audi q3

Τα νέα CUPRA Leon VZ TCR και VZ φέρνουν αγωνιστικό DNA στο δρόμο

CUPRA Leon VZ TCR & VZ

Δεν αποτελεί κλισέ αλλά πραγματικότητα: οι αγώνες τροφοδοτούσαν πάντα με τεχνολογία τα επιβατικά αυτοκίνητα.

Κι όσο μεγαλύτερη η επιτυχία στην πίστα, τόσο περισσότερα μπορούν να μεταλαμπαδευτούν σε μοντέλα για τους δημόσιους δρόμους. Αυτό ακριβώς κάνει η CUPRA με δύο… μάχιμες εκδοχές του Leon, που κουβαλούν DNA, τεχνογνωσία και αγωνιστικό πνεύμα, που προέρχονται από τα σιρκουί.

Ο λόγος για τα νέα CUPRA Leon VZ TCR και CUPRA Leon VZ, που έρχονται μέσα στο 2026. Το πρώτο εξ αυτών, είναι το πιο δυνατό Leon με κίνηση στους εμπρός τροχούς που κατασκευάστηκε ποτέ. Στην καρδιά του βρίσκεται ένας 2.0 TSI υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας βενζίνης που αποδίδει 325 PS (239 kW) και 420 Nm ροπής – καθιστώντας το, ως το ισχυρότερο εμπροσθοκίνητο Leon που έχει παραχθεί.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η συγκεκριμένη μονάδα συνδυάζεται με 7τάχυτο DSG διπλού συμπλέκτη για άμεση μετάδοση της ισχύος, ενώ το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο εμπρός διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (VAQ) προσφέρει μεγαλύτερο έλεγχο στην απόδοση.

Το πλαίσιο έχει ρυθμιστεί για απόλυτη αγωνιστική ακρίβεια με Adaptive Chassis Control (DCC) για απόκριση σε χιλιοστά του δευτερολέπτου και πλήρως ρυθμιζόμενα προφίλ οδηγού. Τα φρένα Akebono με εξαπίστονες δαγκάνες προσφέρουν κορυφαία δύναμη πέδησης, ενώ ο τετραπλός χάλκινος εξάτμισης προσφέρει έναν έντονο, καθαρό ήχο που υπογραμμίζει τον σπορ χαρακτήρα του.

Η επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα επιτυγχάνεται σε μόλις 5,3 δευτερόλεπτα, ενώ όπως τονίζουν οι Ισπανοί, δεν υπάρχει ταβάνι στην τελική ταχύτητα για το μοντέλο που θα παραχθεί σε μόλις 499 μονάδες, με τις πρώτες να έρχονται στα τέλη του επόμενου έτους.

Το CUPRA Leon VZ TCR διαθέτει χαρακτηριστικό σχεδιασμό εμπνευσμένο από τους αγώνες, με αποκλειστικές αεροδυναμικές βελτιώσεις όπως σπόιλερ οροφής, splitter εμπρός και πίσω, ποδιές στο πλάι και διαχύτη. Το σκοτεινό χρωμίου λογότυπο CUPRA στο καπό υπογραμμίζει τον έντονο χαρακτήρα, ενώ οι μαύρες ανθρακονημάτινες καλύπτρες καθρεφτών και το διακριτικό λογότυπο VZ TCR πίσω ολοκληρώνουν την άγρια εικόνα του.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πατάει σε ελαστικά υψηλών επιδόσεων 245 mm που ντύνουν αποκλειστικού σχεδιασμού και χαμηλού βάρους ζάντες, ενώ στο εσωτερικό συναντάμε CUPBucket καθίσματα με ζώνες 4 σημείων, αφαιρούμενα πίσω καθίσματα, ενώ ένας χαραγμένος με λέιζερ σειριακός αριθμός στην πόρτα τονίζει την αποκλειστικότητα του μοντέλου.

Κι αν για αυτό το μοντέλο θα πρέπει να περιμένουμε ένα χρόνο, πολύ πιο σύντομα, στις αρχές του 2026, θα έρθει το CUPRA Leon VZ. Θα παίρνει ώθηση από τον ίδιο κινητήρα με απόδοση 325 PS (239 kW) και 420 Nm.

Όπως χαρακτηριστικά λένε οι Ισπανοί, «…θα μεταφέρει το αγωνιστικό DNA της CUPRA σε ένα αυτοκίνητο σχεδιασμένο για καθημερινή οδηγική απόλαυση». Θα έχει κι αυτό σχεδιαστικές ιδιαιτερότητες, όπως οι αποκλειστικές τετραπλές χάλκινες απολήξεις εξάτμισης, ενώ θα παραχθεί σε 1500 μονάδες.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ