Τέλη κυκλοφορίας 2026: Ποια είναι η προθεσμία -Τι θα συμβεί αν δεν τα πληρώσεις
Τα τέλη κυκλοφορίας του 2026 έχουν ήδη τεθεί στη διάθεση των ιδιοκτητών οχημάτων στην πλατφόρμα της ΑΑΔΕ εδώ και περισσότερο από έναν μήνα, με τα πρόστιμα για όσους δεν τα εξοφλήσουν εγκαίρως να παραμένουν ιδιαίτερα υψηλά.
Κάθε χρόνο, οι ιδιοκτήτες οχημάτων στην Ελλάδα καλούνται να καταβάλουν τα τέλη κυκλοφορίας, τα οποία αποτελούν μια υποχρεωτική διαδικασία για την κυκλοφορία του αυτοκινήτου ή της μοτοσικλέτας τους. Τα τέλη αυτά υπολογίζονται με βάση διάφορους παράγοντες, όπως ο κυβισμός του οχήματος, η ηλικία του και οι εκπομπές CO2.
Για το 2026, τα τέλη έχουν αναρτηθεί στην πλατφόρμα myCAR της ΑΑΔΕ Από τις 3 Νοεμβρίου 2025, δίνοντας στους ιδιοκτήτες οχημάτων προθεσμία έως την 31η Δεκεμβρίου για την εξόφλησή τους, με την πληρωμή να πραγματοποιείται είτε μέσω e-banking είτε απευθείας από την πλατφόρμα της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων.
BUY NOW
Σε περίπτωση εκπρόθεσμης πληρωμής, οι ιδιοκτήτες οχημάτων έρχονται αντιμέτωποι με κλιμακωτά πρόστιμα, ανάλογα με τον μήνα καθυστέρησης. Συγκεκριμένα, το πρόστιμο ανέρχεται στο 25% των τελών εάν η εξόφληση γίνει μέσα στον Ιανουάριο, αυξάνεται στο 50% εάν η πληρωμή πραγματοποιηθεί τον Φεβρουάριο, ενώ από την 1η Μαρτίου και μετά το πρόστιμο διπλασιάζεται, φτάνοντας στο 100% του ποσού των ετήσιων τελών.
Και φέτος εξακολουθούν να υπάρχουν κατηγορίες οχημάτων που απαλλάσσονται πλήρως από το συγκεκριμένο τέλος, όπως τα ηλεκτρικά, τα υβριδικά και όσα κινούνται με εναλλακτικά καύσιμα, λόγω του χαμηλού περιβαλλοντικού τους αποτυπώματος. Από την υποχρέωση απαλλάσσονται και οι ιδιοκτήτες που έχουν δηλώσει ακινησία, έχοντας καταθέσει ηλεκτρονικά τις πινακίδες μέσω της πλατφόρμας myCAR.
Ως προς τα παραπάνω, η δήλωση ακινησίας γίνεται αποκλειστικά ηλεκτρονικά, δίνοντας τη δυνατότητα στον ιδιοκτήτη να ορίσει ότι δεν θα χρησιμοποιεί το όχημά του και να δηλώσει τη διεύθυνση φύλαξης.
Παράλληλα, υπάρχει και η επιλογή της πληρωμής τελών ανά μήνα, μια επιλογή που εξυπηρετεί όσους δεν επιθυμούν να κυκλοφορούν το όχημά τους ολόκληρο τον χρόνο. Στην πράξη, η άρση ακινησίας μπορεί να πραγματοποιηθεί μία φορά μέσα στο ίδιο έτος: μόλις αυτή γίνει, ο ιδιοκτήτης πληρώνει το ποσό των τελών που αναλογεί στους μήνες κατά τους οποίους θέλει να κυκλοφορήσει το όχημα.
Έτσι, αν για παράδειγμα ένα αυτοκίνητο με ετήσια τέλη 300 ευρώ τεθεί σε κυκλοφορία για τρεις μήνες, ο ιδιοκτήτης του καλείται να καταβάλει 75 ευρώ. Εάν θελήσει να το επαναφέρει ξανά στον δρόμο αργότερα, θα πρέπει να πληρώσει το υπόλοιπο ποσό των ετήσιων τελών.
Σε κάθε περίπτωση, οι ιδιοκτήτες οχημάτων στην Ελλάδα θα πρέπει να είναι προσεκτικοί και να προχωρήσουν με απόλυτη διαφάνεια στις κινήσεις τους, καθώς η νομοθεσία είναι πλέον ιδιαίτερα αυστηρή απέναντι στην παράνομη κυκλοφορία οχημάτων που βρίσκονται σε καθεστώς ακινησίας.
Πιο συγκεκριμένα, αν σε έλεγχο εντοπιστεί ότι ένα όχημα κυκλοφορεί ή είναι σταθμευμένο σε δημόσιο χώρο ενώ έχει δηλωθεί σε ακινησία και φέρει πινακίδες, αίρεται αυτόματα η ακινησία και ο ιδιοκτήτης υποχρεώνεται να πληρώσει τόσο τα Τέλη Κυκλοφορίας όσο και το πρόστιμο για την καθυστέρηση, ενώ επιβάλλεται επιπλέον διοικητικό πρόστιμο ύψους 10.000 ευρώ.
Σε περίπτωση υποτροπής, το πρόστιμο εκτοξεύεται στα 30.000 ευρώ, συνοδευόμενο και από αφαίρεση της άδειας οδήγησης, γεγονός που καταδεικνύει την πρόθεση της πολιτείας να μηδενίσει τα φαινόμενα παράνομης κυκλοφορίας.
Διαβάστε επίσης: