
Η Nissan πραγματοποιεί δοκιμές σε μία νέα απόχρωση αμαξώματος που μειώνει δραστικά την θερμοκρασία.
Όλα τα σύγχρονα αυτοκίνητα διαθέτουν σύστημα κλιματισμού, με αποτέλεσμα η οδήγηση σε συνθήκες ζέστης και καύσωνα να μην είναι τόσο δυσάρεστη όσο ήταν πριν μερικές δεκαετίες που απουσίαζε το σύστημα από την πλειοψηφία των αυτοκινήτων.
Παρόλα αυτά, είναι αρκετά δυσάρεστη η είσοδος σε ένα αυτοκίνητο που έχει μείνει στον ήλιο για ώρες και έχει πυρώσει το εσωτερικό του. Ακόμα και με τον κλιματισμό στο τέρμα, θα χρειαστεί λίγος χρόνος για να δροσίσει η καμπίνα και να δημιουργηθεί ένα άνετο περιβάλλον οδήγησης.
BUY NOW

Μερικά σύγχρονα αυτοκίνητα έχουν τρόπους αντιμετώπισης της έντονης ζέστης στην καμπίνα με το σύστημα απομακρυσμένης ενεργοποίησης του κλιματισμού. Αυτό μπορεί να γίνει είτε μέσω προγραμματισμού από το σύστημα πολυμέσων, είτε μέσω της εφαρμογής του αυτοκινήτου, είτε μέσω πλήκτρου στο κλειδί.
Ωστόσο, η Nissan πειραματίζεται με έναν διαφορετικό τρόπο αντιμετώπισης της υπερβολικής ζέστης στο αυτοκίνητο, δημιουργώντας μια νέα πειραματική τεχνολογία βαφής του αμαξώματος που αντανακλά τις ακτίνες του ήλιου με σκοπό να αποτραπεί η υπερθέρμανση του εσωτερικού.

Η νέα βαφή δημιουργήθηκε σε συνεργασία με την Radi-Cool και από το 2021 η Nissan την υποβάλλει σε διάφορα τεστ αντοχής και αποτελεσματικότητας. Χρησιμοποιεί μια ειδική φόρμουλα που αντανακλά τις ακτίνες του ήλιου με σκοπό να τις ανακατευθύνει μακριά από το αυτοκίνητο στην ατμόσφαιρα.
Στόχος βέβαια δεν είναι μόνο η δροσιά των επιβαινόντων, αλλά και η μείωση της απαιτούμενης ενέργειας από το σύστημα κλιματισμού, είτε πρόκειται για αυτοκίνητο βενζίνης είτε για ένα πιο σύγχρονο ηλεκτρικό.

Η συγκεκριμένη βαφή είναι πολύ παχύρρευστη και η προσαρμογή της δεδομένα της αυτοκίνησης απαιτεί αραίωση για να μπορεί να εφαρμοστεί με ψεκαστικό πιστόλι, καθώς και μία επιπλέον τελική επίστρωση για προστασία. Μέχρι στιγμής όμως, η Nissan βλέπει θετικά αποτελέσματα στις δοκιμές της.
Η εφαρμογή της συγκεκριμένης βαφής πέτυχε μείωση της θερμοκρασίας του αμαξώματος κάτω από έντονο ηλιακό φως, της τάξης των 12 βαθμών Κελσίου. Ταυτόχρονα, η θερμοκρασία της καμπίνας στο ύψος του κεφαλιού του οδηγού ήταν επίσης μειωμένη κατά 5 βαθμούς. Οι δοκιμές του νέου χρώματος πραγματοποιούνται σε επαγγελματικά οχήματα NV100 της Nissan που χρησιμοποιούνται από την τεχνική υπηρεσία αεροδρομίου Haneda στο Τόκιο.

Παρά την πρόοδο που έχει σημειώσει η Nissan με τη νέα βαφή, δεν είναι ακόμη πλήρως έτοιμη για παραγωγή. Μάλιστα, σχεδιάζει να συνεχίσει να τροποποιεί τη φόρμουλα της βαφής για να κάνει το στρώμα της πιο λεπτό διατηρώντας παράλληλα την ίδια «ψυκτική» ικανότητα, ενώ πειραματίζεται και με επιπλέον χρώματα πέρα από το λευκό.