Τα νέα μεγάλα οδικά έργα του 2022 που αλλάζουν την Ελλάδα

νέα οδικά έργα στην Ελλάδα το 2022

Χρονιά σταθμό θα αποτελέσει το 2022 για τη χώρα μας, καθώς ο οδικός χάρτης της Ελλάδας αναβαθμίζεται πλήρως. Ας δούμε τα βασικά μεγάλα έργα που μπαίνουν σε τροχιά υλοποίησης άμεσα.

Η κυβέρνηση προχωρά με γοργούς ρυθμούς όλες τις διαδικασίες που απαιτούνται προκειμένου να ξεκινήσουν άμεσα μεγάλα projects που έμεναν για χρόνια στα συρτάρια. Οι νέοι αυτοκινητόδρομοι αναμένεται να δώσουν ανάσα στο κυκλοφοριακό χάος και να αναβαθμίσουν συνολικά τις μεταφορές και την οικονομία στην Ελλάδα. Πάμε να δούμε αναλυτικά ποια μεγάλα οδικά έργα θα μας απασχολήσουν το 2022.

Παραχώρηση Αττική Οδού και οι επεκτάσεις της

Το πρώτο τρίμηνο του 2022 μπαίνει σε προκήρυξη η νέα παραχώρηση της Αττικής Οδού, καθώς η υπάρχουσα σύμβαση λήγει το 2024. Την ίδια στιγμή, παραμένει ανοιχτό το σενάριο, αν η προκήρυξη του διαγωνισμού θα συνοδευτεί και με τις επεκτάσεις της, ένα σημείο εξέχουσας σημασίας, το αναμένεται να αποσυμφορήσει ένα μεγάλο φόρτο κίνησης στο Λεκανοπέδιο.  Αυτές αφορούν τα τμήματα της Λεωφόρου Κύμης και τα οδικά δίκτυα προς Λαύριο, Ραφήνα και Ηλιούπολη.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
έργα μετρό

Ειδικά για την επέκταση της Λ.Κύμης, οι προβλέψεις αναφέρουν πως θα έχουμε τη μεγαλύτερα αστική σήραγγα με μήκος 2,1 χλμ. (θα συνδέσει την Κύμης με την Αθηνών – Λαμίας στο ύψος της Λυκόβρυσης με στόχο τη μείωση της κίνησης στον κόμβο Μεταμόρφωσης). Ένα ακόμη σημαντικό «παρακλάδι» είναι και η υπογειοποίηση της Ηλιουπόλεως μέχρι τη Λ. Βουλιαγμένης (θα περιλαμβάνει την κατασκευή σήραγγας που θα ενώνει τη Λ.Κατεχάκη και τον Καρέα με τη Βουλιαγμένης). Σημειώστε, επίσης, πως εκκρεμεί προς ανάθεση και η υπογειοποίηση της Λ.Ποσειδώνος.

ΒΟΑΚ: Η μεγάλη ανάσα για την Κρήτη

Μετά το ξεμπλοκάρισμα των διαδικασιών, που ανακοίνωσε πρόσφατα το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, το 2022 ξεκινούν και τα έργα στον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης, συνολικού μήκος 160 χιλιομέτρων και 150 χιλιομέτρων κάθετου οδικού δικτύου.

Το έργο περιλαμβάνει:

· 2+2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση με ΛΕΑ και κεντρική νησίδα
· 26 σήραγγες μονού κλάδου συνολικού μήκους ~ 34 χλμ.
· 10,80 χλμ. νέες γέφυρες, 23 εκ των οποίων υπερβαίνουν τα 100 μέτρα μήκος
· 20 νέοι ανισόπεδοι κόμβοι
· Aναβάθμιση των υπαρχόντων ανισόπεδων κόμβων στις Παρακάμψεις Χανίων, Ρεθύμνου, Ηρακλείου

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οδικό τμήμα Μπράλος – Άμφισσα

νέοι δρόμοι

Το συγκεκριμένο τμήμα δημοπρατείται στις αρχές του 2022 και εντάσσεται στο γενικότερο έργο του Λαμία – Ιτέα – Αντίρριο. Θα έχει μήκος 25 χιλιόμετρα και μαζί με τον Ε 65 που προχωρά θα ενισχύσουν τη σύνδεση του ΠΑΘΕ  με τη Δυτική Ελλάδα και την Ιονία Οδό. Όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά, με την ολοκλήρωσή του θα μπορεί κάποιος να μεταβαίνει από τη Λαμία στην Πάτρα σε χρόνο λιγότερο από 1,5 ώρα.

Υποθαλάσσια σήραγγα Σαλαμίνας- Κόμβος Σκαραμαγκά

Μετά από πολλές καθυστερήσεις φαίνεται πως ξεμπλοκάρει αν πολύ σημαντικό έργο που βρίσκεται σε αδράνεια για πάνω από μια 5ετία. Η έγκριση της περιβαλλοντικής μελέτης θα ανάψει το πράσινο φως προκειμένου να ξεκινήσει η διαδικασία αναδόχου για την τελική κατασκευή της υποθαλάσσιας σήραγγας που θα συνδέει το Πέραμα με τη Σαλαμίνα, σε χρόνο που θα δε θα υπερβαίνει τα 5 λεπτά! Με βάση τις εκτιμήσεις, και αν όλα προχωρήσουν χωρίς προβλήματα, δεν αποκλείεται η ολοκλήρωση του έργου των 500 εκατομμυρίων ευρώ να γίνει εντός της επόμενης 5ετίας. Η σήραγγα θα ξεκινά από την περιοχή του Περάματος κοντά στην περιοχή του κολυμβητηρίου, όπου θα δημιουργηθεί και ο σχετικός κόμβος, και θα καταλήγει στη Σαλαμίνα ανάμεσα από το νησάκι του Αγίου Γεωργίου και την είσοδο του Ναυστάθμου (δεξιά από τα φέρυ).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
υποθαλάσσια ζεύξη

Το βασικό έργο αφορά στην κατασκευή υποθαλάσσιας σήραγγας που θα βρίσκεται στο βυθό, με 2 λωρίδες κυκλοφορίας σε κάθε κατεύθυνση και με μήκος περίπου 400 μέτρα (συνολικό μήκος περίπου 1 με 1,1 χλμ. μαζί με τις εκατέρωθεν προσβάσεις) από ανισόπεδο κόμβο στο Πέραμα, μέχρι ανισόπεδο κόμβο στα Παλούκια της Σαλαμίνας. Για τις ανάγκες του έργου θα κατασκευαστούν οδικά τμήματα παράκαμψης των πόλεων Περάματος και Σαλαμίνας. Βάσει του σχεδιασμού, ένας νέος οδικός άξονας θα ξεκινά πλησίον της υπάρχουσας Λεωφόρου Σχιστού-Σκαραμαγκά στην περιοχή του ναυτικού οχυρού Σκαραμαγκά, και θα εκτείνεται μέχρι την περιοχή του Κολυμβητηρίου Περάματος, έναντι του Πορθμείου, όπου θα δημιουργηθεί και κόμβος για τη σύνδεσή του με το παρακείμενο οδικό δίκτυο. Από το σημείο εκείνο, ο οδικός άξονας θα βυθίζεται προοδευτικά στη θάλασσα με την κατασκευή υποθαλάσσιας οδικής σήραγγας, η οποία θα εδράζεται στον βυθό.

Την ίδια ώρα, άλλο ένα σημαντικό έργο, εξίσου σημαντικό για τη Δυτική Αττική, αναμένεται να ξεκινήσει σύντομα. Πρόκειται για το νέο κόμβο Σκαραμαγκά που βρίσκεται σε αδράνεια επί σειρά ετών. Η εκκίνηση των διαδικασιών είναι ιδιαίτερα σημαντικές καθώς το κυκλοφοριακό χάος στη Λεωφόρο Σχιστού και στη Λεωφόρο Αθηνών επιδεινώνεται καθημερινά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με την ολοκλήρωσή του θα υπάρξει απευθείας σύνδεση της Εθνικής Οδού με τη Λ.Σχιστού, της Περιφερειακής Αιγάλεω με τη Λ.Σχιστού και την Αττική Οδό, με ταυτόχρονη κατάργηση των φωτεινών σηματοδοτών στα διυλιστήρια. Φυσικά, σε λειτουργία θα τεθούν και οι ημιτελείς σήραγγες που βρίσκονται πριν τη Λίμνη Κουμουνδούρου πριν τον Σκαραμαγκά.

Flyover στη Θεσσαλονίκη

Με βάση δηλώσεις του αρμόδιου υφυπουργού Γιώργου Καραγιάννη, τα έργα για τον Flyover – Ανατολική εσωτερική περιφερειακή θα ξεκινήσουν μέσα στο 2022 (παράλληλα θα ξεκινήσει και το έργο Καλαμάτα – Ριζόμυλος- Πύλος- Μεθώνη που θα αναβαθμίσει συνολικά την Πελοπόννησο). Ουσιαστικά πρόκειται για μια συνολική αναβάθμιση του ανατολικού τμήματος της Περιφερειακής οδού της πόλης, όπου θα κατασκευαστεί ένα flyover δρόμος (δρόμος πάνω σε δρόμο). Με βάση τα αρχικά σχέδια θα ξεκινά από το ύψος του νοσοκομείου Παπαγεωργίου και θα καταλήγει στο ανισόπεδο κόμβο 10, στα Κωνσταντινουπολίτικα.

flyover
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όπως τονίζει και το υπουργείο Υποδομών, πρόκειται για τη μεγαλύτερη εναέρια οδό στην Ελλάδα, με συνολικό μήκος έργου 13 χιλιομέτρων, που περιλαμβάνει την κατασκευή μιας Υπερυψωμένης Ταχείας Λεωφόρου, μήκους περίπου 9,5 χιλιομέτρων, τέσσερα εκ των οποίων σε συνεχή γέφυρα, καθώς και 9 ανισόπεδους κόμβους και 3 νέες σήραγγες.

Θεσσαλονίκη-Έδεσσα σε λιγότερο από 1 ώρα

Όπως ανακοινώθηκε από τη γενική γραμματεία του αρμόδιου υπουργείου, η Δ/νση Συγκοινωνιακών Υποδομών με Σύμβαση Παραχώρησης (Δ16) θα προβεί στην ανάθεση Σύμβασης Παροχής Υπηρεσιών Χρηματοοικονομικού Συμβούλου με τη διαδικασία της παραγρ. 2 του άρθρου 128 του ν. 4412/2016, όπως ισχύει, για την υποβοήθησή της στην κατάρτιση και υποβολή φακέλου για την ένταξη του Έργου: Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση της Αναβάθμιση του οδικού άξονα ΕΟ2 (Μαυροβούνι – Έδεσσα, Παράκαμψη Γιαννιτσών, Παράκαμψη Χαλκηδόνας) και Λειτουργία - Συντήρηση του τμήματος γέφυρας Αξιού ποταμού – Έδεσσας στις διατάξεις του ν. 3389/2005, με σκοπό την υλοποίησή του ως έργο Σύμπραξης Δημοσίου Iδιωτικού Τομέα (Σ.Δ.Ι.Τ.), καθώς επίσης και για την υποστήριξή της για το σύνολο της διαδικασίας ανάθεσης της Σύμβασης Σύμπραξης του Έργου.

τούνελ
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πρακτικά πρόκειται για έναν εντελώς νέο και σύγχρονο αυτοκινητόδρομο μήκους 80 χιλιομέτρων, με τον οποίο η απόσταση Θεσσαλονίκη- Έδεσσα θα μειωθεί για τα ΙΧ οχήματα κατά 30 λεπτά, σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις. Στις συνολικές εργασίες περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, οι παρακάμψεις της Χαλκηδόνας και των Γιαννιτσών και η σύνδεση του Μαυροβουνίου με την Έδεσσα. Όπως και ο οδικός άξονας Δράμας- Αμφίπολης, έτσι και εκείνος που θα συνδέει τη Θεσσαλονίκη με την Έδεσσα θα είναι κάθετοι της Εγνατίας και δε θα έχουν διόδια.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ