Γιατί η τάπα του ρεζερβουάρ δεν είναι στην ίδια πλευρά σε όλα τα αυτοκίνητα -Ο λόγος θα σας ξαφνιάσει

Αν αναρωτιέστε γιατί μερικά αυτοκίνητα έχουν την τάπα της βενζίνης από την αριστερή και άλλα από τη δεξιά πλευρά, η απάντηση είναι πιο περίπλοκη απ’ όσο ίσως θα περιμένατε.
Το σε ποια μεριά τοποθετείται η τάπα του ρεζερβουάρ εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, μεταξύ των οποίων η χώρα στην οποία κατασκευάστηκε το αυτοκίνητο, η σχεδίασή του, αλλά και η συμμόρφωση με ορισμένους κανόνες ασφαλείας.
Παραδείγματος χάρη, σε χώρες όπου τα αυτοκίνητα κυκλοφορούν από τη δεξιά μεριά, όπως η Ελλάδα ή η Γερμανία, έχει περισσότερη λογική η τάπα του καυσίμου να βρίσκεται από τη δεξιά μεριά, ενώ σε χώρες όπως η Αυστραλία και η Μεγάλη Βρετανία, η τάπα να βρίσκεται από την αριστερή μεριά.
BUY NOW

Και αυτό γιατί κατ’ αυτόν τον τρόπο, φτάνοντας στο βενζινάδικο, ο οδηγός μπορεί να παρκάρει το αυτοκίνητό του δίπλα στις αντλίες που βρίσκονται από τη μεριά του συνοδηγού και να ανοίξει την πόρτα του για να βγει από το όχημα χωρίς να ζοριστεί.
Ένας ακόμη λόγος που συνήθως το πορτάκι του ανεφοδιασμού βρίσκεται στην αντίθετη μεριά από εκείνη του οδηγού είναι γιατί σε περίπτωση που το αυτοκίνητο μείνει στην άκρη του δρόμου και χρειαστεί να μεταφέρετε καύσιμο από το πλησιέστερο πρατήριο, τότε την ώρα που γεμίζετε το ρεζερβουάρ, θα βρίσκεστε με ασφάλεια στην άκρη του δρόμου, και όχι έχοντας γυρισμένη την πλάτη στη ροή της κυκλοφορίας.

Αυτό είναι απλά ένας γενικός κανόνας, αφού οι περισσότεροι κατασκευαστές λαμβάνουν υπόψη τους και άλλους παράγοντες προτού αποφασίσουν πού θα τοποθετήσουν την τάπα καυσίμου. Ένας από τους υπόλοιπους παράγοντες που καθορίζουν την επιλογή είναι και η σχεδίαση του αυτοκινήτου.
Με σημαντικά μηχανικά μέρη να γειτνιάζουν με το ρεζερβουάρ, όπως εξαρτήματα της ανάρτησης ή το διαφορικό, οι κατασκευαστές συνήθως τοποθετούν τον λαιμό του ρεζερβουάρ από τη μεριά που τους βολεύει καλύτερα.

Υπάρχουν επίσης πρότυπα ασφαλείας που πρέπει να τηρηθούν, καθώς η θέση που θα τοποθετηθεί το ρεζερβουάρ πρέπει να είναι τέτοια, ώστε σε περίπτωση σύγκρουσης, να είναι μηδαμινή η πιθανότητα ανάφλεξης.
Συμπεραίνουμε λοιπόν πως δεν υπάρχει γενικός κανόνας, αφού η τελική επιλογή εξαρτάται από πολλούς παράγοντες.