Τα ηλιακά λεωφορεία στον δρόμο για τη γραμμή παραγωγής

Sono Motors Solar Bus

Τα πρώτα λεωφορεία με φωτοβολταϊκά panels στην οροφή ξεκινούν τις δοκιμές τους στη Γερμανία, με στόχο να συλλέξουν δεδομένα για τη συμβολή της ηλιακής ενέργειας στη φόρτιση των μπαταριών τους.

Το φωτοβολταϊκό σύστημα, που εξέλιξε η γερμανική startup Sono Motors, περιλαμβάνει 21 ηλιακά panels συνολικού εμβαδού 12 τ.μ. και στη διάρκεια μιας ηλιόλουστης μέρας παρέχουν ενέργεια μέχρι και 2.000W. Η ενέργεια αυτή θα χρησιμοποιείται για να φορτίζει τη μπαταρία των 24V του λεωφορείου, καθώς και για τη λειτουργία του συστήματος κλιματισμού.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στόχος, φυσικά, είναι ο περιορισμός του περιβαλλοντικού αποτυπώματος των λεωφορείων, που είναι εξαιρετικά σημαντικό για την ποιότητα του αέρα στις πόλεις και ειδικά σε πυκνοκατοικημένες περιοχές. Η Sono Motors υπολογίζει ότι η ηλιακή ενέργεια -για τις παραπάνω λειτουργίες- θα περιορίσει την κατανάλωση καυσίμου κατά περίπου 2.500 λίτρα το χρόνο, καθώς και τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 6,5 τόνους. Οι εκπομπές CO2 σε έναν στόλο 300 λεωφορείων μπορεί να μειωθούν, κατά συνέπεια, κατά περίπου 2.000 τόνους ετησίως.

Πέραν της υποστήριξης των λειτουργιών των λεωφορείων με θερμικό κινητήρα, αυτή η τεχνολογία μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για να επεκτείνει την αυτονομία των αμιγώς ηλεκτρικών λεωφορείων. Σύμφωνα με τη Sono Motors, αυτό όχι μόνο μειώνει το χρόνο φόρτισης των μπαταριών, αλλά και προστατεύει τη μπαταρία μέσως της διαδικασίας συνεχούς φόρτισής της.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η γερμανική εταιρεία θα ξεκινήσει το προσεχές διάστημα -μόλις λάβει τις σχετικές εγκρίσεις από τις αρχές του Μονάχου- τις δοκιμές του φωτοβολταϊκού της συστήματος στους δρόμους της βαυαρικής πόλης, σε συνεργασία με τη MVG (Munchner Verkehrsgesellschaft). Για τις δοκιμές θα χρησιμοποιηθεί ένα trailer με τα 21 panels στην οροφή του, συνδεδεμένο με ένα συμβατικό λεωφορείο της MVG.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όπως λέει η Δήμαρχος του Μονάχου Katrin Habenschaden «συνεργαζόμαστε ήδη με την MVG για την πλήρη μετατροπή των λεωφορείων μας σε ηλεκτρικά. Η συλλογή της ηλιακής ενέργειας είναι φυσικά μια ακόμη βιώσιμη λύση και ελπίζω αυτή η πιλοτική έρευνα να δείξει ότι μπορούμε επίσης να επεκτείνουμε την αυτονομία των ηλεκτρικων λεωφορείων αξιοποιώντας την ηλιακή ενέργεια».

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ