Τα νέα LED φλας της Mazda ανάβουν στο ρυθμό της καρδιάς

Mazda LED Turn Lights

Στη φιλοσοφία του Jinba Ittai, της σύνδεσης του μηχανήματος με τον οδηγό που «ζωογονεί» τα αυτοκίνητά της, η Mazda πρόσθεσε σε αυτά άλλο ένα «ανθρώπινο» στοιχείο.

Η λειτουργία των νέων LED φλας που εξέλιξε παραπέμπει στο χτύπο της ανθρώπινης καρδιάς, ανάβοντας και σβήνοντας σταδιακά με ένα ειδικό μοτίβο και τον αντίστοιχο ρυθμό. Επισήμως ονομάζει τα φλας αυτά Dimming Turn Signals (DTS), με τα οποία θέλει να φέρει πιο κοντά στον άνθρωπο την οδηγική εμπειρία των αυτοκινήτων της.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Ήθελα να εμφυσήσω μια αίσθηση ζωής στο φλας - μια αίσθηση που θα εκφράζει την έννοια του αυτοκινήτου ως τέχνης», εξήγησε ο Atsushi Yoshida, σχεδιαστής και επικεφαλής του τμήματος φωτιστικών σωμάτων στη Mazda. Και φυσικά ο Ιάπωνας αναφέρθηκε στην περίφημη φιλοσοφία «Jinba Ittai», που βρίσκεται πίσω από αυτήν την καινοτομία. Πρόκειται για τη φιλοσοφία «άλογο και αναβάτης ως ένα» της Mazda, που πρωτοεφαρμόστηκε στο MX-5.

«Ήθελα να ενσαρκώσω το Jinba Ittai -τη διαισθητική σύνδεση μεταξύ αυτοκινήτου και οδηγού- έτσι ώστε ακόμη και η πράξη της στροφής των τροχών να είναι μια ανθρωποκεντρική εμπειρία», συνέχισε ο Yoshida-san. Και συμπλήρωσε πως με την επανεφεύρεση του φλας, η Mazda ήθελε να προκαλέσει αισθήματα ηρεμίας και ασφάλειας στους πεζούς που βλέπουν αυτοκίνητα να πλησιάζουν με τα φλας αναμμένα.

Για την εξέλιξη της νέας αυτής τεχνολογίας στο εργοστάσιο της Χιροσίμα, ο Yoshida και η ομάδα σχεδιαστών του χρησιμοποίησαν ένα ηλεκτροκαρδιογράφημα, ώστε να αναλύσουν τον καρδιακό παλμό του ανθρώπου. «Παρακολουθούσα τις κυματομορφές του καρδιακού παλμού, έτσι όπως καθυστερούσαν και να μειώνονταν, για να φτιάξουμε ένα φλας που εκφράζει τη ζεστασιά που λείπει από τους λαμπτήρες LED».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η εξέλιξη του φλας DTS, αν και δείχνει σχετικά εύκολη, δεν ήταν τέτοια. Χρειάστηκε να ξεπεραστούν τεχνικά προβλήματα που είχαν να κάνουν με τη συνέχεια της φωτεινότητας, και σε συνεργασία με τον προμηθευτή των φωτιστικών σωμάτων εντέλει κατάφερε να ρυθμίζει το χρονισμό των φλας στο εκατοστό του δευτερολέπτου. Έτσι, πέτυχε το στόχο της και προχώρησε στην εγκατάσταση του DTS αρχικά στο CX-30.

Ο Yoshida-san συνέχισε λέγοντας πως το σύστημα DTS είναι μια «ανάσα ζωής», που μπορεί να βιωθεί κάθε φορά που ο οδηγός αποκτά την αισθητική εμπειρία «από τα διάφορα στοιχεία ενός καλοσχεδιασμένου αυτοκινήτου - το σχήμα, την ποιότητα της επιφάνειας και το φως του».

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ