοφορίας, χωρίς εξόδους.

Παράλληλα, θα διευκολύνει την πρόσβαση στο Ελληνικό, μιας και θα αποτελεί πόλο έλξης για χιλιάδες επισκέπτες καθημερινά.

Ανισοπεδοποίηση Λ. Βουλιαγμένης – Υπογειοποίηση Λ. Ποσειδώνος

Με την ολοκλήρωση Σήραγγα Ηλιουπόλεως θα επέλθουν αλλαγές και στη Λεωφόρο Βουλιαγμένης. Μεταξύ των σημαντικότερων θα είναι η διαπλάτυνση του δρόμου και το «ξήλωμα» των φαναριών επί της οδού, τα οποία θα αντικατασταθούν από τέσσερις ανισόπεδους κόμβους μέχρι το ύψος του Ελληνικού. Πιο χαρακτηριστικός θα είναι αυτός στο ύψος της Λ. Αλίμου.

Στο megaproject του Ελληνικού εντάσσεται και η υπογειοποίηση της Λεωφ. Ποσειδώνος, δηλαδή την αντικατάσταση ενός υφιστάμενου τμήματος με υπόγεια διαδρομή μήκους 3 χλμ. που θα ξεκινά την παραλία του Αλίμου και θα τελειώνει στο ύψος της Μαρίνας του Ελληνικού.

Λεωφόρος Ποσειδώνος φανάρια
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με την υπογειοποίηση θα καταργηθούν τουλάχιστον 6 φωτεινοί σηματοδότες κατά μήκος της Λεωφόρου Ποσειδώνος, οι οποίοι, κατά τις ώρες αιχμής δημιουργούν κυκλοφοριακό κομφούζιο.

Η Σήραγγας Ηλιουπόλεως, η ανισοπεδοποίηση της Βουλιαγμένης και η υπογειοποίηση της Ποσειδώνος θεωρούνται νευραλγικής σημασίας έργα, δεδομένου ότι η απουσία ή κατάργηση πολλών φαναριών θα σημάνει τη γρηγορότερη μετακίνηση των πολιτών.

Υπενθυμίζεται ότι τα φανάρια λάμπουν δια της απουσίας τους τόσο στην Αττική Οδό, όσο και στον Κηφισό.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ