Αυτό είναι το νέο αυτοκίνητο που «σπάει» ταμεία και έρχεται Ευρώπη -Κοστίζει μόνο 10.000 ευρώ

BYD Seagull

Όταν ο δεύτερος μεγαλύτερος κατασκευαστής ηλεκτρικών αυτοκινήτων του κόσμου -η κινεζική BYD- παρουσιάζει ένα ποιοτικό αυτοκίνητο «του λαού» τα δεδομένα αλλάζουν για την παγκόσμια ηλεκτροκίνηση.

Το όνομα BYD, ακρωνύμιο της φράσης Build Your Dreams (Χτισε τα Όνειρά σου), εξαπλώνεται γοργά σε όλο τον πλανήτη - συμπεριλαμβανομένης και της χώρας μας. Με σχεδόν ένα εκατομμύριο πωλήσεις το 2022 η κινεζική εταιρεία βρίσκεται μόνο πίσω από την Tesla στην παγκόσμια κατάταξη πωλήσεων των κατασκευαστών ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αναλυτές της παγκόσμιας αγοράς είπαν στο πρακτορείο Reuters ότι το Seagull μπορεί να γίνει μέσα στο προσεχές εξάμηνο το πιο εμπορικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο στην Κίνα. Και δεδομένου του μεγέθους της αγοράς της ασιατικής χώρας, τότε δεν αποκλείεται το νέο αυτό ηλεκτρικό citycar να γίνει και το πιο εμπορικό του πλανήτη.

Μέσα σε 24 ώρες από την παρουσίαση του Seagull στη Σανγκάη, πριν από λίγες εβδομάδες, κατατέθηκαν στην ιστοσελίδα της BYD πάνω από 10.000 παραγγελίες. Και σύντομα ενδέχεται να το υποδεχθούμε και στην Ευρώπη, όπου θα είναι το έκτο αυτοκίνητο της γκάμας της BYD δίπλα σε άλλα Crossover και Sedan.

Όπως και τα BYD Dolphin και Seal, έτσι και το όνομα Seagull («γλάρος») είναι εμπνευσμένο από τον κόσμο των ωκεανών. Ο σχεδιασμός του κυριαρχείται από τα σπορτίφ χαρακτηριστικά, με αιχμηρά LED φωτιστικά σώματα, δυναμικές γραμμές στους προφυλακτήρες και «αιωρούμενη» οροφή που καταλήγει σε μια ιδιαίτερα ευμεγέθη πτέρυγα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το μήκος του Seagull -στα 3,78 μέτρα- το κατατάσσει στα συμπαγή αυτοκίνητα πόλης, το πλάτος του είναι 1,72 μέτρα και το ύψος 1,54 μ. Με το μεταξόνιο των 2,5 μέτρων και το επίπεδο δάπεδο του εσωτερικού επιχειρεί να προσφέρει ικανοποιητικό χώρο για τους πίσω επιβάτες, λίγο μεγαλύτερο από τον εγχώριο ή μη ανταγωνισμό. Όμως τα πίσω καθίσματα δεν προσφέρουν καμία στήριξη, ενώ τα μπάκετ των μπροστιών επιβατών εμποδίζουν την ορατότητα των πίσω.

Αντιθέτως, από πλευράς εξοπλισμού το Seagull παραπέμπει σε μεγαλύτερο αυτοκίνητο της νέας ηλεκτρικής εποχής, εφοδιασμένο με πολύ πλούσιο εξοπλισμό. Ο οποίος περιλαμβάνει ψηφιακό πίνακα οργάνων 5 ιντσών πίσω από τι τιμόνι 3 ακτινών, καθώς και τη μεγάλη ψηφιακή οθόνη 12,8'' για τα πολυμέσα στο κέντρο του -κυματοειδούς σχεδίασης- ταμπλό.

Η κεντρική οθόνη είναι στην ουσία ένα tablet που μπορεί να πάρει οριζόντια ή κάθετη απεικόνιση, και είναι εντυπωσιακή για ένα αυτοκίνητο με τέτοιο εύρος τιμής. Συνοδεύεται από ορισμένους φυσικούς διακόπτες για τον κλιματισμό και τις επιλογές των προφίλ της οδήγησης. Ο επιλογέας της μετάδοσης βρίσκεται αριστερά του τιμονιού.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Κάτω από το καπό του το BYD Seagull διαθέτει έναν ηλεκτροκινητήρα 75 ίππων και ροπής 135 Nm. Είναι όσος χρειάζεται για την καθημερινότητα στην πόλη, δεδομένης και της τιμής. Συνδυάζεται με δύο διαφορετικές μπαταρίες LFP, χωρητικότητας 30 kWh είτε 38.9 kWh, της καινοτομικής σειράς «Blade Battery» της κινεζικής εταιρείας.

Στον κινεζικό κύκλο μετρήσεων, που είναι πολύ πιο φιλόδοξος σε σχέση με τον ευρωπαϊκό WLTP, η αυτονομία του Seagull κυμαίνεται στα 305-405 χιλιόμετρα. Η μπαταρία φορτίζει μέχρι και με 6.6 kW (σε πρίζα AC) ή με 30-40 kW σε φορτιστή DC. Στην τελευταία περίπτωση η πλήρωση σε ποσοστό 30-80% χρειάζεται 30 λεπτά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στην κινεζική αγορά το BYD Seagull ξεκινά από τα 78.800 yuan, που αντιστοιχούν σε περίπου 10.000 ευρώ. Η κορυφαία του έκδοση, με τη μεγαλύτερη μπαταρία, ξεκινά από τα 12.000 ευρώ. Βεβαίως, με την εξαγωγή του αυτοκινήτου στην Ευρώπη δεν είναι απόλυτα σαφές με πόσους φόρους θα επιβαρυνθεί, και πόσο θα κοστίζει στα μέρη μας, αν και όντας μοντέλο μηδενικών ρύπων, δεν αναμένεται η φορολογία να το επιβαρύνει αρκετά.

Οι αξιωματούχοι της BYD αρνούνται, προς το παρόν τουλάχιστον, επισήμως ότι το Seagull θα εξάγεται στην Ευρώπη. Όμως, ένα τέτοιο αυτοκίνητο έχει θέση στην ήπειρό μας, όπως προφανέστατα υπαινίσσονται οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες που ετοιμάζουν αντίστοιχα μοντέλα όπως το Volkswagen ID.2, το Citroen e-C3 και άλλα, ενώ υπάρχουν πολλές πληροφορίες από την Κινά ότι το αυτοκίνητο θα πατήσει τελικά στην ήπειρό μας.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ