citroen aposirsi

Αυτά είναι τα πιο περίεργα ντουλαπάκια που έχετε δει σε ένα αυτοκίνητο

ντουλαπάκια

Μπορεί το ντουλαπάκι του συνοδηγού να έχει συνήθως την συνηθισμένη συμβατική διάταξη, ωστόσο στην αγορά έχουμε δει μοντέλα που έφεραν έξυπνες και ευρηματικές παραλλαγές του.

Το ντουλαπάκι του αυτοκινήτου αποτελεί εδώ και χρόνια ένα από τα πιο βασικά σημεία της καμπίνας, καθώς προσφέρει έναν ξεχωριστό, κλειστό χώρο για την αποθήκευση αντικειμένων και εγγράφων.

Για τους περισσότερους οδηγούς, είναι το μέρος όπου φυλάσσονται όλα τα απαραίτητα έγγραφα του οχήματος, όπως η άδεια κυκλοφορίας, η κάρτα καυσαερίων και το ασφαλιστήριο, αλλά και διάφορα αντικείμενα που θέλουμε να παραμένουν συγκεντρωμένα και προστατευμένα από το υπόλοιπο εσωτερικό.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παράλληλα, όταν το αυτοκίνητο είναι παρκαρισμένο σε εξωτερικούς χώρους αμφίβολης ασφάλειας, το ντουλαπάκι λειτουργεί ως ιδανικό σημείο για την απόκρυψη μικροαντικειμένων, ώστε να μην είναι ορατά από επίδοξους κλέφτες που ειδικεύονται σε διαρρήξεις οχημάτων.

Παρότι η βασική του μορφή και θέση παραμένουν σταθερές, κατά καιρούς οι κατασκευαστές έχουν επιχειρήσει να ενισχύσουν την πρακτικότητά του, προσθέτοντας επιπλέον λειτουργίες ή, σε ορισμένες περιπτώσεις, αφαιρώντας χαρακτηριστικά.

Ξεκινώντας από ένα αυτοκίνητο, του οποίου η χρηστικότητα βρισκόταν στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος το κατασκευαστών, το Toyota iQ έπρεπε να ισορροπήσει ανάμεσα στις μικρές του διαστάσεις που το έκαναν ένα ιδανικό αυτοκίνητο πόλης, με την άνεση και την πρακτικότητα στο χώρο του εσωτερικού.

Στην έκδοση του 2008, οι μηχανικοί της Toyota προχώρησαν σε μια σειρά από έξυπνα τρικ, όπως το να τοποθετήσουν ένα επίπεδο ρεζερβουάρ καυσίμου κάτω από το δάπεδο καθώς και κεκλιμένα πίσω αμορτισέρ, ώστε να μην χαθεί χρήσιμος χώρος για τους επιβάτες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Για λόγους πρακτικότητας και εξοικονόμησης χώρων, το ταμπλό του αυτοκινήτου είναι ασύμμετρο, ενώ αντί για ντουλαπάκι αυτοκινήτου, υπήρχε μια αποσπούμενη θήκη, η οποία έμοιαζε περισσότερο με φάκελο και ήταν προσκολλημένη στο πλαστικό πάνελ μπροστά από τα γόνατα των επιβατών με ένα ζευγάρι συνδετήρες Velcro και κλασικά κουμπιά, με τη λογική ότι αν χρειάζεται περισσότερος χώρος, τότε η θήκη μπορεί να αφαιρεθεί.

Στον αντίποδα, η Mazda, στην πιο πρόσφατη γενιά του MX-5, επέλεξε να τοποθετήσει ένα πλήρως λειτουργικό ντουλαπάκι σε ένα καθαρόαιμο διθέσιο roadster, όπου η πρακτικότητα δεν αποτελεί συνήθως προτεραιότητα.

Παρα την πιο επιθετική κατασκευή, οι Ιάπωνες μηχανικοί κατάφεραν να ενσωματώσουν έναν κλειστό και ασφαλή χώρο αποθήκευσης ακριβώς ανάμεσα στις πλάτες των δύο καθισμάτων, στο πίσω τοίχωμα της καμπίνας, με καπάκι που ανοίγει προς τα εμπρός και κλειδώνει.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το τρίτο αυτοκίνητο στην σχετική λίστα είναι το Toyota Yaris του 1999, ένα από τα πρώτα αυτοκίνητα παραγωγής που υιοθέτησαν διώροφη διάταξη ντουλαπιού. Το δημοφιλές ιαπωνικό μικρό διέθετε ένα τμήμα που άνοιγε συμβατικά προς τα κάτω και ένα δεύτερο που άνοιγε προς τα πάνω και προσέφερε επιπλέον αποθηκευτικό χώρο.

Σημειώνετα πως το Yaris προσφερόταν και σε εκδόσεις χωρίς αερόσακο συνοδηγού, στις οποίες υπήρχε και μία επιπλέον μικρή εσοχή στο σημείο του ταμπλό, αυξάνοντας ακόμα περισσότερο την πρακτικότητα του χώρου αποθήκευσης.

Στο Renault Twingo πρώτης γενιάς το ζητούμενο ήταν το εντελώς αντίθετο. Οι μηχανικοί έπρεπε να «χωρέσουν» στο compact ταμπλό τόσο τον κλιματισμό όσο και τον αερόσακο συνοδηγού, με αποτέλεσμα το κλασικό ντουλαπάκι να αποτελεί… πολυτέλεια.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Έτσι, με παρόμοια λογική με αυτή που είδαμε ήδη στο iQ, στην θέση του ντουλαπακίου τοποθετήθηκε μια μεγάλη ανοιχτή τσέπη, αντίστοιχη με αυτές που βρίσκουμε στις πόρτες, όντας μια λύση που δεν εξυπηρετούσε τόσο την πρακτικότητα, ωστόσο εξασφάλιζε την άνεση και την ασφάλεια με τη χρήση κλιματισμού και τον επαρκή χώρο για τον αερόσακο.

Η τελευταία διάταξη της λίστας έρχεται από τις Ηνωμένες Πολιτείες, μια περιοχή όπου η η γενικότερη κουλτούρα διέπεται από μια δόση υπερβολής και φυσικά αυτό μεταφράζεται και στον κόσμο του αυτοκινήτου.

Το Escalade προηγούμενης γενιάς της Cadillac διέθετε έναν ιδιαίτερο μηχανισμό ανοίγματος για το ντουλαπάκι, το οποίο δεν χρησιμοποιούσε τον κλασικό μοχλό, αλλά άνοιγε αυτόματα με το πάτημα ενός κουμπιού. Το πραγματικό όμως εντυπωσιακό στοιχείο του μοντέλου ήταν το δεύτερο, «κρυφό« ντουλαπάκι.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η μικρή αυτή εσοχή ήταν φωτιζόμενη, διέθετε θύρα USB και άνοιγε αγγίζοντας μια διακριτική χρωμέ λωρίδα. Μάλιστα, τόσο το κρυφό όσο και το κύριο ντουλαπάκι μπορούσαν να κλειδωθούν με τετραψήφιο κωδικό που εισαγόταν μέσω του συστήματος πολυμέσων.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ