Τέλος εποχής για τη Ferrari 812 και τον ατμοσφαιρικό V12 των Ιταλών

Ferrari 812 Superfast



Για πρώτη φορά μετά από δεκαετίες η Ferrari δεν διαθέτει πλέον αυτοκίνητο με ατμοσφαιρικό V12 κινητήρα, καθώς η εταιρεία της Modena σταμάτησε οριστικά να δέχεται παραγγελίες για τις 812 Superfast και GTS.

Η παραγωγή της 812 θα συνεχιστεί μέχρι τις αρχές του 2023 για να καλυφθούν οι υπάρχουσες παραγγελίες, και ίσως αυτά τα αντίτυπά της να αποκτήσουν συλλεκτική αξία ως τα τελευταία της μακράς ιστορίας των παραδοσιακών ατμοσφαιρικών Ferrari V12 - χωρίς υπερτροφοδότηση (Turbo) ή σύνδεσή τους με κάποιον ηλεκτρικοκινητήρα σε ένα υβριδικό σύστημα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ένας βασικός -αν όχι ο κυριότερος- λόγος για την απόφαση της Ferrari να βάλει τέλος στον ατμοσφαιρικό V12 και στις 812 Superfast και GTS είναι η αυστηροποίηση των προδιαγραφών ρύπων τόσο στην Ευρώπη όσο και στις σημαντικές για την ιταλική εταιρεία αγορές των ΗΠΑ και της Κίνας.

Οι νέες νόρμες την αναγκάζουν πλέον να επιλέγει θερμικούς κινητήρες με λιγότερους κυλίνδρους και να τους συνδέει είτε με Turbo είτε με κάποιας μορφής υβριδικό σύστημα. Και φυσικά, τα προσεχή χρόνια θα γίνει και η μεγάλη μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση.

Με αυτά τα δεδομένα φαντάζει εξαιρετικά αμφίβολο να επιλεχθεί ξανά ο ατμοσφαιρικός V12 για μια καινούρια Ferrari, και πόσω μάλλον για τη νέα Purosangue - το πρώτο SUV της ιστορίας της εταιρείας. Αν μπορούσε να τοποθετηθεί σε κάποιο νέο ιταλικό δημιούργημα, αυτό μάλλον θα πρέπει να ήταν περιορισμένης παραγωγής. Πάντως, πολλοί σκληροπυρηνικοί φίλοι του cavallino ελπίζουν να τοποθετηθεί στη νέα Daytona SP3.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο V12 των 6.5 λίτρων της 812 είναι ο πιο ισχυρός ατμοσφαιρικός V12 μαζικής παραγωγής, αγγίζοντας τους 789 ίππους στη Superfast και τους 800 hp στη GTO και προσδίδοντάς τους επιτάχυνση 0-100 km/h σε 2,9 δευτερόλεπτα, καθώς και τελική ταχύτητα 350 km/h.

Ο διάδοχος της 812, που η Ferrari φημολογείται ότι θα παρουσιάσει μέσα στο 2023, θα συνδέει τον V12 θερμικό κινητήρα της με υβριδική τεχνολογία. Τουλάχιστον η μυθική σειρά των grand tourers του Μαρανέλο θα συνεχιστεί, μετά τις 365 GTB/4 Daytona, 550 Maranello και F12 Berlinetta.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ