Τέλος τα diesel αυτοκίνητα στην πολυπληθέστερη χώρα του κόσμου -Η πρόταση που προκάλεσε αντιδράσεις

cars road

Στην ανυπαρξία θέλει να ωθήσει τα diesel αυτοκίνητα ο υπουργός Μεταφορών της Ινδίας, ο οποίος προχώρησε σε μια ισχυρή προειδοποίηση προς τις αυτοκινητοβιομηχανίες.

Μια πρόταση που εφόσον λάβει το πράσινο φως θα αλλάξει ριζικά το αυτοκινητικό τοπίο της Ινδίας θα καταθέσει στο Υπουργείο Οικονομικών, ο Υπουργός Μεταφορών της πολυπληθέστερης χώρας του πλανήτη, Nitin Gadkari.

Ο Gadkari πέταξε το γάντι στις εγχώριες αυτοκινητοβιομηχανίες, προειδοποιώντας τες ότι αν δεν μειώσουν την παραγωγή πετρελαιοκίνητων οχημάτων, θα επιβληθεί ένας έξτρα φόρος ο οποίος θα καταστήσει ουσιαστικά αδύνατη την πώλησή τους.

«Πείτε αντίο στα diesel (σ.σ οχήματα).… Σας παρακαλώ σταματήστε να τα παράγετε, αλλιώς θα αυξήσουμε τους φόρους σε τέτοιο βαθμό που θα είναι πολύ δύσκολο να τα πουλήσετε», ανέφερε ο Gadkari χαρακτηριστικά, μιλώντας στο ετήσιο συνέδριο της Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων της Ινδίας, που διεξήχθη την Τρίτη 12 Σεπτεμβρίου στο Νέο Δελχί.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
diesel

Μετά τις δηλώσεις του, πολλά ειδησεογραφικά Μέσα ανέφεραν ότι ο επιπλέον φόρος θα ήταν της τάξης των 10 ποσοστιαίων μονάδων. Ο υπουργός Μεταφορών της Ινδίας, ωστόσο, ξεκαθάρισε ότι δεν έχει πέσει στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων με το υπουργείο Οικονομικών μια τέτοια πρόταση.

«Σύμφωνα με τις δεσμεύσεις μας να επιτύχουμε ανθρακική ουδετερότητα έως το 2070 και να μειώσουμε τα επίπεδα ατμοσφαιρικής ρύπανσης που προκαλούνται από επικίνδυνα καύσιμα όπως το ντίζελ, καθώς και την ταχεία ανάπτυξη των πωλήσεων αυτοκινήτων, είναι επιτακτική ανάγκη να στραφούμε σε πιο καθαρά και οικολογικά εναλλακτικά καύσιμα».

diesel ban
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αυτά τα καύσιμα θα πρέπει να είναι, οικονομικά αποδοτικά, εγχώρια και χωρίς ρύπους, ανέφερε ο Gadkari σε ανάρτησή του στο Twitter.

Παράλληλα, εστίασε στο γεγονός ότι τα diesel αυτοκίνητα καθιστούν την Ινδία εξαρτημένη σε εισαγωγές καυσίμων, ενώ επιδοκίμασε το γεγονός ότι το ποσοστό των κυκλοφορούντων πετρελαιοκίνητων οχημάτων στη χώρα έχει μειωθεί στο 18%, από 53% το 2014.

Η αντίδραση των αυτοκινητοβιομηχανιών της Ινδίας

Η προειδοποίη του Gadkari έφτασε σε αρκετές εγχώριες αυτοκινητοβιομηχανίες, με την Tata Motors να προβάλει σθεναρή αντίσταση, αναφέροντας ότι θα συνεχίσει να κατασκευάζει diesel ΙΧ όσο υπάρχει ζήτηση για αυτά.

Στον αντίποδα, η Mahindra & Mahindra θεώρει ότι εφόσον επιβληθεί ο φόρος που προμήνυσε ο υπουργός Μεταφορών θα υπάρξουν ιδιαίτερα αρνητικές επιπτώσεις στον όγκο πωλήσεών της.

Σημειώνεται ότι ινδικές αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Maruti Suzuki και η Honda έχουν σταματήσει την κατασκευή επιβατικών οχημάτων ντίζελ.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ