
Παρόλο που στον δρόμο είναι αναγνωρίσιμα από τους περισσότερους οδηγούς, ορισμένα από τα πιο ιστορικά λογότυπα μαρκών αυτοκινήτου κρύβουν μερικές από τις πιο αλλόκοτες ιστορίες και συμβολισμούς που ελάχιστοι γνωρίζουν.
Μπορεί να μην βλέπουμε τόσο συχνά οχήματα των περισσότερων από τις παρακάτω μάρκες στον δρόμο, ωστόσο τα λογότυπά τους συγκαταλέγονται στα πιο εντυπωσιακά, και σίγουρα πολλοί έχουν αναρωτηθεί ποια είναι η ιστορία τους.
BUY NOW

Ο «Ψίθυρος» (“Whisper”) της Rolls-Royce ή αλλιώς “The Spirit of Ecstasy”, φιλοτεχνήθηκε από τον γλύπτη Charles Sykes για μια Rolls-Royce Silver Ghost του 1909, που ανήκε στον φίλο του, τον 2ο βαρόνο Montagu του Beaulieu. Το μοντέλο που πόζαρε και απεικονίζεται στο έμβλημα της Rolls-Royce ήταν η Eleanor Velasco Thornton, η τότε ερωμένη του Montagu.
Aston Martin Valkyrie

Το λογότυπο της Aston Martin Valkyrie σπάει μια παράδοση δεκαετιών. Αντί για το κλασικό σήμα από σμάλτο, το hypercar της Aston Martin που φέρει τεχνολογία της Formula 1 διαθέτει ένα λογότυπο κατασκευασμένο από αλουμίνιο.
Και αυτό γιατί αφενός το «παραδοσιακό» σήμα της βρετανικής εταιρείας προσέθετε περιττό βάρος, και αφετέρου επειδή προεξείχε από το καπό, αποτελούσε ψεγάδι στην αεροδυναμική σχεδίαση του υπεραυτοκινήτου. Το λογότυπο από αλουμίνιο είναι κατά 99,4% ελαφρύτερο από το σήμα από σμάλτο, ενώ έχει πάχος μόλις 40 μm (μικρόμετρα).

Το λογότυπο της Abarth είναι μία ασπίδα μισή κίτρινη μισή κόκκινη, με έναν μαύρο σκορπιό, ενώ στην κορυφή δεσπόζει το όνομα της μάρκας και στη μέση μία στενή λωρίδα με τα χρώματα της ιταλικής σημαίας.
Ο σκορπιός για το λογότυπο της ιταλικής εταιρείας φάνταζε ιδανική για τον ιδρυτή της Carlo Abarth, αφενός γιατί πίστευε ότι συμβολίζει τον χαρακτήρα των μικρών αλλά πολύ ισχυρών αυτοκινήτων της μάρκας, και αφετέρου γιατί ήταν το ζώδιό του.
Dodge Viper

Όταν παρουσιάστηκε το Dodge Viper RT/10 το 1992, το λογότυπο με την οχιά και την ονομασία "Sneaky Pete" (αυτό που φαίνεται στην παραπάνω εικόνα) έγινε αμέσως ένα πολύ αγαπητό σύμβολο για τους φίλους της μάρκας.
Αντί να χρησιμοποιούν το τυπικό λογότυπο της Dodge ή την κλασική γραμματοσειρά της εταιρείας, η Viper είναι το μοναδικό μοντέλο της εταιρείας που φέρει αποκλειστικά την οχιά ως σήμα. Έχει υπάρξει σε τρεις διαφορετικές εκδοχές, όλες με επιθετικό χαρακτήρα και εμπνευσμένες από τη Shelby Cobra.

Ο αδιάρρηκτος δεσμός με το Μιλάνο αποτελεί τη βάση της παγκόσμιας εικόνας της Alfa Romeo. Η ιδέα για το λογότυπο προέρχεται από τον Romano Cattaneo, στενό φίλο του Giuseppe Merosi, του πρώτου αρχιμηχανικού της ιταλικής εταιρείας. Ενώ περίμενε το τραμ με το νούμερο 14 στην Piazza Castello, το βλέμμα του έπεσε πάνω στο Biscione Visconteo, το έμβλημα του οίκου των Visconti, στον κεντρικό πύργο του Castello Sforzesco, το οποίο απεικονίζει ένα ερπετό να καταβροχθίζει ένα παιδί.
Αποφάσισε ότι το εν λόγω έμβλημα θα αποτελούσε τη βάση του σήματος της Alfa Romeo. Το αριστερό μισό του λογότυπου είναι το έμβλημα της πόλης του Μιλάνου -ένας κόκκινος σταυρός σε λευκό φόντο.
Lancia HF

Το λογότυπο HF παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1960, στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης, όταν μια ομάδα παθιασμένων ιδιοκτητών Lancia ίδρυσαν τη λέσχη “Lancia Hi-Fi” (Lancia High-Fidelity). Στη λέσχη είχαν πρόσβαση μόνο όσοι είχαν στην κατοχή τους τουλάχιστον 6 αυτοκίνητα της Lancia. Μάλιστα λέγεται ότι ο μικρός ελέφαντας επιλέχθηκε ως γούρι από τον Gianni, τον γιο του Vincenzo Lancia, ο οποίος διετέλεσε διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας από το 1949 ως το 1955.
Λίγα χρόνια αργότερα, τον Φεβρουάριο του 1963, μαζί με κάποιους οδηγούς και ενθουσιώδεις φίλους της Lancia, ο Cesare Fiorio ίδρυσε την αγωνιστική ομάδα HF Lancia Racing Team. Το θρυλικό Fulvia Coupé HF του 1966 ήταν το πρώτο μοντέλο που έφερε αυτό το σήμα, και έχει μείνει στην ιστορία της αυτοκίνησης για τις πολυάριθμεςνίκες σε αγώνες ράλι.
Διαβάστε επίσης
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ